Steve Strøm Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Ser ikke bra ut Dagbladet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Ser aldeles ikke bra ut. Det skulle jo ha landet allerede, så flyet har jo vært borte i evigheter. Stor sjanse for at verden opplever en ny stor flyulykke nå. Uff Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Air France er jo ett av favorittselskapene mine i tillegg, men hvorfor har de ikke tenkt pâ â se hvor flyet forsvant fra radaren og lete i det omrâdet? Jeg hâper VIRKELIG pâ at det bare var transponder failure. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Grun Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Men burde de ikke i så fall snudd og dratt tilbake? Er jo noen timer siden de mistet kontakten. De mistet kontakten utenfor Sør-Amerika og skulle vært i Europa nå. EDIT: Ser nå at Dagbladet skriver at det var over Atlanteren det skjedde. 4 timer siden. VG skrev at det var rett etter takeoff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Er visst en Airbus A330 det er snakk om her. Forsvant 06:00 GMT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Basert pâ tidligre incidents med A330(SkyNews, Dagbladets kilde rapporterer at det var en A330) sâ kan jo dette vaere en mer fatal versjon av Qantas 72( http://en.wikipedia.org/wiki/Qantas_Flight_72). Men det er lov â hâpe pâ overlevende inntil vi finner vrakdeler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 CNN rapporterer at en leteaksjon er i gang rundt öya Fenardo de Noronha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomkrist Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 huff og huffda...når det forsvinner slikt er det ett bad tegn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steve Strøm Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Er det bare meg, eller er det mye flyulykker nå?...Syntes de 2 siste årene har vært ille...Eller er det jeg som har en feil oppfatning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Nei DSteve jeg tror du desverre har veldig rett i det. Har selv tenkt tanken og en kan selvfølgelig fort få tankene over på finanskrisa men det ligger nok ikke der. Som du selv sier har det de siste to åra vært en opadgående kurve. Hva det gjelder er sannelig ikke lett å si men det er nok tilfeldig. Hvertfall vil jeg helst tenke att det er tilfeldig da det ellers ville være skremende om det er så mange feil og mangler grunnet press økonomisk etc. Noen som har kikka de selskapene som er vært utsatt for ulykker i korta foresten? Er det dårlig drevet selskaper med skranten økonomi og prosedyrer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonatan Matingsdal Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 huff å huff.. :-( Noen som vet noe om hvordan været har vært i området? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 http://metvuw.com/forecast/forecast.php?type=rain®ion=natlantic&noofdays= Ser ut som det har vært kraftig nedbør i området ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Eg er stygt redd me står over ei ny alvorleg ulukke her. Men kva som har skjedd får me neppe veta før havarikommisjonane frå Frankrike og Brasil har gjort sine undersøkingar og komt til sine konklusjonar. Mine tankar går til dei etterlatte, og mitt håp går til dei som evt er overlevande av ulukka og ventar på berging. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Fransk minister sier nå at flyet nå har vert såpass lenge i luften at den ikke har noe drivstoff igjen dermed så må di nå frykte det verste, sitter og følger med på BBC world news. Trist at slikt skjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Thoresen Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Det skal i følge CNN være F-GZCP som er savnet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Må nok dessverre støtte meg til Sønstabø her. Vi krysser fingrene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 At a press conference on Monday morning officials said the last contact from the plane had indicated an electronic short circuit after turbulence, the Reuters news agency said. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 På BBC sto det: Electrical short-circuit message was recived from the aircraft 15 minutes after strong turbulence. Ser dårlig ut. Edit: Ser på CNN at flyet kan ha forsvunnet med Marokko! