Gå til innhold

Dag Akselsen

Members
  • Innholdsteller

    62
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Dag Akselsen

  • Bursdag 30. nov. 3

Dag Akselsen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hvis ikke alle har fått det med seg, så finner man øvelsens hjemmeside her Flytyper som er med: DA-20 Jet Falcon E-3 Sentry (AWACS) C-130 Hercules F-16 FIGHTING FALCON F-4 Phantom II F/A-18 Hornet L159 ALCA ADVANCED LIGHT MiG-21 FISHBED MiG-29 FULCRUM (MIKOYAN-GUREVICH )
  2. Seks helikoptre landet på en Statoil-stasjon idag. Les mer her
  3. På Nettavisen kan man lese mer om dette. Pakistanske flyplasser er potensielle mål Stay tuned!
  4. Jeg så den, ganske mye heftig flyging der ja!!
  5. Både på Hokksund og Kjeller var årsaken for mye snø på taket. Leste ett eller annet løst anslag om at skadene på flyene som sto på Kjeller beløper seg til mellom 2 og 3 milloner kroner. Sikkert noe av det samme for DFK sitt vedkommende... Det verste er jo at to store aktive flyklubber er "satt på bakken" i lang tid fremover
  6. Dette er det kjedelige synet som man møtte på Kjeller søndag morgen...
  7. Jeg syns det er typisk norsk å klage over dette. Når det er jul (, eller en annen gyllen anledning,) er det ikke måte på hvilken giverglede brukerne viser, for å gi sin støtte. Jeg og mange med meg oppfatter IKKE pop-up`ene som særlig irriterende. Vi må huske på at dette KAN hindre at man må ta et skikkelig "skippertak" når/om fs.no evt skulle stå på kanten av stupet... Som tidligere referert koster det faktisk en hel del penger å drive sidene, til tross for at det drives av en person som bruker av fritiden og egne penger for at vi skal kunne nyte godt av det. Hvis disse pop-up`ene bidrar til en liten, men stabil støtte for fs.no syns jeg at vi som brukere må finne oss i dette. På den måten kan vi gi vårt bidrag hver gang vi bruker sidene, slik at fs.no kan opprettholdes som de er. Vi får så mye gratis informasjon, tilgang til treningsservere, nedlasting og kan kommunisere med hverandre om denne hobbyen - så hvorfor skal vi ikke gi noe tilbake??? Takk for oppmerksomheten!
  8. Jeg kan ikke fatte og begripe at Roland har tid til å fly mellom alle innspillingene sine (, det er IKKE få!). Men du får hilse han så mye neste gang han tar en lowpass!
  9. Skikkelig bra Even. Nå kom jeg i skikkelig glad helge-stemning!
  10. Ser at flere her i tråden gjetter på at Sukhoien fikk motorproblemer. Jeg er ingen ekspert eller ønske om å være det. Men i likhet med Tarjeis utsagn lenger opp i tråden, så syns jeg det vitterlig ser ut som om flyet var (totalt) utsteilet. Man bruker vel et minimum av thrust i et stup i så lav høyde. Men det er opp til den ukrainske militære havarikommisjonen å konkludere med hva som har skjedd. Andre synspunkter? [ 29-07-2002, 01:45: Endret av: Dag Akselsen ]
  11. PPR=Prior Permission Dvs at man må ha en forhåndstillatelse for å lande der. For Kjeller sin del så må man ha dette fordi flyplassen er militær og "driftes" av Luftforsvaret (FLO/Luft)
  12. Tilleggsopplysning til Antuns innlegg: Kjeller er også PPR Ha en fin tur!
  13. Det er riktignok "agurk-tid" i nyhetene om dagen men her kan man lese om det som KAN ha vært en medvirkende faktor til sein varsling fra bakken. Må samtidig presisere at jeg tar flysertifikat (PPL) og stoler selvfølgelig fullt og helt på Lufttrafikktjenesten til enhver tid.
  14. PK771 hadde rutetid kl 1600, men landet kl 1533. Avgangen (PK772) har rutetid kl 1715
×
×
  • Opprett ny...