Gå til innhold

Er FS et Spill?


O85_

Anbefalte innlegg

Det er en simulator, lær deg å fly...

Mange blir skuffet av å kjøpe dette "spillet" fordi det er så kjedelig... Det er jo til å vise hvordan det er å fly i virkligheten da......................... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jan Gulliksen:

Spill??? Dette er det rene, ramme alvor! Du trykker bare ikke på pauseknappen om tlf. ringer eller det kommer noen på besøk. Ligger du i 30.000 ft med 150 pax, så har du et ansvar for å få dem trygt ned. FS er (nesten) reality! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Jeg er totalt enig med Jan Gulliksen. Dette er ramme alvor og det er en simulator og ikke et spill som passer til en 5 åring.Bare det å krasje et fly i denne simulatoren er ramme alvor. Jeg tar det ærlig talt serdeles tungt når jeg er rett og slett så uheldig at jeg krasjer i denne simulatoren.

Hilsen Jan H. Brende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp som Jan Gulliksen sier her at det e r nesten realife. Men det er et ratingssystem i USA som består av bokstaver. Fs2002 er ratet E som står for everyone. Og det betyr det samme som 6+ her i norge. Du kan se hele ratingssystemet her www.esrb.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt forbannet når jeg har kompiser på besøk. Har så lyst til å kaste noe på dem når de spør hvorfor jeg gidder å fly FS når det ikke er noe form for skyting i det. Fatter ikke hvorfor alle spill er nødt til å handle om å drepe hele tiden. Nei steng dem inne på et rom med FS og la dem være der i et døgn så skal du se at de får sansen for det de og. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Børge Litangen:

Blir litt forbannet når jeg har kompiser på besøk. Har så lyst til å kaste noe på dem når de spør hvorfor jeg gidder å fly FS når det ikke er noe form for skyting i det. Fatter ikke hvorfor alle spill er nødt til å handle om å drepe hele tiden. Nei steng dem inne på et rom med FS og la dem være der i et døgn så skal du se at de får sansen for det de og. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Ja, steng dem inne. FS er ikke et spill, jeg blir forbanna når noen kaller det for det. For mange så ser FS veldig kjedelig ut, men visst du SETTER DEG INN I HVORDAN DET FUNGERER så blir det MYE gøyere. FS er dønn alvorlig. Jeg slår av mobilen før jeg flyr og svarer ikke hustelefonen. Ingen får komme inn eller ut av rommet før jeg har parkert flyet på bakken heller. Dette er dønn alvorlig ass! En periode hadde jeg ferske aviser ved døren også [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] (men det var fordi vi fikk gratis på skolen et par uker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

counter-strike,counter-strike......nei det er altfor mange som spiller det dritt spillet nå for tiden ,CS er et spill man spiller i noen uker så blir det dritt,realistisk? nei,får en granat under bena så koverlever du....bah det er drit da

Medal of Honor og Day of Defeat 2.0(half-life mod) er konge spill anbefales for de som vil ha det realistisk et skudd i hodet og du er død.

Jeg har opplevt mange ganger i CS at jeg skyter en i hodet så overlever han..

Dette var Off-Topic sorry [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] fortsett med med det som skal tas opp [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

[ 10-02-2002: Endret av: Andreas Salvesen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte når jeg har venner på besøk og vil vise dem litt av FS,

så er det med den gang 'Åhh, nei, ikke det drittkjedlige spillet',

og når jeg forsøker å forklare hvor gøyt det faktisk er,

så blir jeg nærmest ledd ut over at jeg kan sitte med det

kjedelige greiene i stedet for å sitte med et eller annet skytespill...

...blir så forbannet når jeg får slike svar tilbake,

de skjønner tydeligvis ikke at dette er 'religion'

og like viktig som bønnen for en rabiner for enkelte. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Og veldig ofte så er det første spørsmålet jeg får' hvordan skyter man'? [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Eller når jeg endelig har tatt av etter et kvater med checklister

og motor-oppvarming på bakken, 'krasj inn i den bygningen'!

Da er det jo til å bli enda mer sur av...

...og en av de værste tingene er når jeg gjerne har hatt en venn

som har holdt ut bakketid, take-off, 20 minutter climb,

og så må jeg på toalettet og når jeg kommer tilbake så

står flyet nedi bakken! [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Det er til å koke av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er litt enig,men hvorfor spiller dere FS når dere har kamerater på besøk da?

HVorfor ikke sette på et eller ennet spill for de så nå de har gått kan du fly igjen,må si jeg er enig med kameratene deres,det må være dritt kjedelig for de som ikke er interesert i fly eller FS simulatorer.

Nesten som du går til en kamerat og så spiller han tetris hele tiden..

Så når man har kamerater hos seg selv bør man jo tenke at de liker ikke FS kanskje så respekter det og spill noe annet

Jeg er en altmulig person jeg elsker FS,Medal of Honor,DoD 2.0...altså altmulig fra GTA3 til Flightsim [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

jada kjeft i vei på meg nå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, mange utaler seg før man har prøvd. Det sier alle som ikke har prøvd fs. De sier: Hva er så kult med dette spillet? Det er kjipt ass. Men hadde det ikke vært for en kamerat for noen år siden med fs98 da hadde aldri jeg investert i fs2000. Jeg ble rett og slett dilla når jeg prøvde fs 98. Og nå har jeg altså fs2002 og fs2000. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Det er en simulator. Det sier Microsoft selv.

