Tommy André Bertelsen Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Jeg er stuck i Oslo på ubestemt tid etter en forrykende Metallica-konsert i går, skulle egentlig fly til Evenes i kveld, men det blei visst kanselert. Er ikke flytrafikken kommet i gang innen i morgen kveld, skal jeg visst kjøre Oslo-Evenes med en Hertz leiebil fra Evenes som tydligvis lengta hjem Og jeg som hadde gleda meg til å fly to dager på rad Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Spredningen i morgen formiddag, den 16. april. Dreiningen i askeskyens bane vil føre til at luftrommet over Danmark, Nord-Tyskland og Nederland blir berørt i løpet av fredag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Og jeg som tenkt jeg skulle hjem i helga da :cry: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius91 Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Har vi i det hele lest noe om hvor lenge denne asken kan plage oss? Er det snakk om timer, døgn eller uker? Hvor lenge må Flesland stenges? Var vel i morgen også hørte jeg rykter om på radioen nettopp, i alle fall utover dagen. Men du har vel ikke noe motor å få partikler i du Geir? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Dette er selvfølgelig synd for de som har viktige ærender som de ikke får gjort. Personlig føler jeg en viss "glede" over at naturen viser oss at vi bestemmer ikke over den. Vanskelig å forklare :grin: Viser hvor sårbare vi "uovervinnelige" mennesker er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Jag såg på nyheterna i Sverige (ta det med en nypa salt) men de sa iallafall att aska från vulkanutbrott kan ligga i luften och skapa delays på flygtrafiken i flera veckor, eller till och med månader?! Blir dyrt det här för bolagen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Personlig føler jeg en viss "glede" over at naturen viser oss at vi bestemmer ikke over den. Vanskelig å forklare :grin: Viser hvor sårbare vi "uovervinnelige" mennesker er. Jeg er enig i den, Vidar Men dog, jeg skal ikke reise med fly på en måned eller så. Hadde nok ikke vært den samme gleden om jeg hadde vært stuck en plass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Jeg har i planene å reise til Spania søndag morgen.. hmm.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Storvig Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Jeg også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Seriøst?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_Andre Martinussen Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Ja Timmy, disse små askepartikklene inngår i fordampningssyklysen slik at de kan bli værende i luften en stund. Hvor lenge aner jeg ikke, men det kan kanskje være snakk om flere uker (siden det blir sagt). Ellers er det vel ganske sannsynlig at vi fortsatt får vind fra nordvest slik vi normalt gjør ivertfall her på vestlandet. Ingen høytrykk over UK, Russland eller Nord Europa, så er stygt redd for at det kan bli stans i flere dager.. Passer dårlig da Thailandstur NESTEN var bestillt hehe EDIT:Ser på TV2 at det er meldt sørsørvestlig vind i morgen..vi får se hva som skjer. Håper selvfølgelig at det ordner seg raskest mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Db.no melder at det også er muligheter for at nye askeskyer oppstår i ukene og årene som kommer. Ingenting er sikkert, men dette kan bli rimelig langvarig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Denne karen er glad i island! :grin: [video:youtube]34mHZgP9vkc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geert Rolf Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 For your information: EHAM closing tonight 19:00 hours. Today, upto 16:30, an estimate of 150-175 flights (most Scandinavia and UK) were cancelled out of 1108 planned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne Heggnes Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Heathrow er også stengt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Andersen Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Så nettopp på tv2 der de intervjuet noen reisende på Heathrow, og må si det finnes mange snåle folk rundt! En kar mente det var skandaløst at flytrafikken ble stanset siden det bare var å fly under skyene, og en dame surmulte med argumenter som at San Francisco har en jordskjelvplan. Må bare le jeg :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Jeg synes vi burde saksøkt islendingene, de kunne ha sendt den skya nordover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 "Here is a special announcement to the British and Dutch Governments: For your information there is no C in the Icelandic alphabet, so when you ask for Cash, all you get is Ash " ang ICESAVE problemet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Ironisk.... :whistle: http://www.vgtv.no/?id=29801 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 http://www.dagbladet.no/2010/04/15/nyheter/vulkan/utenriks/vulkanutbrudd/island/11294745/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 NEI ! Dette suger jo ! Jeg skal kanskje ut til SVG på Søndag og nå blir det nok ikke det . Men er det noen sjans for og komme inn på rødsone viss flyene står ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 "Here is a special announcement to the British and Dutch Governments: For your information there is no C in the Icelandic alphabet, so when you ask for Cash, all you get is Ash " Hehe :grin: . Er forresten glad jeg ikke bestilte meg flybillett nå til helgen, hoh.. :blush: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hvem Tore er det som frykter at han ikke kan spille mer Microsoft Flight simulator? :grin: En som skrev det på seer-SMS-linja til TV2 Nyhetskanalen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 genialt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Birger Blomvik Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 http://www.tk.no/nyheter/article5072622.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hmm, hvorfor er det slik at enkelte flyselskaper landet, mens andre ikke?(Tenker da på Aeroflot Nord flyet) (Bildet er fra Tromsø lufthavn, Langnes) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Askeskyen hadde vel ikke kommet så langt øst enda, så det gikk vel bra. Resten av gruppa skal jo stort sett sørover og vestover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Asken har jo kommet seg langt over Moskva allerede, men, det er jo russere vi snakker om ingen grenser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mats Brendesæter Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Himdrer dette trafikken paa Vatsim ogsaa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Niks, se Vatsim-forumet her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.