Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 youtube Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Schumann Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Denne her er vel ikke mye bedre.... Crash..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Den er fæl ja.hvilket fly var det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Loen Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Den første videoen var vel fra flystevne på Envora i Portugal. Filmen er fra 06 eller 07. Skjønner ikke helt hvordan en kan ha kontroll på vingetuppen når det er så liten klaring ned til bakken. Kjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Schumann Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Nei hvilket fly det var vet jeg faktisk ikke... men det er vel noen "spesialister" her inne som ser hva det er for noe...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 På den første filmen er det en Airbus A310 ifra TAP Air Portugal. Personlig kaller jeg den for Airbus sin feite gris. (Tykk og kort) Film to er vel en DHC4. Et turbopropfly ifra den samme produsenten som lagde Twin Otter, Dash7 og som idag lager Dash8. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Den andre maskinen er en Caribou. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Den andre her var vel egentlig skyld i at noen hadde glemt å fjerne noe låsepinner på rorene...hvis jeg ikke husker helt feil :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Loen Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Hvor var den ulykken? Kjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Filmen er fra 06 eller 07. Dette var fra i fjor. Den andre her var vel egentlig skyld i at noen hadde glemt å fjerne noe låsepinner på rorene...hvis jeg ikke husker helt feil :confused: Ganske riktig. Flyet har en rekke gust locks' date=' som skal hindre rorbevegelser samt hindre pilotene i å gi take-off power, disse var ikke deaktivert på dette flyet. Hvor var den ulykken? Gimli, Manitoba, Canada, 27. august 1992. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Members Ivar Hestnes Skrevet 5. mars 2008 Members Del Skrevet 5. mars 2008 Hva med denne da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Den var vel rimelig off topic var den ikke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Members Ivar Hestnes Skrevet 5. mars 2008 Members Del Skrevet 5. mars 2008 Jaha? Har du lest hva topic er for noe da? Video galskap heter topic og det jeg linket til er vel video av noe galskap. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven erik johne Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Første video, *bank angel, bank angel bank angel,* hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Schumann Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Ja det brant godt i det flyet. Men det tok relativt lang tid før kineserene fikk ut finger'n for å begynne slokkearbeidet. Rundt 3 minutter hvis videoen er korrekt. Det virket nesten som om det var "Bussiness as usual" rundt flyet. Men slik var det vel antagelig ikke. Richard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Schumann Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Første video' date=' *bank angel, bank angel bank angel,* hehe [/quote']Ja jeg synes jeg hører det... samt terrain, terrain, pull up, pull up... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonny Wahlvåg Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Filmen er fra 06 eller 07. Dette var fra i fjor. Den andre her var vel egentlig skyld i at noen hadde glemt å fjerne noe låsepinner på rorene...hvis jeg ikke husker helt feil :confused: Ganske riktig. Flyet har en rekke gust locks' date=' som skal hindre rorbevegelser samt hindre pilotene i å gi take-off power, disse var ikke deaktivert på dette flyet. Hvor var den ulykken? Gimli, Manitoba, Canada, 27. august 1992. En liten tråd fra Airliners.net angående Caribouen Mvh Jonny Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Storvig Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Men det tok relativt lang tid før kineserene fikk ut finger'n for å begynne slokkearbeidet. Kinesere lager utstyret, de bruker det ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Er det ikke noe som heter at de skal nå fram på 90 sekunder innenfor flyplassområdet? I linken til Ivar tok vel dobbel så lang tid :crazy: Enda godt flyet sto stille og ikke nermet seg v1 eller Vr for den saks skyld med den "TREGE" aksjonstiden til havaritjenesten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Gimli, Manitoba, Canada, 27. august 1992. Var det ikke der den 767ern fra Air Canada nödlandet etter â gâtt tom for bensin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Var det ikke der den 767ern fra Air Canada nödlandet etter â gâtt tom for bensin? Stemmer det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonny Wahlvåg Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Her har vi også en snutt som muligens passer inn i trådemnet. Ingen tvil om at dette er en touchdown. Mvh Jonny Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Chr Haaland Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Liker denne jeg: Link Bra climb ihvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Liker denne jeg: Link Bra climb ihvertfall Ah.steike for en rå lowpass og climb.Man hører RB211 motorene gå for fullt.Herrlig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Gimli' date=' Manitoba, Canada, 27. august 1992. [/quote'] Var det ikke der den 767ern fra Air Canada nödlandet etter â gâtt tom for bensin? Tom for fuel??? Hva menes med tom i denne samenheng?? Så ut til at det var brukbart igjen på tankene der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 767'en som nødlandet på Gimli gikk rett og slett tom for fuel. Det vil si at den tok av med alt for lite fuel, og pilotene fikk seg en overraskelse. 767'en ble et digert seilfly og flyet måtte nødlande på Gimli. Flyet var så vidt jeg vet ganske nytt i tjenesten og fløy flere turer etter nødlandingen, men er nå pensjonert. Her tar det samme flyet en lowpass over Gimli på sin aller siste tur før det ble pensjonert (en slags æresgreie da Gimli var flyplassen som reddet flyet og passasjerene den dagen flyet gikk tom for fuel): 2MHy6yy3Z00 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 767'en som nødlandet på Gimli gikk rett og slett tom for fuel. Det vil si at den tok av med alt for lite fuel, og pilotene fikk seg en overraskelse. 767'en ble et digert seilfly og flyet måtte nødlande på Gimli. Flyet var så vidt jeg vet ganske nytt i tjenesten og fløy flere turer etter nødlandingen, men er nå pensjonert. Her tar det samme flyet en lowpass over Gimli på sin aller siste tur før det ble pensjonert (en slags æresgreie da Gimli var flyplassen som reddet flyet og passasjerene den dagen Må ha misforstått noe grundig her jeg tror jeg. Trodde det gjalt det som brant noe så dugelig, men tydeligvis ikke. Kremt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Stemmer nok det, for flyet som brant så godt var en Caribou, ikke en Boeing 767 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Takker og bukker. Synes det så litt voldsomt ut med tomme tanker serru. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 10. mars 2008 Premium Medlem Del Skrevet 10. mars 2008 Gimli glider 767; Den egentlige årsaken var vel at de gikk fra imperial units (lbs) til metric (kg), FQIS (Fuel Quantity Indicator System) feilet.... og ikke minst pilotene og mekanikere. De diskuterte i cockpit om fuelmengden var korrekt uten å dobbelsjekke den slik det ble gjordt før i tiden da de hadde flight engineers ombord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.