Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Air France er jo ett av favorittselskapene mine i tillegg, men hvorfor har de ikke tenkt pâ â se hvor flyet forsvant fra radaren og lete i det omrâdet? Jeg hâper VIRKELIG pâ at det bare var transponder failure.

Skrevet

Men burde de ikke i så fall snudd og dratt tilbake? Er jo noen timer siden de mistet kontakten.

De mistet kontakten utenfor Sør-Amerika og skulle vært i Europa nå.

 

EDIT: Ser nå at Dagbladet skriver at det var over Atlanteren det skjedde. 4 timer siden. VG skrev at det var rett etter takeoff.

Skrevet

Nei DSteve jeg tror du desverre har veldig rett i det. Har selv tenkt tanken og en kan selvfølgelig fort få tankene over på finanskrisa men det ligger nok ikke der. Som du selv sier har det de siste to åra vært en opadgående kurve. Hva det gjelder er sannelig ikke lett å si men det er nok tilfeldig. Hvertfall vil jeg helst tenke att det er tilfeldig da det ellers ville være skremende om det er så mange feil og mangler grunnet press økonomisk etc.

Noen som har kikka de selskapene som er vært utsatt for ulykker i korta foresten? Er det dårlig drevet selskaper med skranten økonomi og prosedyrer?

Skrevet

Eg er stygt redd me står over ei ny alvorleg ulukke her. Men kva som har skjedd får me neppe veta før havarikommisjonane frå Frankrike og Brasil har gjort sine undersøkingar og komt til sine konklusjonar.

 

Mine tankar går til dei etterlatte, og mitt håp går til dei som evt er overlevande av ulukka og ventar på berging.

 

Skrevet

Ja du har rett selvfølgelig.

 

Det blir bare spekulasjpner, nå kan ha vært en bombe , pilotfeil m.m .

 

Nå er det bekreftet at flyet gikk ned i havet, at det ikke var en kontrollert nødlanding så noe må ha gått alvorlig feil på kort tid.

 

 

Skrevet

Hvor er det bekreftet at flyet gikk ned i havet? De kan vel strengt tatt ikke bekrefte det før de har funnet flyvraket? Alt jeg har funnet om AF447 er at de er ganske sikre på at flyet gikk ned i havet, men man vet jo ikke 100% før man finner vraket.

Det er uansett en trist dag for hele verden, for luftfarten, for frankrike og brazil.

 

Forresten, så er det gankse mange som twittrer om dette idag. Gjør man et søk på af447 på search.twitter.com, så får man realtime oppdateringer fortere en aviser og nyhetsbyråer.

 

Skrevet

Joda, jeg er med på hva du mener, og jeg vet at vg.no har prestert å skrive at "Air France: Sikre på at flyet har styrtet", som de sikkert har fått ut av "- Vi står mest sannsynlig overfor en flykatastrofe, sier en representant fra Air France-ledelsen."

 

Selv om det mest sansynlig er det som har skjedd, synes jeg at det er viktig og kalle spade for en spade. Flyet er savnet fremtil noe annet er bekreftet eller avkreftet.

Skrevet

Air France has sent all the information in its possession on the disappearance of flight AF 447 operating the Rio de Janeiro – Paris-Charles de Gaulle route to the French Accident Investigation Bureau for civil aviation (BEA), the French organization in charge of technical investigations into civil aviation incidents and accidents, and to the aircraft manufacturer Airbus. Air France is in permanent contact with the BEA and Airbus.

 

 

 

The Airbus A330-200 aircraft, registration F-GZCP, left Rio on 31 May at 7:03pm local time (12:03am in Paris). The aircraft hit a zone of stormy weather with strong turbulence at 2am this morning (universal time), i.e. 4am in Paris. An automatic message was received from the aircraft at 2:14am (4:14am in Paris) indicating a failure in the electric circuit in an area a long way off the coast.

 

 

 

The aircraft was powered with General Electric CF6-80E engines.

 

 

 

The aircraft had totalled 18,870 flight hours and went into service on 18 April 2005.

 

Its last maintenance check in the hangar took place on 16 April 2009.

 

 

 

Air France shares the anxiety and distress of the families concerned. The families are being taken care of in a specially reserved area of Paris-Charles de Gaulle Terminal 2.

 

 

 

A toll-free number has been opened at 0800 800 812 in France,

 

at 0800 881 20 20 in Brazil

 

and + 33 1 57 02 10 55 for calls from outside France.

 

NB: We ask journalists not to call this number, which is reserved for families and close relatives.

Skrevet

Offisielt er flyet savnet, ingen har foreløpig grunnlag får å spekulere i noe annet. Det eneste man kan konkludere med er at det ikke flyr lenger, da det ville vært tomt for drivstoff for lengst.

 

I VG står det at flyet kan ha blitt truffet av lynet. På CNN sine nettsider sier en tidligere Airbus pilot at dette er en grunnløs påstand, spesielt siden moderne fly er konstruert for å tåle direkte treff fra lynet. Likevel har det kommet meldinger om at Air France har mottat automatiske meldinger om kortslutninger i det elektriske anlegget på flyet.

 

Jeg legger også merke til at det ble bekreftet at flyet hadde nådd sin cruise-høyde på 35000 fot. I en sånn høyde må det et voldsomt vær til for å kunne skade et fly, vil jeg tru.

 

Men vi får vel bare vente å se hvordan dette utvikler seg. Jeg håper at alt har gått bra, selv om ting ser stygt ut.

Skrevet
indicating a failure in the electric circuit in an area a long way off the coast.

 

Skal ikke det også være slik at alle fly skal konstant aldri være lengre fra en flyplass det går an å diverte til?

 

 

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...