Jump to content

Magne Heggnes

Members
  • Content Count

    110
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Magne Heggnes

  • Birthday 07/07/1958
  1. Jepp.Det er som Even sier bare å gå inn på IPPC for å søke opp real flightplans. Det du skal huske på er at ruten bare er tilgjengelig fra den legges inn i databasen og til ca 30 min etter avgang. Da forsvinner den. Spesielt på lange ruter legges flightplan inn sent ettersom man forsøker å finne den mest økonomiske ruten basert på tilgjengelige opplysninger om vær og vind etc. Du kan søke på alle fly som går til/fra Norge samt fly som skal innom norsk luftrom.
  2. Hva med dagens? SUTOK UP607 NOTAR/N0469F370 R58 ORTOK/K0870S1110 R58 TU R11 FV G3 AL B365 BK B923 GUTAN A368 URL B824 ODIVA A66 TMD A466 AMDAR/N0477F370 A466 SITAX/N0476F390 A466 DI M875 LAPAN B209 JJS P646 BKK
  3. Om de skyter opp i lufta? Tja, kanskje det, men det vet jeg faktisk ikke. Men de har det sikkert gøy :grin:
  4. Hei Dette er øvingsområde END158 som forsvaret bruker til øvelser. Som du ser av notam er det aktivt i morgen fra 06.30 til 16.00. Hvor dette er finner du under enroutedelen av AIP på IPPC, som nevnt over. Vanligvis er dette øvingsområdet sperret fra ground til FL360, men i notam står det altså at øvre grense for denne øvelsen er senket til FL300.
  5. Flighplan det vises til litt lengre opp i denne posten, hadde EOBT (Estimated off block time) kl 14.20 lokal tid i dag. Så da har vel det flyet landet allerede... Edit1 Her var det mange før meg, ja :grin: Edit2 Og der var det masse bilder også, ja...
  6. Hei igjen. Har ikke sett på flightene som du refererer til, men ikke alle flighter opererer med NAT i flightaware, og særlig da de som er inbound USA. Aktive ruter over atlanteren kan du også finne her fra Shanwick og Gander senter. Ja, du har helt rett. Koordinaten du skal sette inn er 50N og 50W. Jeg vet jo ikke om det er PMDG, Wilco eller en annen, men prøv med 5050N som jeg nevnte. Tror det skal gå. Ruter som går utenfor faste NAT-tracks, opererer bare med koordinater.
  7. Hei PVD er en VOR som heter Providence som ligger mellom Aspen og Trait som er waypoints. Parch1 er en star. Her har du nok bare fått med deg siste del av den aktuelle ruta. Når det gjelder koordinatene, prøv og tast inn 5050N.
  8. Hm... Har det vært konsumert for mye vin, eller er landingen noe som skal skje i fremtiden, tro? Det står da klart og tydelig 30. november 2009 i filmsnutten :grin:
  9. Jada Gunnar, rett skal være rett Lurer forresten på hvilket "norsk" flyselskap vi ikke skulle nevne i denne sammenheng.
  10. Media er jo bare opptatt av hva som selger, den saken er klar. Og kan de servere slike storyer og tjene penger, da er jo saken biff. :grin: En ikke uvanlig opplevelse i Norge, noen år tilbake, var da Braathens satte kursen nordover fra Fornebu på morgenkvisten med masse aviser og passasjerer som ble plassert strategisk i flyet for at CG skulle bli riktig. Det husker ikke media...
  11. Vel vel... Denne historien er neppe god reklame for Thomas Cook, og det hjelper definitivt ikke på folk med et snev av skepsis for fly...
  12. Jeg vet dette har vært oppe tidligere, men jeg kan ikke finne det. Er det noen, og da kanskje Johan Spesielt, som har eller vet om kart over Kastrup som viser gode spottermuligheter? Det har seg slik at jeg nå faktisk er "strandet" i København´og har muligheten til å dra dit i morgen tidlig. Jeg vil samtidig benytte anledningen til å informere om at det i dag er Danmarks nasjonaldag. Men dessverre, ikke med korps og barnetog slik vi er vant med i Norge. Svar utbes raskest mulig
×
×
  • Create New...