Gå til innhold

Relanserer service?


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

Ja, trist at man av og til må forholde seg til slike idoter av noen kabinansatte, som fullstendig har misforstått dette med vanlig høflighet, kundebehandling og service og at det tross alt kun er vi som passasjerer som er eneste grunnen til at de i det hele tatt har en jobb..

 

Å ydmyke en passasjer i andre passasjerers påhør for noe slikt er bare fullstendelig tåpelig og latterlig. Spørsmålet om nylig relansert service i selskapet er en ting ja, men når kabinansatte begynner å lager seg egne regler som påskudd for å kunne ydmyke en passasjer på denne måten kan man jo spørre seg om de i det hele tatt er seg sitt ansvar og jobb bevisst nok, og om dem er skikket nok til forvalte det de er satt til å gjøre forsvarlig nok ombord i en flymaskin. "Vi er 1,5 time forsinka, drittlei og sure, så dette passer oss best nå og vi bare bestemmer at slik skal det være..."

 

Dem slipper billig unna hvis dette bare ender med hovedoverskrifter i landets media idag..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Nå vil vi gi passasjeren en ny billett så fort vi får tak i ham, sier informasjonssjefen."

 

Jeg skal jammen ta på meg stygge klær neste gang jeg skal ut å fly, så får jeg også kansje gratis tur.

Neida, jeg liker best å ha en god tone med de som skal både gi meg mat å passe på meg om noe sjer.

Men her viser SAS ansvar og ordner opp(ihvertfall etter saken kommer opp i media).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herre gud da!

 

Det er snakk om EN kabinansatt her, ikke et helt selskap... :tired:

SAS ønsker selvfølgelig ikke dette, og som det står skrevet vil det bli en intern oppvask med denne ansatte, og en unnskyldning til 20-åringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, her er det jeg skrev på db siden.

Stem det frem og gi det tommel opp, om dere synes det var bra:)

 

 

"Bra! SAS ordner opp

Skrevet av CABINCREW WANNABEE 05.06.2007 kl. 15:20

 

Ok, flyvertinne kastet ut av seg en kommentar til pax på vei inn. Jeg mener man bør være litt hardhudet som flyvertinne. Kansje fordi de som tross alt skal evakuere meg om noe skjer, bør ikke bli vippet av pinnen av en hullete olabukse. Uansett nå kommer mitt poeng::

 

Dere som roper ut om hvor dårlig SAS er,

 

Les engang til. Her får han tilbud om ny reise.

 

Ny reise.... til kansje mange 1000,- fordi en overfølsom flyrvert/inne kommenterte en hullete bukse.

 

Det er service.

 

Det er ett eksempel på god service

 

"

 

Also på dagbladet siden, ca kommentar side 15, ikke her :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kommer kledd som en boms må du kansje forvente kommentarer at du ser ut som en boms.

 

Det har verken SAS eller noen andre flyselskaper noe med. Klessmaken er som baken, nemlig delt, og det er (heldigvis) ingen "slipstvang" eller andre klesregler om man skal ut og reise med fly (eller andre off. kommunikasjonsmidler). Så lenge man ikke stinker eller på andre måter støter medpassasjerer, så må det være frihet til selv å velge hvordan man går kledd.

 

Ellers tror jeg ikke dette er en typisk episode i SAS. Det kunne helt sikkert ha skjedd i et hvilket som helst flyselskap. Denne gang var det SAS som hadde en ansatt som gikk over streken. Neste gang er det kanskje et annet selskap.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kommer kledd som en boms må du kansje forvente kommentarer at du ser ut som en boms.

 

Dette er jeg delvis enig i. Han fra SAS burde ikke refse personen fremfor de andre passasjerende. Men for å si det rett ut - han er ikke pent kledd og har mye skjegg. Hsn ser rett og slett ikke ut i måneskinn. Å gå slik gjør at du kan glemme å få enkelte jobbtilbud. Enkelte ganger kreves det at en går skikkelig kledd og han her bryr seg mindre om sin klesstil. Utseende og klesstil sier mye om en person. Jeg skjønner at han i SAS skjelte han ut. Det er flere i samfunnet som går slikt kledd og de må bare forvente seg blikk ved den type klesstil. Det gir signaler til folk om klesstil og folk lager rask opp sin mening om personer ved denne klesstil. Han her karen ser ikke ut. Ikke mer å si om den saken.

 

Ådne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å si det rett ut - han er ikke pent kledd og har mye skjegg. Hsn ser rett og slett ikke ut i måneskinn.

Så det beste hadde vært om han hadde barbert seg, hatt sleik, og nye, hullfrie klær? Det finnes alt for mange sånne her i verden :crazy:

 

Å gå slik gjør at du kan glemme å få enkelte jobbtilbud. Enkelte ganger kreves det at en går skikkelig kledd og han her bryr seg mindre om sin klesstil.

For å si det sånn: Jeg tror ikke de fleste går med samme klær til vanlig som på de har på seg på jobbintervju..

 

Jeg har aldri gjort noen stor innsats for å "se bra ut" før en flyreise, og kommer vel neppe til å gjøre det i fremtiden heller. Folk med spesielle klesstiler sjenerer ikke meg, det er en million ganger verre med folk som snorker som et uvær, eller skrikerunger som hyler fordi de kjeder seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kommer kledd som en boms må du kansje forvente kommentarer at du ser ut som en boms.

