Gå til innhold

Steven Robertsen

Members
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Siste besøk

Steven Robertsen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Braathensflyet fikk et ekstra løft på grunn av vind og turbulens torsdag ettermiddag og måtte avbryte landingen. KRISTIANSAND: - Flyet kom inn for landing ned dalen fra Birkeland da det fikk en del kryssvind. Dette skapte turbulens som gjorde at landingen ble avbrutt, sier vakthavende flygeleder Mardon Bjørndal ved Kristiansand lufthavn på Kjevik. Det var BU 221 fra Oslo med avgang fra Gardermoen klokken 16.25 som dermed fikk seg en ekstra rundtur over Kristiansand før landing torsdag ettermiddag. Flyet tok en sving over Flekkerøy før det gikk inn for ny landing fra sørvest. Denne gang gikk landingen smertefritt. - Vinden var omkring 25 knop, var veldig ustabil og kom stort sett fra siden. Det gjorde det vanskelig å lande som planlagt, sier Bjørndal. Braathens stasjonssjef på Kjevik, Jarle Siring var en av de 135 passasjerene på BU-maskinen i går. Han forteller at det ikke var noen panikk om bord som han registrerte, men at det var ubehagelig. - Kapteinen fikk medvind da flyet nærmet seg landing og hadde nok for høy hastighet til å kunne lande. Derfor drog han flyet rett opp igjen før vi var nede med hjulene på landingsstripen, forteller Siring. Så vidt han kjenner til er det sjelden dette skjer, selv om Kjevik er utsatt ved den type ujevn vind som var i går ettermiddag. Fedrelandsvennen... Steven http://home.online.no/~stevenro/
  2. Hei alle. Har fått flere svar nå på mail. Flere som synes dette var en god ide. Omtale kommer på forsiden til Flightsim.no om litt. Har også lyst til å komme med følgende kunngjøring: Sidene fornorskes og målrettes mot Skandinavia. Kontakt meg på mail dersom du har lyst til å bidra. Konseptet har også rukket å døpes pånytt... Ikke tenk så mye på at sidene ser litt halvferdige og pussige ut i øyeblikket. Jeg arbeider med det og endrer fortløpende. Send meg heller noen ord om deg selv og hva du (dere to ovenfor har jeg kontroll på) kan bidra med. Vi er allerede en halv redaksjon, men trenger flere med solide sim-kunnskaper. Det er mye å gjøre, så hva venter du på?? Steven http://home.online.no/~stevenro/
  3. Hei. Innenfor Knowledge Management er en av de viktigste prinsipper kunnskapsdeling. Forumet på Flightsim.no er et glimrende eksempel på slik deling - spør og få svar. Forumet dekker imidlertid ikke alle behov, og jeg inviterer erfarne simmere til å dele av sin kunnskap. Du som er en erfaren FS2002 pilot kan bidra til at nybegynnere lettere kommer igang. Alle tingene man lurer på som man ikke finner samlet noe annet sted, og som man må bruke uker og måneder på å lære på den tungvinte måten. Det er utallige temaer du kan bidra innenfor – se mer på min ”contribute” side. Du kan selvfølgelig bestemme flere temaer selv, men ha i tankene at det skal være enkelt for en nybegynner å sette seg inn i sakene...men jeg tipper at også andre vil ha glede av dine tips og ”tutorials”. Vil du være med å bygge en slikt ressurssenter, besøk hjemmesidene mine og send meg en mail. Alle innlegg skal være på engelsk, da jeg også inviterer bekjente fra internasjonale forum. Alle skribenter vil være en del av ”redaksjonen” og navngis (om ikke annet er ønskelig). Sidene må gjerne få et annet navn, kom med forslag. Opprinnelig var tanken at jeg skulle ha sidene som en privat ressurs ”site” hvor alle linker etc var samlet på ett sted. Nå har jeg lyst til å utvide horisonten litt, men bare dersom det er flere som er med på tanken... Du kan også delta dersom du kan tilby javascripting/flashkunnskaper... http://home.online.no/~stevenro/ Så vil du være med å bygge opp en viktig ressurs på nettet er det bare å henge seg på. Det er fortsatt mye ugjort på sidene, men så er de heller ikke på noen måte ferdige. Sånn, da var det sagt! Steven
  4. Hei Det finnes heldigvis mye shareware kart på nettet, men jeg har funnet lite for Skandinavia. Noen som har gode tips? Mvh. Steven
  5. tja...det er vel lov å føle seg litt dum... Takk. Her var jo alt jeg behøvde! Mvh. Steven
  6. Takk... Hva med gode gamle Norge....? Steven
  7. Hei. Debatten om VA eller ikke VA raser også i de store FS miljøene "out there". Her er en link til noen artikler om temaet. Man diskuterer både VA i seg selv, men også det å starte VA med samme navn som reelle selskaper. http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main/op-ed/ed235.htm Jeg har vært inne på tanken selv (jeg er webdesigner, prosjektleder og markedsmann), og også vurdert tiden det vil ta å bygge opp et seriøst VA... Normalt går det fort 300 timer bare i websidebygging. Siden kreves det masse i rent vedlikehold og videreutvikling dersom man omsider skaffer seg piloter og det som skal til for å få et livat selskap. Jeg er litt enig i artikkelskribent jeg henviser til ovenfor. Det blir mye administrativt og utenomliggende arbeid...det vi aller helst vil er jo å bruke fritiden til å fly. Den etter min mening beste måten å lage et godt VA på, er først å være en erfaren VA pilot i et stort og seriøst VA. Da høster man erfaring og vet hva som kreves om man selv på et tidspunkt selv vil lage et "bedre" VA. Dyktige piloter krever mye av en VA CEO!! Mangler du det grunnleggende gidder de ikke være med i utgangspunktet. Stiller meg bak Johnny...det er positivt med pådrivere, men erfaring fra miljøet bør være en betingelse før du kaster deg ut i det. Da har du større sjanse til å lykkes! Steven
  8. Med referanse til debatten om spill eller ikke spill...her kommer et utdrag fra sidene til Virtual Luftforsvaret...he he he...får liksom ikke sagt spill mange nok ganger... Her er sitatet: Hva er det å fly virtuelt? Til PC finner man i disse tider mange forskjellige spill. En kategori spill kalles simulatorer og innebærer flysimulatorer. Spill på PC hvor man simulerer det å fly forskjellige typer fly. Microsoft har opp igjennom mange år vært en ledende aktør innenfor dette markedet og utga ett spill som heter Microsoft Flight Simulator. Dette spillet har utviklet seg til å bli en slager, og blitt ett spill mange flyentusiaster kan realisere sin drøm med, nettopp det å fly ett fly. Pr. i dag er man kommet så langt at man kan laste ned Norske området, Norske fly i alle mulige fasonger for dette spillet, Microsoft Flight Simulator. Ettersom tiden gikk ga dette utspring i noe nytt. Med teknologien og programvaren som ble utviklet fikk man etter hvert muligheten for å koble seg opp på Internett med dette spillet, Microsoft Flight Simulator. Ved hjelp av ekstra programvare kunne man nå møte andre mennesker rundt om i hele verden i dette spillet. Etter hvert fikk man også muligheten for å koble seg opp mot personer som satt som flygeledere på Internett med ett selvstendig spill for det å simulere flygeleder rollen. ...sitat slutt! Forøvrig er jeg enig i at dette ikke kan kategoriseres som et spill... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Steven Robertsen
×
×
  • Opprett ny...