Gå til innhold

Øyvind Schou Johnslien

Members
  • Innholdsteller

    1 520
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Øyvind Schou Johnslien

  • Bursdag 08. sep. 1970

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Øyvind Schou Johnslien's Achievements

4

Nettsamfunnsomdømme

  1. He he. Nice. Rop ut hvis du finner noe spennende info om denne. Helt ukjent for meg men som du sier, den ser unektelig litt spennende ut.
  2. Helt enig Andrew. Aldri godt å vite hva man ender opp med. Derfor jeg måtte spørre i tråden over. Nei veit da pokker, etter å ha kjørt X-55 ei stund så var jeg egentlig strålende fornøyd bortsett fra den sticky gassen som plaga livet av meg. Nå angrer jeg som ei bikkje på at jeg leverte den inn istedet for å åpne den opp og mekke på egen hånd. Den har nå vært borte i 1,5 mnd og jeg fikk mail på at den var ventet til Norge 12.02. Ringte på fredag og spurte hvordan det lå an, da viser det seg at leverandøren har kødda til så nå aner de ikke når den blir levert. Totalt fantastisk og ei selvfølge at det blir slik når man sitter her sykemeldt med nyopperert kne og virkelig kunne tenkt seg å simma litt. Har dere noe kjennskap til denne stikka foresten? http://flightsimcontrols.com/store/joysticks/vkb-fat-black-mamba-joystick-for-eu-customers/
  3. Hei Andrew. Ser du skriver dette: PS; Øyvind: Thrustmaster Warthog var og en skuffelse jeg fraråder - såfremt man ikke er villig til å kaste penger ut av vinduet og modifisere den selv. Stikkepatentet er latterlig i forhold til proffutsyr (som jeg har jobbet med i over 20 år). Den har samme "sticky" problem som Saitek, om den ikke sporenstreks moddes. Så jeg kommer til å kjøpe en CH Fighterstick til å ha som backup når ny modding er på gang. Thrustmaster og Saitek handler jeg aldri mer Blir litt forvirra, for det er ikke lenge siden du skrev dette: Huffda, Øyvind. Godt jeg valgte å stå over X-55, og heller "ta den helt ut" med Warthog. Ikke for å strø salt i såret, men det er nok smarteste kjøp jeg har gjort på år og dag, og den vil holde sånn cirka resten av livet. Over 6 kg med metall, og stikka er skrudd fast i en 30mm tykk treplate, eget patent festet til PC benken.Vil det si at du har forandret mening om stikka?Skulle gjerne likt å høre litt mer utdypet angående detteda jeg vurderer Wartdogen. Det jeg ser som positivt med den er at det virker som den er solid og proff laget men hvis også denne har "Sticky" throttle samt muligens flere problemer så veit jeg ikke helt. Problemet med Wartdogen til mitt bruk er at det ser ut som det mangler knapper som man kan sette opp til Prop RPM - Mixture og Cowl Flaps. Disse er et must når man tilbringer mye av sim tiden i gamle propell jagere. Man kan sikkert bruke knottene som er der men i forhold til feks X-55 så ser det kronglete ut. Fordelen slikt sett med 55`ern er at der ligger alt klart på throttle og hos meg satte jeg den glatt opp med det overnevnte + Rudder trim - Aileron trim og en pottmeter switch til Speedbrake. Var også null problemer og programmere resten av throttle bryterne til hangarskip flyging. Tailhook - Nose Crouch - Take off assist og Catapult launch. Slik sett så passer nok 55`ern meg best og med under halve prisen på Vorta så er det vel egentlig ikke mye å tenke på selv om den er i plastikk. Vi får se. Edit. Hvorfor pokker får jeg disse Size sakene etter å ha prøvd å slenge inn en Quote? Er det flere som har samme problemet?Var ikke slik før. [Kommentar fra moderator] Alt var så mye bedre før disse forbaska moderne greia kom
  4. Strøkne bilder Otto. Lykke til med ny maskin, hva endte du på for hardware?
  5. Samma her Andre, men pokker heller. Det er bare pæng. Denne lille saken frister men tror jeg venter til ny stikka er på plass igjen. Viser seg at det er ventetiden fra hellv.... så jeg har allerede spurt om det ikke går an å oppgradere til Thrustmastern. Time vill shåv.. Send gjerne litt mer rapport på hvordan den er i bruk Andrew..
  6. Nydelige bilders Ernie. Maskina her har jeg ikke fått prøvd i P3 enda så vi får se om det ikke plutselig havner en license på den etter hvert. I FSX så fikk man vertfall mye å bryne seg på når denne modellen ble dratt ut av hangaren, regner med at det funker godt i P3 også.. Phantomen ser unektelig spennede ut og må selvfølgelig handles. Pen er den ikke sammenlignet med andre jagers men det er ett eller annet med utseende som gjør den rå. Under en øvelse vi hadde på Gmoen under førstegangs tjenesten kom det ett par stk fra Tyskland og dro lange svarte eksos striper. Skal lure på om denne modellen også forurenser litt i simmen??
  7. Ahh. Nydelig som altid. Denne må vurderes. Problemet er at man har så mye modeller at man sliter med å bruke alt. Heretter kjøper jeg kun det jeg veit blir brukt. Men denne frister litt.