Ikke helt enig der. Har du lagt merke til hva default katalogen til FS2002 er? Mulig det gjelder FS2000, husker ikke helt, og FS98 også.

"C:\\Program Files\\Microsoft Games\\FS2002\\"

Da sier de vel, strengt tatt, at dette er et spill!

Eller hva?

[ 12-02-2002: Endret av: Frode Olsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, FS e kanskje en simulator. Men jeg trur ikke at man skal leve seg så alt for mye inn i det! Jo, man jeg også selv at det er kjempe spennende å fly en flight fra Langnes til Gardemoen og være på finale på rwy 19L. Men alt jeg sier er at man ikke må GLØMME at det er en simulator og det er ikke som i virkeligheten at man har ansvar for borti mot 200 menneskeliv.

Min mening! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med referanse til debatten om spill eller ikke spill...her kommer et utdrag fra sidene til Virtual Luftforsvaret...he he he...får liksom ikke sagt spill mange nok ganger...

Her er sitatet:

Hva er det å fly virtuelt? Til PC finner man i disse tider mange forskjellige spill. En kategori spill kalles simulatorer og innebærer flysimulatorer. Spill på PC hvor man simulerer det å fly forskjellige typer fly. Microsoft har opp igjennom mange år vært en ledende aktør innenfor dette markedet og utga ett spill som heter Microsoft Flight Simulator. Dette spillet har utviklet seg til å bli en slager, og blitt ett spill mange flyentusiaster kan realisere sin drøm med, nettopp det å fly ett fly.

Pr. i dag er man kommet så langt at man kan laste ned Norske området, Norske fly i alle mulige fasonger for dette spillet, Microsoft Flight Simulator. Ettersom tiden gikk ga dette utspring i noe nytt. Med teknologien og programvaren som ble utviklet fikk man etter hvert muligheten for å koble seg opp på Internett med dette spillet, Microsoft Flight Simulator. Ved hjelp av ekstra programvare kunne man nå møte andre mennesker rundt om i hele verden i dette spillet. Etter hvert fikk man også muligheten for å koble seg opp mot personer som satt som flygeledere på Internett med ett selvstendig spill for det å simulere flygeleder rollen.

...sitat slutt!

Forøvrig er jeg enig i at dette ikke kan kategoriseres som et spill...

 

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Steven Robertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FS er og blir ein simulator....og eg er enig i att det er bra att de ikkje er med kampfly, som kan brukast i "kamp" i FS. Her har microsoft gjort bra arbeid og fokusert på det som er viktig, sjøl om eg syns at det er lettare å fly på virkeli...du fåkje samme feelingen med ei datamaskin som i eit fly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

FS er og blir ein simulator

Javvel? Har du steilet f.eks en C172 i FS og tror at det er like enkelt å rette opp i real life - bør du snarest spørre om å bli med på en flytur (med steiling). I virkeligheten kan steiling føre til spinn - prøv å få til det i FS (fortell meg forresten hvordan du fikk det til....)

Det er ikke meningen å kritisere noen. Hver og en har sin oppfatning, jeg skal ikke gå inn for å endre denne.

Jeg tar for tiden PPL (i RealWorld), instruktører jeg har snakket med sier at FS er fin for å bli kjent med f.eks sjekklister og prosedyrer. Microsoft har tilogmed lagt inn korrekte svingefeil mellom gyro- og magnetisk kompass (dette avhenger av breddegrad og kurs- og fartsendring) Bra! Såklart FS er omfattende og innholdsrikt. Men i et ordentlig fly styres ikke funksjonene med et tastatur...Man må gjerne bevege litt mer på armene

Medaljens bakside er at endel PPL-elever som er drevne "FS-piloter" har en tendens til å fly med endel mekaniske/bråe korreksjoner istedenfor hele tiden å føle hva som skjer. I tillegg kan man aldri simulere selve "flyfølelsen" på en PC.

Selv liker jeg å fly på PC`en, men ser på det som morsomt tidsfordriv - selv om det altså kalles FlightSIMULATOR.

Takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microsoft FS er et spill! Microsoft FS er en simulator, du har tilkoplet kalibrert yoke(stikke) og pedaler, det kommer jo an på hvilken person som bruker dette spillet/simulatoren. Ta Braathens 737 simulator på Fornebu f.eks.(ja jeg har testet den), den er et spill for en som aldri har vært borti flyging og som synes det er gøy å kræsje eller fly opp ned. Den er en simulator for den som har bruk for flygetrening og som skal beholde jobben som flyger på flytypen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig i den teorien som er nevnt et stykke over her,

om at det bare er å låse inne tilfeldige folk inne i et rom så blir de og hekta på FS.

De fleste ville nok fly acro, kræsje og leke "cowboy" ,

men de holder ikke ut i lengden, de har misforstått hele greia, det er nemlig ikke der utfordringene ligger.

Dette er ikke noe for alle og enhver.

Hvis du er skikkelig seriøs så blir det til en livsstil, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...