Gå til innhold

Flysimulatoren kommer til Norge


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Som tidligere nevnt kan vi få en DC-10 simulator til Norge. Jeg har nå fått en gledelig beskjed som jeg videreformidler her:

 

DC10 simulatorn har nå fått en plassering i norge. Arbeidet med å få den hjem har allerede begynt. Den vil bli plassert i nærheten av Oslo og et av landets største flymiljøer.

Fortsatt gjenstår et par saker som må løses før det vil bli offentligjort eksakt hvor.

Paralellt med dette er det nå mulig å være med på eventyret.

 

Det legges defor ut et antall andeler av 10.000 NOK

 

Hvis du er seriøst interessert i å være med på dette, sender du en e-mail til dc10lnorge@hotmail.com og forteller hvorfor du vil være med og hva du kan bidra med med tanke på drifting, vedlikehold mm. Ikke glem navn og telefon nummer vi kan nå deg på.

 

Forventer kun seriøse henvendelser og interesserte vil bli kontaktet for nærmere informasjon om prosjektet

 

Prosjektleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempenyhende dette her ja! Snakk om fin julepakkesang hehe

 

Ja hadde det gått ann at Flightsim.no kjøpte ein andel? (Les:kun dei som spleisar på den er med...?)

 

Eg betalar gladelig ein hundrelapp eller to for å vere med på ein slik andel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag

Dette høres flott ut, selv om 10.000kr for og være med er litt stivt... I alle fall de av oss som ikke har for store lommeboker så blir 10.000kr stivt og bla ut med.. For ikke og forklare for enkelte andre som ser på flighsim som en "koselig hobby"..

Men, det er en flott ide, om det blir noe av det så er jeg med...

 

Oddvar

Braathen1976

Vnas325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en epost ifr Luftfartsmuset i Bodø.

Her er en kopi av den:

 

Hei Steinar Grindstein

Det er en meget interessant sak du fremmer.

Vi har i 10 år hatt en simulator som kjører fastlagte programmer. Ingen påvirkning fra publikum. Våren 2002 anskaffet vi som de første i Skandinavia en 3D simulator som simulerer F-16. Den beveger seg fysisk tredimansjonalt, dvs den roller 360 og looper så mange ganger føreren kommanderer den. Den flys av publikum. Disse er kostnadsbærende.

Vi fikk for tre år siden tilbud fra SAS Flight Academy om å overta en DC-9 simulator gratis. Samme betingelser som knytter seg til DC-10 simulatoren. Vi regnet i detalj ut kostnadene for demontering, frakt og for å operarer den for og med publikum. Det var for oss ikke mulig å operere den uten et betydelig årlig underskudd. Eller den ville kreve et betydelig tilskudd ut over det det var mulig å tjene inn.

Det vil si at vi ser oss ikke i stand å bli med på et eventuelt spleidelag uten et betydelig eksternt bidrag.

Jeg beklager ikke å være mer positiv og imøtekommende.

Jeg ønsker deg en riktig god jul og et spennende nytt år i flygningens tegn.

Beste hilsen

Kjell M. Lutnes

Direktør

Norsk Luftfartsmuseum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...