Gå til innhold

En Elkjøp-historie m/forviklinger


Jan Gulliksen

Anbefalte innlegg

Av en eller annen (i ettertid uforklarlig) grunn, bestilte jeg fs2002 hos Elkjøp. Det er omkring 3-4 uker siden. Purret og purret (særlig med tanke på at den ene etter den andre her på flightsim.no gledesstrålende fortalte at nå var den kommet!), og hos Elkjøp sa de hver gang at, jo, til ...dagen kommer det nye varer, og da er den sikkert med! Sist mandag ringte jeg på nytt, Elkjøp hadde knapt tid til å snakke med meg fordi de nettopp hadde lansert en ny salgskampanje ("det var så mange kunder i butikken"!), "men jeg er også kunde", sa jeg og fikk dem tilslutt til å sjekke. Etter fem minutter: "Beklager, det er tomt på lageret i Sverige. Vi får ikke inn fs 2002 før tidligst 10.desember!" Jeg strøk bestillingen min (og samtidig kundeforholdet mitt til Elkjøp), ringte Komplett.no som hadde én igjen. "Skriv navnet mitt på den og legg den under disken, så er jeg der om noen minutter!" Sa jeg, og fikk endelig det jeg var ute etter. I dag leste jeg at Elkjøp kommer dårligst ut av en undersøkelse som bladet Dine Penger har gjort. Dårligst på orden, og dårligst på service. Tiltredes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt rett at de er dårligst på service(og sikkert alt det andre også) og det fik jeg erfare:

Jeg skulle kjøpe skriver en gang og dro til elkjøp, for de hadde et godt tilbud ute da. Fornøyde meg fant den skriveren jeg ville ha og tok med meg eska til kassen( hvor det var 10-20m kø) for å betale. Men kjærringa bak disken var ikke like fornøyd..... Det viste seg at jeg skulle ha gått til en annen disk for å registrere varen der før jeg kunne komme til henne(dette var grunnen til at hun var dritsur). Denne disken hadde jeg ikke sett(trodde jeg), men jeg hadde sett en disk der det sto informasjon på ett digert skilt over( her var det også laaaaang kø).

Så jeg sa til "sura" at jeg kunne gå tilbake dit for å reg varen viss det var det om å gjøre,men da sa hun(med sur stemme) at det ikke var nødvendig for hun kunne gjøre det der like lett. HVA FAEN VAR PROBLEMET DA! Kjerringa forsatte å være sur hele tiden mens jeg betalte: rev ut av seg om jeg skulle betale med kort eller kontant osv. Jeg var jo høflig og grei gjennom hele seansen,og ikke før jeg kom ut klarte jeg å bli så forbannet som jeg burde blitt på den kjærringa.

Når alt kommer til alt så har vell de fleste vært ute for noe lignende på Elkjøp el.l.

P.S. FS2002 var ikke engang med i den kampanjen deres, det er elendig av "Nordens største el forretning" [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig med dere alle. Nix service, nix betjening og ingen fleksibilitet som det var i "Gamle dager". Etter enda en krangel (en av utallige) om et modem denne gangen, har jeg besluttet å kutte Elkjøp her i Lyngdal ut for godt.

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

For en problemfri Datatilværelse (hardware/software) bør man leve etter dette mottoet:

Man skal ikke handle data (hardware/software) av firma/personer som lever av å selge vaffeljern.

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber selv i databransjen og lever av å selge produkter og ofte hører jeg av kundene mine som har kjøpt varer på elkjøp kke får den hjelpen de har krav på. Service er et nøkkelord for å få fornøyde kunder, det greier ikke de store kjedene å etterfølge.

