Martin Adam Martinsen Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 http://e24.no/utenriks/article2009735.ece Bilde hentet fra www.aerospace-technology.com Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Ligner på en litt mindre versjon av Boeing 7E7 .... Har egentlig aldri likt russiske fly (bortsett fra MiG29). Men dette så ikke så verst ut! Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Dette er jo Russisk-fly produksjon på sitt beste. Ser for meg ut som en blanding av en A319 og en 787. Typisk russere og etterligne Airbus og Boeing. Siter
Tom André Brenna Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Neste uke presenteres Russlands første moderne kommersielle passasjerfly' date=' melder nyhetsbyrået Reuters. [/quote'] Dette ble da presentert på Paris Air Show i år hvis jeg ikke husker helt feil?? Er det første flight eller rollout av førte modell det er snakk om?? Siter
Michael A B Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Neste uke presenteres Russlands første moderne kommersielle passasjerfly' date=' melder nyhetsbyrået Reuters. [/quote'] Dette ble da presentert på Paris Air Show i år hvis jeg ikke husker helt feil?? Er det første flight eller rollout av førte modell det er snakk om?? Det ble ikke vist fram på Le Bourget, kanskje som en modell, men ikke et produksjonseksemplar. Roll-out skjer neste uke, første levering blir mot slutten av 2008. Maskinen er en RJ, vil komme i to typer på mellom 75-~100 seter. Siter
Tom André Brenna Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 kanskje som en modell' date=' men ikke et produksjonseksemplar. [/quote'] Modell var nok det ja... Mente og huske jeg så noe sånt se.. Siter
TOS Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Ligner på en litt mindre verson av Boeing 7E7 ....Har egentlig aldri likt russiske fly (bortsett fra MiG29). Men dette så ikke så verst ut! Ehmm...russarane er jo kjent for å laga fly som absolutt IKKJE liknar på andre fly (med nokre få unntak). Flott maskin dei har mekka saman her. Gler meg til me kan sjå den på flyplassar rundtom i verda. Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 24. september 2007 Forfatter Skrevet 24. september 2007 Jeg synes det flyet ser i allefall veldig bra ut! Siter
Jon Egil Ursin Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 Russerne har masse kule fly! sjekk ut beriev.com rart de ikke slenger på noen winglets siden det er sånne moderne greier ... Siter
Michael A B Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 Dette er jo Russisk-fly produksjon på sitt beste.Ser for meg ut som en blanding av en A319 og en 787. Typisk russere og etterligne Airbus og Boeing. En ser nå tydelige trekk fra 787 på vertical stabilizer' date=' men ellers er det nå begrenset hvor forskjellig maskiner blir seendes ut i dag, av naturlige årsaker. Flott maskin dei har mekka saman her. Gler meg til me kan sjå den på flyplassar rundtom i verda. Og sjansene for at denne skal selge utenfor Russland eller Russland-vennlige land er faktisk til stede. Med på lasset har de en rekke utenlandske selskaper, feks franske Snecma (motorene) og Boeing (som gir støtte når det kommer til sertifisering, dokumentasjon og vedlikehold, for å gjøre dette mer likt praksisen en finner i vesten,) og denne maskinen kan følgelig være lettere å integrere for vestlige flyselskap. I tillegg har Sukhoi fordelen med billig arbeidskraft, noe som senker prisen på maskinen en hel del. Russerne har masse kule fly! Minner meg om følgende: "If an aircraft is ugly' date=' it's Russian. If it's weird, it's British. If it's ugly and weird, it's Frensh." rart de ikke slenger på noen winglets siden det er sånne moderne greier ... Winglets er svært krevende å designe, det er ikke bare å slenge på en vinkel på enden av vingen, omtrent slik Airbus prøvde på A320en i fjor. Gjøres det optimalt kan en se en reduksjon i drivstofforbruket på 4-7%, hvis ikke risikerer en at den økte vekta og det økte vingespennet spiser opp fordelene wingletsene fører med seg. Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 24. september 2007 Forfatter Skrevet 24. september 2007 Minner meg om følgende:"If an aircraft is ugly, it's Russian. If it's weird, it's British. If it's ugly and weird, it's Frensh." Og American skal lissom være perfect? Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 Personlig syns jeg de franske flyene (snakker da om jagerfly) er de "peneste", russiske maskiner har en tendens til å se litt spesielle ut, og britene har laget mye som er mindre pent Siter
