Jump to content

Helge Bø

Members
  • Content Count

    1,063
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. "SAS tar opp hansken og svarer utfordringen fra Ryanair og Coast Air. Fra og med torsdag 9. oktober settes billettprisene ned med hele 22 prosent på ruten Oslo - Haugesund. SAS-gruppen setter ned prisene på alle sine innenriksruter i Norge. De største kuttene kommer på flyvningene til og fra Haugesund Lufthavn Karmøy. Årsaken skal være en betydelig svikt i passasjertallet på Scandinavian Airlines rute mellom Haugesund og Oslo. Denne går nå dårligere enn selskapets ruter fra Bergen og Stavanger. [color:"red"]Passasjersvikten skyldes , ifølge SAS , Ryanairs flyvninger til London Stansted og Coast Airs lavprissatsing på Oslo.[/color] Flere forretningsreisende skal , ifølge NRK-Rogaland , ha begynt å bruke lavprisselskapenes ruter til London og Oslo fremfor SAS . Priskuttet på 22 prosent skal hjelpe SAS med å vinne disse tilbake - håper SAS- ledelsen." [color:"blue"]Når skal Morten Steen forstå at det finnes aldri noe annet enn fakta i mine innlegg [/color]
  2. Kilden er SAS. Og dersom det er slik at Coast Air kun transporterer noen få sjeler så er det jo merkelig at de danker ut SAS...som SAS selv innrømmer. Men så spiller vel også Ryanair en rolle her, som har sjålet alle SAS-kunder til England derfra.
  3. Jeg er fullstendig klar over at SAS setter ned prisene med 20% i Norge fra 26.oktober. Vel og bra, bare det ikke går på bekostning av vedlikeholdet. Men SAS får ikke sette prisene lavere enn konkurrentene, da får de konkurransetilsynet på nakken. Oslo-Haugesund er den ruten som går dårligst i landet for SAS, fordi alle reiser med Coast Air. Derfor setter SAS ned prisene enda mer på denne ruten enn på de andre...så lenge det varer.
  4. Hehe...den var faktisk bra Per Thomas...applaus til deg Men jeg ser at det sies "gutta i tårnet" her, finnes ikke jenter i tårnet da? Fyfy...
  5. ...der far min kommer fra. Far din og? Da er vi nok dessverre i slekt
  6. Nei jeg trenger ikke armering i en liten grunnmur, men t.o.m tantene mine skjønner at armering er nødvendig i bruer og svære vegger... Jeg har slegga på høyrearmen, men jeg må vel innrømme at jeg ikke klarer å slå hull i betongen din
  7. Og folk som ikke har peiling på flyging forstår den...og det er det viktigste. Men dette er en liten NTB-melding, og er ikke nødvendigvis skrevet av en journalist. 98% av journalister vet lite om flyging, de har simpelthen ikke behov for det...og det interesserer dem enda mindre. Er du fra Stavanger, Herr Bø? Håper for all del at jeg ikke er i slekt med deg
  8. Haugesund er ikke akkurat verdens navle med sine 27000 innbyggere. Tror du virkelig at flyselskaper i vanskelige tider etablerer ruter derfra i hopetall fordi rullebanen forlenges med noen meter? Mange har jobbet febrilsk med denne rullebanen, fordi det er et krav fra Ryanair som vil bruke sine 737-800. Om SAS forsvinner derfra så blir nok det tøft for flyplassen og de ansatte.
  9. Da vil jeg gjerne vite hvilke konstruksjoner du har vært ansvarlig for, der vil jeg holde meg langt unna. De må jo stå i fare for å kollapse slik du uttaler deg, når du sier det brukes så lite armering at det ikke får noen nevneverdige utslag på vekten. I tillegg burde du jo vite hvorfor styrken i betongen svekkes med alderen. Du høres mer ut som en wannabe formann etter min mening
  10. Coast Air har startet med lavpris-rute mellom Haugesund og Oslo, og SAS som alltid har hatt monopol på ruten går rett på trynet fordi den går med store tap for dem. I tillegg velger folk Ryanair direkte til London, istedet for SAS via Oslo. Nå forsøker de å svare med å redusere prisene på ruten med 22%. Men dette er jo typisk SAS, de kommer alltid med prisnedgang etter at de har tapt en masse kunder...de er aldri i forkant av konkurrentene. Ikke rart at SAS sliter. Og fremtiden som ser så lys ut for Haugesund Lufthavn kan raskt ende i stummende mørke dersom SAS til slutt legger ned ruten...de tåler jo ikke ulønnsomme ruter i disse tider.
  11. To tonn pr. kubikkmeter er ikke spesielt tungt nei, bare dobbelt så mye som vann For noe bullshit. En enkel grunnmur til en enebolig behøver ikke armering, det er opp med forskaling og inn med massen. Og betong er porøs som en stratos-sjokolade, den har små luftlommer i seg, og jo eldre betongen blir jo mer porøs blir den. Selvsagt er betong et solid byggemateriale, når den forsterkes med armering. I en condeep, eller betongunderstell til plattformer, veier armeringsjernet betydelig mer enn selve betongen. Det vet jeg, har hatt sommerjobb som jernbinder i NC Jåttåvågen der disse ble støpt
  12. Kule bilder ass...ser bare noen blåe og hvite flekker jeg
  13. Hvordan går det med dette da? Er det ordnet med transport? Når blir websiden tatt ned, og eventuelt hvor lenge? Blir det noen oppgradering av forumet som tidligere nevnt? Noen kjappe spørsmål til Dag dette...
  14. Hvor mange Fellowships hadde Braathens på det meste da? Det jeg husker best med Braathens F28 er LN-SUY, som lille julaften 1972 styrtet på finalen til Fornebu...og 40 omkom. Tror den kom for lavt i dårlig sikt, pilotfeil. Dette er vel fortsatt Norges verste flyulykke på fastlandet.
  15. Du hakke peiling Det er nemlig stikk motsatt. Betong alene er blytungt, porøst og forholdsvis svakt. En enkel grunnmur eller en trapp går greit, men ikke noe større...da må den armeres, noe som gjør den enda tyngre
×
×
  • Create New...