Prøv din lokale dataforhandler isteden! Kanskje litt dyrere men vi vet hva vi snakker om.....stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg handler på Elkjøp vil jeg fra nå av åpne alt jeg handler før jeg drar fra butikken, for det siste "Stuntet" de gjorde med oss var i den siste kampanjen vi skulle kjøpe en ovn av type ADAX OR715 og på esken var den avbildet med med en bryter med 3 innstillinger + tempvelger og i bruksanvisinigen og på ADAX sine hjemmesider sa det samme, men det visste seg at de har fått spesialbest. en type til kampanjen med kun 1 mulighet på bryter for å få prisen ned, men de hadde ikke fått nye esker,ble jo temmelig sur når vi oppdaget dette, dro rett oppover, de var ikke engang klar over at denne var spesialbest. til kampanjen deres, jeg klarte å arrestere de så mye at jeg fikk en ny ovn til samme pris men med 3 valgmuligheter på bryteren. en ADAX OR 815, deet samme klarte de når jeg og en kompis skulle se på en PC til mora hans vi hadde peila ut en PC gjennom et tilbudsblad fra de, men neida bildet i bladet av PCèn var ikke rett,det var ikke den skjermen som på bildet det var en helt annen(mye dårligere selfølgelig).

Handler du hos Elkjøp så føl deg svindlet og bli forbanna i det samme du kommer inn i butikken og prøv å unngå denne kjeden, greit de er billig men jeg vil gjerne betale litt extra for å slippe all aggresjon mot et produkt.

Må bare slenge på i slutten at nå SELGER de den spesialbestilte ovnen til vanlig pris i Bodø,så der fikk vi bevisst hva de holder på med.... [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image]

[ 29-11-2001: Endret av: Jan Arne Sjøholt ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Timmy Brandt:

Hei

jeg kjøpte en HELT NY nokia 6210 på elkjøp, med garanti og uten noe som helst bindningstid for 1000 NOK.

så jeg synes elkjøp er TOPPERS! =)

Har du fått en av de 70% som fungerer da? 30% av alle 6210 telefoner som er solgt har blitt returnert pga feil. Det stod en artikkel om dette i Dagens Næringsliv mandag denne uken.

Ang. Elkjøp; jeg ble glad når jeg så resultatene fra denne undersøkelsen om dårlig serviceopplevelse. Jeg har fått *alle* de store el-kjedene langt opp i halsen og er overlykkelig for at det ikke bare er jeg som er misfornøyd. Har forsøkt å kjøpe en forsterker/reciever 2-3 ganger i løpet av de siste ukene men har enda ikke fått snakket med et menneske de stedene jeg har vært inneom (Expert og Elkjøp). Det virker som om "selgerene" ikke er så interessert i å selge. Av en eller annen grunn skal man finne modellen sin selv, ta den med til kassen og betale uten å få noen form for hjelp og råd. Amatører hele gjengen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Har forsøkt å kjøpe en forsterker/reciever 2-3 ganger i løpet av de siste ukene men har enda ikke fått snakket med et menneske de stedene jeg har vært inneom (Expert og Elkjøp)

Dette blir det samme som med datautstyr; skygg kjeder som lever av å selge både brune- og hvitevarer, samt datautstyr.

Ser du bor i Oslo, Tore. Oppsøk Hi-Fi Klubben, Hi-FI Senteret eller annen spesialforretning for lyd og bilde hvis du skal oppgradere stereoen. Her møter du kompetente crew hvor de fleste har lyd og bilde som hobby, ikke minst er pris/kvailitet/service upåklagelig (min erfaring ihvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris er viktig, det er også kundebehandling. Får jeg ikke skikkelig service, spaserer jeg bare rett ut av butikken, og går til neste selv om de kanskje selger litt dyrere. Det er ikke bare en gang jeg har fått beskjeden "Vent litt så kommer selgeren", og det går gjerne ørten hundre minutter før han endelig kommer. Da er det også veldig gøy å bare si farvel til selgeren så fort du ser han. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

[ 29-11-2001: Endret av: Einar Bendigtsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei !

Vi får det inn på Mandag

MANDAG:

Vi får det på Torsdag

TORSDAG:

Får det på mandag.

Sånn opplever jeg det på elkjøp av og til

Men jeg synes de har greie priser. Hadde en episode der en gang. Skulle kjøpe en DVD, som de ikke hadde fått inn. Og de hadde skrevet at den var på tilbud i den avisen de sender ut.

Så klaget jeg til hovedkontoret, så fikset dem det, og dagen skulle jeg stikke innom. Så fikk jeg den gratis...så det er ikke alltid dårlig service.

Klag til hovedkontoret, hvis servicen er svært dårlig....

