Gå til innhold

Ola Haldor Voll

Members
  • Innholdsteller

    3 080
  • Ble med

  • Siste besøk

  • Dager vunnet

    2

Ola Haldor Voll vant sist dagen den 24. august

Ola Haldor Voll hadde det mest likte innholdet!

Om Ola Haldor Voll

  • Bursdag 26. aug. 1986

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Ola Haldor Voll's Achievements

39

Nettsamfunnsomdømme

  1. Fikk et nytt oppgulp av et halvautomatisk svar fra support via Zendesk i går kveld. Gikk gjennom punkt for punkt (det var i grunn copy-paste av aller første mail fra support.. sjekk admin locale, language ditt og datt, VS C++, check malware, disable nahimic, MSI afterburner osv ting jeg ikke har) Jeg nevnte det med at XBOX-brukere kan slette cloud saves/data, og håper det får vann på mølla at de kan slette mine data fra sin kant. Jeg blir så lei, forbanna og frustrert over at det sitter en person i andre enden og copy-paster viden kjente sjekklister som er ihjelprøvd for et par måneder siden.
  2. På den ene PCen post På den andre ola haldor Om det er et problem med mellomrom i sistnevnte, syns jeg det er rart det har funka helt frem til juli, etter å ha vært med fra første innslipp i alfaen frem til nå i sommer. 🤷‍♂️ @Kjetil Garpestad jeg har dessverre ingen xbox series s eller x (jeg har en xbox one, men msfs er ikke mulig å installere på den, dermed heller ikke slette cloud data). Det er jo helt håpløst at det må være sånn at dette kun går an på xbox. Det er jo åpenbart at det er et kjent problem når man får tips om 'sånn skal det gjøres - på en xbox', og jeg håper inderlig at vi får mulighet til å gjøre dette på PC også!
  3. Fikk svar fra support via Zendesk; de vil jeg skal gjøre de samme greiene som jeg har gjort N ganger før etter tips og råd på forumet. Endre region settings. Intallere alle oppdateringer til Windows. Logge ut og inn igjen av MS Store. Restarte PCen. Blir litt matt over at de ikke ser at dette er et stort problem for mange av oss, og tar mer grep i situasjonen. Installerte 1.20.06.0 i går kveld; samme problem som før. Så lenge jeg er kobla på nett, krasjer simmen. Om jeg kobler fra, kommer jeg inn i meny og kan fly osv, men grafikken og alt er jo så tragisk at gleden forsvinner, og produktet jeg har kjøpt ligner ikke opplevelsen jeg er presentert å skulle få..
  4. Har fulgt alle disse "kjerringrådene". Det gjør null og niks i mitt og veldig mange andres tilfelle.
  5. På de andre to PCene hadde jeg alt det på egne disker. har ikke prøvd det på den nyeste, men ser ikke helt hvordan det skal gjøre noen forskjell?
  6. Da har jeg prøvd å installere på et tredje system. Fikk nye deler i går og i dag; Ryzen 9 5950x RTX 3090 (flytta fra en annen pc) 64GB RAM Windows 10 Pro Samme feil som alltid. Det krasjer rett til desktop under loading.. Føler dette er en tapt sak!
  7. Jeg har brukt en 'forrige generasjons' 49" fra Samsung i omkring ett år nå - den har ikke så voldsom kurve som Samsung G9 som er på tilbud - og jeg er ærlig talt ikke sikker på om jeg ville hatt mer - på den annen side har jeg ikke prøvd - men jeg er skeptisk. Jeg er i alle fall ikke i tvil om at det var en voldsom oppgradering fra 34" til 49" Både for daglig bruk, og i spill. Men vær klar over at du gir GPUen en grådig mye større oppgave med en sånn oppløsning og FOV! Ser at du også har 3090 - da er det ikke den det skal stå på, sånn sett. Men ikke forvent å kjøre alle spill på full grafikk selv om du har 3090 - 5120x1440 er en ganske heftig jobb å produsere bilder til. Med det sagt; jeg ville gått for lavere grafikk og 49" hvilken dag som helst i stedet for 32" eller 34" og alt på "super duper ultra"-grafikk.
  8. Ja hadde det bare vært så enkelt. Kjenner ingen som har Series S eller X. Jeg har One, men Flightsim er visst ikke kompatibel med den, så jeg får ikke sletta noe relatert til FS fra den dessverre.
  9. Glemte å holde dere oppdatert; Å bytte om hjalp ikke. Jeg får opp varsel om at simulatoren har avslutta på en dårlig måte sist gang og foreslår normal eller safe mode. Uavhengig av hva jeg velger, krasjer den ved loading. Det gjelder nå begge PCer. Jeg får nye PC deler iløpet av kommende uke, så jeg tenker å prøve med begge kontoer på den også, sånn i tilfelle.. Jeg har sett noen løsninger for de som har Steam, og det går ut på at man sletter brukerdata i clouden ser det ut til - det styrker mistanken min om at det er et problem i brukeren min (og mange andres) på nett/i cloud, som jeg ikke har noe kontroll over å gjøre noe med.
  10. Jeg fikk PC nr 2 til å starte nå i alle fall - det er jo fremskritt. Og det understreker det jeg mistenker nå; det er noe feil med kontoen min - ikke PCens hardware eller feil på software lokalt hos meg. Er derimot litt skuffet over at jeg ikke får lastet ned og installert scenery og fly jeg har kjøpt i marketplace på den maskinen hvor jeg nå har fått ting til å fungere igjen. Kanskje fordi jeg ikke bruker 'hovedbrukeren' ? Må teste å bytte om, og logge på hoved-PCen og se hva som skjer.
  11. Da er du av de heldige. Etter å ha lest instruksene nærmere Kjetil, er jeg litt lite interessert i å lage en ny bruker. Vil det ikke gjøre samme nytten om man logger inn med den nye kontoen på store og xbox appen?
  12. Det skal testes @Kjetil B. Garpestad Leste på orbx forumet men ble usikker på hva du siktet til. Flere av de tingene som nevnes der har jeg prøvd, eller har ingen nytte for meg fordi jeg ikke oppfyller kravene (hvilken dll som kicker i gang ctd, programvare installert, og ikke interessert i å reinstallere Windows - mye pga oppsett opp mot jobb nå i disse hjemmekontor-tider, kryptere alle disker osv)
  13. Sikker på du tør det? I tifelle det har noe med cloud bruker å gjøre, og så blir din også helt tullete? 🤪
  14. Nå forstår jeg ikke - med en annen xbox-innlogging? Vil jeg ikke da få beskjed om at jeg ikke har lisens?
×
×
  • Opprett ny...