Michael A B Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 Minner meg om følgende:"If an aircraft is ugly' date=' it's Russian. If it's weird, it's British. If it's ugly and weird, it's Frensh." [/quote'] Og American skal lissom være perfect? Det mente jeg ikke. Uttrykket over leste jeg på et annet forum og tok for seg europeiske maskiner, det er ikke noe jeg har funnet på selv Siter
Tor Olav Løvaas Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Syntes det så ut som en tøff liten tass jeg..... Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Så bilder fra roll-out på TV isted. Blir sikkert et fint fly, men jeg håper virkelig de kan gjøre noe med navnet. Selskapet vårt er et av mange som er med i gruppen Sukhoi konfererer med og det er ikke umulig at vi ender opp med å kjøpe den. Isåfall er det nesten litt pinlig å si man flyr "Superjet" når noen spør hva man flyr :grin: Siter
Nikita Litvinenko Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Well, du kan svare at du flyr Sukhoi! Siter
Tor Olav Løvaas Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Lurer på hva han skal gjøre når passasjerene spør om de kan få en cobra Siter
Marius hatlehol Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Det minner helst om en airbus a319 eller a318 i flykroppen. men femmpå cockpit vinduene så jeg et preg av 757 Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 27. september 2007 Skrevet 27. september 2007 Stilig fly må jeg si. Minner litt om Airbus` sine minste passasjerfly ja. Aldri satt meg så mye inn i russernes fly-produksjon, men de har jo flere "moderne" fly, bla denne: http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-204 Siter
Nikita Litvinenko Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 http://forum.sukhoi.ru/attachment.php?attachmentid=85726&d=1211185422 Siter
Vebjørn Grov Thorsen Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Cockpiten er jo omtrent klippet ut av A 320 serien. :grin: Jeg synes ikke at en fransk cockpit har noe å gjøre i et russisk fly Siter
Andreas F. Tollefsen Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Cockpiten er jo omtrent klippet ut av A 320 serien. :grin:Jeg synes ikke at en fransk cockpit har noe å gjøre i et russisk fly Hvorfor det? Det er vel ett fett? Siter
Vebjørn Grov Thorsen Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Det er min mening. Virker bare ikke helt riktig med nesten helt lik cockpit i et fly til en produsent som til et fly fra en annen produsent. Det er vel det som kalles internasjonalt samarbeid. Siter
Frank Kristiansen Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Apropos Embraer 170... Noen som vet om dette flyet finnes til FSX? Vet Dreamwings hadde en versjon til FS2004, men den fungerer neppe særlig bra i FSX! Hadde gleden av å sitte på med et slikt fly innenlands i Egypt ifjor sommer, og ble helt fortapt.... Glem det! Fant en her! Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Glem det! Fant en her! Det der så skikkelig skralt ut. Nå skal det sies at det kan hende cockpit og alt det der er veldig bra, men exterior-modellen var grusom. For meg er det like viktig med flott exterior-modell som bra cockpit Men det er meg da :grin: Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Har ikke prøvd den selv heller, men det ser ut som et godt eksempel på at det er alt for mye penger i markedet for tredjeparts addons til FS. Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 11. september 2008 Skrevet 11. september 2008 Dere får sjekke Wilco sin Emb 170....også følger det med en Emb 190. Har ikke fått testa flyet skikkelig med tanke på systemer osv. men det virker solid. Bra VC + Kabin og bra handeling. Slenger med noen bilder Siter
Even Moe Egenes Skrevet 11. september 2008 Skrevet 11. september 2008 Dæven den var fin, syns at det er en verdig konkurrent til A318, 19, 736 og 737.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.