Gå til innhold

Nytt fly fra Russland


Martin Adam Martinsen

Anbefalte innlegg

Neste uke presenteres Russlands første moderne kommersielle passasjerfly' date=' melder nyhetsbyrået Reuters.

[/quote']

 

Dette ble da presentert på Paris Air Show i år hvis jeg ikke husker helt feil??

Er det første flight eller rollout av førte modell det er snakk om??

 

Det ble ikke vist fram på Le Bourget, kanskje som en modell, men ikke et produksjonseksemplar. Roll-out skjer neste uke, første levering blir mot slutten av 2008. Maskinen er en RJ, vil komme i to typer på mellom 75-~100 seter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligner på en litt mindre verson av Boeing 7E7 ....

Har egentlig aldri likt russiske fly (bortsett fra MiG29).

Men dette så ikke så verst ut!

 

Ehmm...russarane er jo kjent for å laga fly som absolutt IKKJE liknar på andre fly (med nokre få unntak).

 

Flott maskin dei har mekka saman her. Gler meg til me kan sjå den på flyplassar rundtom i verda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo Russisk-fly produksjon på sitt beste.

Ser for meg ut som en blanding av en A319 og en 787.

Typisk russere og etterligne Airbus og Boeing.

En ser nå tydelige trekk fra 787 på vertical stabilizer' date=' men ellers er det nå begrenset hvor forskjellig maskiner blir seendes ut i dag, av naturlige årsaker.

 

Flott maskin dei har mekka saman her. Gler meg til me kan sjå den på flyplassar rundtom i verda.

Og sjansene for at denne skal selge utenfor Russland eller Russland-vennlige land er faktisk til stede. Med på lasset har de en rekke utenlandske selskaper, feks franske Snecma (motorene) og Boeing (som gir støtte når det kommer til sertifisering, dokumentasjon og vedlikehold, for å gjøre dette mer likt praksisen en finner i vesten,) og denne maskinen kan følgelig være lettere å integrere for vestlige flyselskap. I tillegg har Sukhoi fordelen med billig arbeidskraft, noe som senker prisen på maskinen en hel del.

 

Russerne har masse kule fly!

Minner meg om følgende:

"If an aircraft is ugly' date=' it's Russian. If it's weird, it's British. If it's ugly and weird, it's Frensh."

 

rart de ikke slenger på noen winglets siden det er sånne moderne greier ;) ...

Winglets er svært krevende å designe, det er ikke bare å slenge på en vinkel på enden av vingen, omtrent slik Airbus prøvde på A320en i fjor. Gjøres det optimalt kan en se en reduksjon i drivstofforbruket på 4-7%, hvis ikke risikerer en at den økte vekta og det økte vingespennet spiser opp fordelene wingletsene fører med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om følgende:

"If an aircraft is ugly' date=' it's Russian. If it's weird, it's British. If it's ugly and weird, it's Frensh." [/quote']

 

Og American skal lissom være perfect?

Det mente jeg ikke. Uttrykket over leste jeg på et annet forum og tok for seg europeiske maskiner, det er ikke noe jeg har funnet på selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bilder fra roll-out på TV isted. Blir sikkert et fint fly, men jeg håper virkelig de kan gjøre noe med navnet. Selskapet vårt er et av mange som er med i gruppen Sukhoi konfererer med og det er ikke umulig at vi ender opp med å kjøpe den. Isåfall er det nesten litt pinlig å si man flyr "Superjet" når noen spør hva man flyr :grin:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...