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Tror at Air France AF447, er vekk for alltid i havet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard C Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Dette var trist , hvor gammelt var flyet ? Vedlikehold? Airbus har et flott rykte på seg , det får en ripe i lakken nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Tore Aunmo Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Flyet er visst nok fra 2005. Var på vedlikehold for kun kort tid siden. Er ikke sikkert det var noe galt med maskinen, så å si at Airbus får en ripe i lakken er vel å dra det litt langt på nåværende tidspunkt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Chr Haaland Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 The aircraft had totalled 18,870 flight hours and went into service on 18 April 2005. Its last maintenance check in the hangar took place on 16 April 2009. Henter fra http://www.inquisitr.com/24945/confirmed-missing-air-france-flight-has-crashed-in-the-atlantic/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Lite fokus på at det mulig er flere nordmenn på flyet også, dette er jo kjempe tragisk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard C Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Ja du har rett selvfølgelig. Det blir bare spekulasjpner, nå kan ha vært en bombe , pilotfeil m.m . Nå er det bekreftet at flyet gikk ned i havet, at det ikke var en kontrollert nødlanding så noe må ha gått alvorlig feil på kort tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Chr Haaland Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Hvor er det bekreftet at flyet gikk ned i havet? De kan vel strengt tatt ikke bekrefte det før de har funnet flyvraket? Alt jeg har funnet om AF447 er at de er ganske sikre på at flyet gikk ned i havet, men man vet jo ikke 100% før man finner vraket. Det er uansett en trist dag for hele verden, for luftfarten, for frankrike og brazil. Forresten, så er det gankse mange som twittrer om dette idag. Gjør man et søk på af447 på search.twitter.com, så får man realtime oppdateringer fortere en aviser og nyhetsbyråer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard C Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Nå forsvant det vel fra radaren 36 mil utenfor Afrikas vestkyst så er vel ikke noe som tyder på det styrtet i nærheten av land. Kan være lynnedslag ifølge VG.... http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=544039 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Chr Haaland Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Joda, jeg er med på hva du mener, og jeg vet at vg.no har prestert å skrive at "Air France: Sikre på at flyet har styrtet", som de sikkert har fått ut av "- Vi står mest sannsynlig overfor en flykatastrofe, sier en representant fra Air France-ledelsen." Selv om det mest sansynlig er det som har skjedd, synes jeg at det er viktig og kalle spade for en spade. Flyet er savnet fremtil noe annet er bekreftet eller avkreftet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Jespersen Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Air France has sent all the information in its possession on the disappearance of flight AF 447 operating the Rio de Janeiro – Paris-Charles de Gaulle route to the French Accident Investigation Bureau for civil aviation (BEA), the French organization in charge of technical investigations into civil aviation incidents and accidents, and to the aircraft manufacturer Airbus. Air France is in permanent contact with the BEA and Airbus. The Airbus A330-200 aircraft, registration F-GZCP, left Rio on 31 May at 7:03pm local time (12:03am in Paris). The aircraft hit a zone of stormy weather with strong turbulence at 2am this morning (universal time), i.e. 4am in Paris. An automatic message was received from the aircraft at 2:14am (4:14am in Paris) indicating a failure in the electric circuit in an area a long way off the coast. The aircraft was powered with General Electric CF6-80E engines. The aircraft had totalled 18,870 flight hours and went into service on 18 April 2005. Its last maintenance check in the hangar took place on 16 April 2009. Air France shares the anxiety and distress of the families concerned. The families are being taken care of in a specially reserved area of Paris-Charles de Gaulle Terminal 2. A toll-free number has been opened at 0800 800 812 in France, at 0800 881 20 20 in Brazil and + 33 1 57 02 10 55 for calls from outside France. NB: We ask journalists not to call this number, which is reserved for families and close relatives. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bergseng Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Offisielt er flyet savnet, ingen har foreløpig grunnlag får å spekulere i noe annet. Det eneste man kan konkludere med er at det ikke flyr lenger, da det ville vært tomt for drivstoff for lengst. I VG står det at flyet kan ha blitt truffet av lynet. På CNN sine nettsider sier en tidligere Airbus pilot at dette er en grunnløs påstand, spesielt siden moderne fly er konstruert for å tåle direkte treff fra lynet. Likevel har det kommet meldinger om at Air France har mottat automatiske meldinger om kortslutninger i det elektriske anlegget på flyet. Jeg legger også merke til at det ble bekreftet at flyet hadde nådd sin cruise-høyde på 35000 fot. I en sånn høyde må det et voldsomt vær til for å kunne skade et fly, vil jeg tru. Men vi får vel bare vente å se hvordan dette utvikler seg. Jeg håper at alt har gått bra, selv om ting ser stygt ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 indicating a failure in the electric circuit in an area a long way off the coast. Skal ikke det også være slik at alle fly skal konstant aldri være lengre fra en flyplass det går an å diverte til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.