 

Dette er jeg delvis enig i. Han fra SAS burde ikke refse personen fremfor de andre passasjerende. Men for å si det rett ut - han er ikke pent kledd og har mye skjegg. Hsn ser rett og slett ikke ut i måneskinn. Å gå slik gjør at du kan glemme å få enkelte jobbtilbud. Enkelte ganger kreves det at en går skikkelig kledd og han her bryr seg mindre om sin klesstil. Utseende og klesstil sier mye om en person. Jeg skjønner at han i SAS skjelte han ut. Det er flere i samfunnet som går slikt kledd og de må bare forvente seg blikk ved den type klesstil. Det gir signaler til folk om klesstil og folk lager rask opp sin mening om personer ved denne klesstil. Han her karen ser ikke ut. Ikke mer å si om den saken.

 

Ådne

 

Unnskyld meg, men du skjønner godt at han i SAS skjelte ut passasjeren? Hva for et slags syn har du på andre mennesker?

Han er ikke den ombord som er penest kledd, men han må da få lov til å kunne gå ute blant folk uten at folk skal se på han som mindreverdig og skjelle han ut.

Han må få lov å ha skjegg om han vil det. Han må få lov å gå med bukser som han synes er fine og som veldig mange klesforretninger selger mye av(med andre ord er det en akseptert stil i samfunnet). Dessuten var jo ikke dette akkurat et jobbintervju, var det vel? :/

 

Hvis du mener han fortjener å bli skjelt ut på bakgrunn av at han ser ut som han gjør, så tror jeg det er dú som trenger en kraftig oppstramning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge klærne ikke er fulle av sølevann, kan folk gå i den klesstilen som de selv liker.

 

Hovedpoenget her var jo at en ikke skulle være til sjenanse for de andre passasjerene.

 

Men det er jo mye annet som er til sjenanse:

 

Stygge klær -> sjenanse for andre -> ingen flytur

Skrikerunger -> sjenanse for andre -> ingen flytur

Kvinfolk kledd utfordrene -> sjenanse for andre -> ingen flytur

Dame som oser parfyme -> sjenanse for andre -> ingen flytur

osv..osv.. :crazy:

 

Vi kan like godt slutte å fly! :D

 

(Ta det med en klype salt, men hovedpoenget er at vi ikke må bli så fisefine) ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ingen skjeller ut skrikerunger,"

Da må jeg bare få peke til MIN tur til ENEV fra ENGM der et stk. kabinpersonale klarte å spørre et søtt par i reisefølge med et barn; og jeg siterer: "du unskyld meg, men skriker den er?"

Da hold jeg nesten på å si noe til dette mennesket! Er faktisk flere enn det medieomtalte mennekset som har opplevd ting verre.... (tenker på dette paret).....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ingenting om det var riktig eller feil at flypersonalet å skjelle han ut. Jeg sier bare at du burde forvente å bli beskrevet som det du ser ut som, og fyren ser ut som en boms. Jeg sier ikke det er noe galt å se ut som en boms, men du må da være klar over at folk har visse assosiasjoner til det de ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ingenting om det var riktig eller feil at flypersonalet å skjelle han ut. Jeg sier bare at du burde forvente å bli beskrevet som det du ser ut som' date=' og fyren ser ut som en boms[/b']. Jeg sier ikke det er noe galt å se ut som en boms, men du må da være klar over at folk har visse assosiasjoner til det de ser.

 

 

At vedkommende ikke ser ut som alle andre, kvalifiserer det til å bli ydmyket i all offentlighet av en representant fra SAS? Hva tror dere denne karen følte da han fikk denne overhøvlingen ombord i flyet? Skal samfunnet generellt akseptere slik oppførsel?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ingenting om det var riktig eller feil at flypersonalet å skjelle han ut. Jeg sier bare at du burde forvente å bli beskrevet som det du ser ut som' date=' og fyren ser ut som en boms. Jeg sier ikke det er noe galt å se ut som en boms, men du må da være klar over at folk har visse assosiasjoner til det de ser. [/quote']

 

Jeg har ikke kommentert noe om det var riktig/galt av SAS personallet og det kommer jeg ikke til å gjøre heller.

 

Hadde jeg vært han og absolutt skulle la skjegg og hår gro i alle kanter, så hadde jeg nok gått i en enkel dress eller lignende når jeg hadde gått på restaurant, reist med fly eller andre lignende situasjoner. Både fordi det hadde oppveiet litt for slik jeg hadde sett ut med alt håret og fordi kontrasten av hårstilen og klesvalget hadde vært morsomt.

 

Dette er min mening og det er tydeligvis en mening jeg ikke deler med Tom Solheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at SAS er et fantastisk godt selskap som virkelig tar godt vare på sine ansatte,det som er trist er at det er mange ansatte som rett og slett burde tatt seg et smilekurs.

Jeg var på ferie på Gran Canaria i november,og flyet vårt fra kjevik var 6(!) timer forsinket,og under HELE turen,så så jeg ikke ett surt fjes,alle flyvertinnene og flyvert(en) var like hyggelige som de var på vei opp da det ikke var noen forsinkelser.

Selskapet var forøvring Air Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...