Noen ganger er elkjøp en grei buktikk andre ganger ikke.. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Vennlig Hilsen

Geir Fjellro Løitegård

p.s HiFi klubben er en VELDIG bra kjede...de har peiling..som sagt ovenfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si meg helt enig. Er det slik at man må klage helt til hovekontoret (noe jeg også har erfart på Elkjøp flere ganger), er opplegget til butikken i utgangspunktet elendig.

Butikken skal være handlekraftig nok til å ordne ting på stedet, men de som jobber på Elkjøp er noen livredde regel-ryttere. Det er min erfaring gang etter gang.....

Andrew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Geir Fjellro Løitegård:

Klag til hovedkontoret, hvis servicen er svært dårlig....

Noen ganger er elkjøp en grei buktikk andre ganger ikke

Dama på Elkjøp som jeg snakket med på tlf., sa at jeg burde ringe til hovedkontoret og klage. OK, sa jeg: Hva er nummeret? Fikk tlf.nr., ringte, og fikk flg. svar: "Dette nummeret er ikke i bruk". Jess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noe rettmessig å klage på, og får dårlig service...så skal dere gå dit varen er kjøpt og slå neven i bordet. Det hjelper alltid [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Problemet med Elkjøp er det håpløse kontakt-opplegget, prisnivået er imidlertid bra vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er både enig og uenig med dere..

De har ikke god service, men er det noen butikker som har det da?? For ikke å snakke om kvalifisert personell til å selge varene?? Hvis noen finner den butikken må de gi meg adressen...

Fordelen med Elkjøp er i alle fall at de HAR VARER! Vet ikke hvor mange ganger jeg har kommet inn i butikkr der de ikke har varene fra reklamebrosjyrene fordi de "ikke kan ha så stort lager med kapitalvarer.." Og hvis de må bestille inn noe for deg, er det alltid veil. pris! Det Elkjøp først har, har de PALLER av! Og det er bra..

Og en ting til; når jeg først kjøper noe "avansert" gjør jeg leksene mine på forhånd.. Jeg behøver ikke en halvgod selger til å prøve å overbevise meg om hvilken synthesizer eller forsterker jeg skal kjøpe når jeg har tenkt på kjøpet i et halvt år på forhånd! Da er det like greit med paller og bær-til-kassen, for jeg vet som regel hva jeg skal ha! Vil helst slippe masete selgere jeg da..

Tre ting avgjør hvilke butikker jeg handler hos:

- Pris

- Om de faktisk HAR noen VARER!

- Hvordan de takler garantisaker, problemer osv..

Dette er Stigs tre hellige regler for sikre og gode kjøp.. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kunder som IKKE er så bevisst på hva slags modell de skal kjøpe. Har ikke de rett til litt veiledning? Hva om varen ligger på lager, og kun den spesifike selgeren kan hente den ut til deg, og han er selfølgelig borte. Så ser jeg: jøss der er det jo en ledig selger, han kan sikkert hjelpe meg, vi får spørre han. Svar: "Denne avdeligen har ikke jeg noe med, du må nok vente". Dette gjør meg "piss off", sorry for uttrykket.

- Hvordan de takler garantisaker, problemer osv..

Det har jeg meeeget dårlig erfaring med, Den ene gangen ventet jeg i fem måneder for å få produktet reparert, slå den.....Fikk til slutt produktet tilbake med nye og dårligere komponenter enn det orginale.

Kanskje jeg bare har vært uheldig med denne kjeden, ser ikke slik ut nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja, dårlig håndtering av klager og garanitisaker finnes det ingen unnskyldning for..

Men når det gjelder veiledning, så er Elkjøp et elektro-varehus! Man kan med andre ord ikke forvente allverden. Vil man ha bedre veiledning bør man nok, som noen nevnte her, gå til en mindre spesial-forretning..

De gangene jeg ender opp med å handle på Elkjøp er det som regel på grunn av prisen, og på grunn av det faktum at de faktisk har varer å selge..

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Dette blir det samme som med datautstyr; skygg kjeder som lever av å selge både brune- og hvitevarer, samt datautstyr.

Ser du bor i Oslo, Tore. Oppsøk Hi-Fi Klubben, Hi-FI Senteret eller annen spesialforretning for lyd og bilde hvis du skal oppgradere stereoen. Her møter du kompetente crew hvor de fleste har lyd og bilde som hobby, ikke minst er pris/kvailitet/service upåklagelig (min erfaring ihvertfall).

