Gå til innhold

FS mappe


Joachim Skjønberg

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Vel, min er på 26GB og 4700 mapper. Framerates er likevel veldig bra, rundt 30fps++ de fleste steder i verden, bortsett fra Heathrow, da dropper den ned mot 12-16fps med 150 AI fly parkert.

 

Har aldri reinstallert Fs9 siden jeg kjøpte den da den kom ut og trenger det ikke heller! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F:\\FS9 hos meg er på 28.4gb, og inneholder 133259 filer, fordelt over 5689 foldere ""

 

Nå som det snart er sommerferie blir det snart noen dager med første formatering på denne maskinen på to og et halvt år, det trengs virkelig (og da får jeg fjernet partisjonene, slik at jeg får mer plass til FS. F:\\ er nemlig på 30gb, ikke mye å gå på...)

 

I tillegg får jeg nytt skjermkort nå, Radeon 9800 Pro med passiv kjøling "" (dvs snart 0db med viftestøy fra pc'n min! (nesten))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar: Ser at du har krysset av for indeksering. Jeg vil anbefale å fjerne dette krysset, siden det reduserer ytelsen på harddisken.

 

Eneste fordel med slik indeksering er at man kan søke raskere etter filer. Det virker som om MS med hensikt har formulert alternativet slik at man skal tro at dette er en uunværlig funksjon, uten at jeg kan forstå hvorfor.

 

Et annet tips er å krysse av for komprimering for FS-mappen. Det blir da mindre data å lese fra harddisken, og man kan ofte merke en forbedring i FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar: Ser at du har krysset av for indeksering. Jeg vil anbefale å fjerne dette krysset, siden det reduserer ytelsen på harddisken.

 

Eneste fordel med slik indeksering er at man kan søke raskere etter filer. Det virker som om MS med hensikt har formulert alternativet slik at man skal tro at dette er en uunværlig funksjon, uten at jeg kan forstå hvorfor.

 

Et annet tips er å krysse av for komprimering for FS-mappen. Det blir da mindre data å lese fra harddisken, og man kan ofte merke en forbedring i FS.

 

Okey,skal fikse dette. Takker for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var på rundt 22gb før jeg måtte reinstallere Windows.

Fikk et virus på maskinen min, og virusscanneren merket det ikke.

Fikk ny virusscanner og oppdaget 390 infiserte filer.

Nå er vel FS9 katalogen på rundt 10gb, men jeg har ikke spilt det, eller lagt til noen addons på noen uker. Har nettopp lastet ned OpenTTD, så jeg har spilt det ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...