Jeg har fått samme efaring jeg også, og kunne ikke fått sagt det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jan Gulliksen:

Dama på Elkjøp som jeg snakket med på tlf., sa at jeg burde ringe til hovedkontoret og klage. OK, sa jeg: Hva er nummeret? Fikk tlf.nr., ringte, og fikk flg. svar: "Dette nummeret er ikke i bruk". Jess!

Jeg ringte ikke....sendte mail jeg....

Vennlig hilsen

Geir Fjellro Løitegård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Stig Foshaug:

De har ikke god service, men er det noen butikker som har det da?? For ikke å snakke om kvalifisert personell til å selge varene?? Hvis noen finner den butikken må de gi meg adressen...

Hehe...sant nok.

Servicenivået i handelstanden i Norge er generelt elendig, ikke minst blir dette understreket av utenlandske turister. Mange ekspeditører opptrer likegyldig, og som om kunden er til bry for dem.

Merkelig at ikke handelstanden skjerper seg her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis servicen er dårlig, ikke bare klag, men KLAG!!! Sørg for at det er masse folk i butikken, så skjeller du betjeningen høylytt ut mens alle hører på (de skal ikke kunne unngå å høre)! Dette forutsetter at du ikke er redd for å drite deg litt ut.

Smitte-effekten gjør sitt.

Er forsåvidt enig; kundebehandlingen i Norge er alt for dårlig. Spesiellt gjelder dette større kjeder. Det skal sies at det finnes forhandlere med ekstremt god service, muligheter, og kunnskap om varene, men det er langt mellom dem.

Hvor ble det av landhandleren? Der ble i hvertfall kunden møtt med respekt, ikke avsky...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig gode erfaringer med Elkjøp, og handler det meste jeg trenger av elektriske dingser der. Her har de også prisgaranti og 30 dagers full returrett. Men uansett hvor bra butiiken måtte være vil jeg fraråde deg å handle på nett. Du blir som nettkunde andre-prioritet hos selgeren, synes jeg. Og følelsen er at de "tar deg når de får tid". Bestilte hos Akers Mic et PC-spill. Det tok seks måneder til jeg fikk pakken. Jeg åpnet den, kikket på regningen. Grei pris syntes jeg, men litt vel lang tid kanskje? Jeg kikket på esken til spillet, og undret meg litt over at den ikke var forseilet med plast, men ble holdt sammen av en tykk brun strikk. Jeg tok av strikken, åpnet esken og bladde meg gjennom alle intruksjonsbøker, og reklame. Og nederst i denne her bunken i spillesken, så lå det.......

Ingenting!!! De hadde sendt meg en tom spilleske til 435 kr. Etter det ble det mye tull og surr. Lovord om at jeg skulle få tilbake alle mine ekstrautgifter når jeg sendte dem pakken fikk jeg over telefon. Jeg la ved en ferdig giro og skrev på mine utgifter. Så sendte jeg pakken og neste dag ringte de meg....

De kalte det utpressing og nektet å betale tilbake utgiftene. De hadde også lest brevet mitt der jeg klaget over at jeg ikke fikk noen CD.

Men.. sa han til slutt etter å ha fått tilbake spillesken.

Hvor er CD`en?

Ja hvor er den, det lurer jeg og på.

 

Mange i forumet har klaget over Akers Mic, og debatten om denne butikken har ført til en ganske lang tråd her på forumet.

Gjett om ikke Akers Mic hadde vært på nett i Flightsim.no for å forsvare seg for at de hadde satt opp prisen etter at mange hadde forhåndsbestilt TrainSimulator til kr 499 kr, men måtte isteden betale 699 kr. Det er rett og slett ulovlig å ikke selge til annonsert pris.

Så: ikke kjøp på nett. Gjør det kontant i butikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akers Mic ga jo en forklaring i den tråden du sikter til, om dette med Trainsim-prisen. Det var en anslått pris, og ingen bekreftet pris...og det er helt lovlig.

Ellers bestilte jeg nylig noen videofilmer derfra, og de lå i postkassen et par dager senere...så jeg vet ikke jeg, må forsvare Akers Mic litt også [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...