  8. Lite shots for tida så da var det bare å slenge ut noen ifra dagens tur. Fikk lagt inn igjen Virtavia`s B1-B Lancer, man må jo ha ei maskin med litt lengre bein enn normalt når man skal fly helt fra Bodø til Gmoen. Fikk øye på noen små trafikk problemer rett etter takeoff, Henrik sin båtpakke fungerer prikkfritt og det er masser å titte på. Blir liggende i 250 kt til passering av 10 engler, åpner da slusene noe og krabber opp til 450 kt under climb. Fint flyvær på turen sørover, kjører god gammaldags VOR navigering på denne turen og sikter her inn TRM. Det er noe med formene på denne maskina som jeg nyter fra di fleste vinkler. Etter passering av 30 000 ft åpnes det fullt på alle 4 brennere og legger oss på en cruise hastighet på Mach 1,25. Milene flyr fort forbi i disse hastigheter og her har vi slokket bålene og roer hastigheten pent mens vi decender fra FL 350 ned mot VOR MES. Ble tid til en liten sightseeing i 7000 ft over Gjøvik av alle ting og vi har slått ut armene så Aoa er korrekt i 240 kt. Oversikts bilde av kontoret må man også ha med Sør vest for Gmoen turner vi inn mot ILS Rw 01L og senker rolig hastigheten mens Slats og Flaps går ut etter skjema. Etter etablering på ILS senker vi hjulene og denger ut siste hakk flaps. Tuchdown etter en fin fin tur fra Bodø. Håper bildene falt i smak? Fortsatt god søndag.
  9. Regna med at det var noe slik ja, ser at noe av den guffelura tyter opp på skalaen og må stadig tørkes vekk. Har også sitti med skrutrekken i hånda og stirra stygt på skruene på undersida men klok av skade så har jeg lagt det vekk. Denne gangen ville jeg prøve å ta det på garantien før jeg begynner å opperere. Men vær sikker på at hvis neste stikke oppfører seg på samme måte så blir det skrutrekkergalopp her så skruene fyker. Det er litt amatørmessig hvis det kun er smøre stoffet som skaper dette problemet, alt annet funker jo helt toppers så er det slike ting som skal ødelegge. Pytt pytt vi får se.
  10. Nja det blir nok helt sikkert en ny X-55, storfornøyd med med absolutt heile greia bortsett fra akkurat den limbare throttle`en. Vi prøver en nye en og regner med at det er i orden da. Når jeg pakka opp den jeg har nå serru så hang alt dønn fast. Justerings hjulet på friksjonen satt også fast og jeg måtte ta i mere og mere før den endelig løsnet med ett brak. Etter dette er det null justering bortsett fra full frislipp og dønn lock. Så det har nok skjedd noe der. Alltid godt å få gode tips og råd Ernst.. Det må man takke for veit du.. ;D
  11. Det var virkelig moro og etterlengtet å få litt dugelig Ai trafikk i Preparen. Har nå fått lagt inn en dugelig haug med WOAI fly (Takker så mye Ernst ;-) i tillegg til denne F-16 trafikken. Jeg synes det var litt snaut med mil flyginger så jeg gikk inn og editerte trafikk filene slik at istedet for å ta en tur i uka så kjøres det nå gjerne hver ukedag. Da ble det lettere å finne noen å henge på når man er ute og kikker. Slenger med ett shot her fra en slik hengetur. Dette flyet 291 kjører nå i min sim en tur retur ENOL ENBO sammen med 292 hver ukedag. Synd maskinene ikke ligger i formasjon men det er vel grenser for hva man enkelt kan få til med denne Ai trafikken? 292 ligger rimelig langt bak så da er det ikke annet å gjøre enn å lage sin egen formasjon. Man får trening i små stikke innput når man ligger så tett over lengre perioder. Moro moro. Eneste problemet er min nye X55 throttle som stadig vekk "limer" seg fast og blir usannsynlig treg og vond å bruke, men har nå klaget på dette og det skal vist løse seg med ett bytte. Man må jo ha hardware i orden ved slike flyginger.. Hey då.
  12. Nydelige bilder som vanlig Ernst, men ka farsken e de du flyr??
  13. Ja stemmer det, Starfighteren har jeg helt glemt. Grunnen er at jeg aldri har fått den til å fungere i P3, må nok få ut fingeren og bestille en ny nøkkel nå som simmen fungerer prikkfritt. Hvis man har en Commercial license til P3v2 så kan man få TacPack av en eller annen grunn, så den funker nok men det er vel ett eller annet Eula tull tenker jeg. Advokatene må jo ha noe å gjøre de også.
  14. Måtte jo bare installere denne grom jageren i FSX for å prøve ut hvordan den er med TacPack. Har såvidt begynt å prøve å feile her men regner med det er flere som kanskje har noen erfaringer å dele med denne kombinasjonen? På første tur var det litt Sidewinder moro for deretter å slippe ett par MK82 på tilfeldig utvalgte mål. En Phoenix får seg en luftetur her. Helt noe annet enn Superbuggen så det må nok studeres litt her før man blinker inn det man ønsker, men moro er det. Gir ett bredere spekter med det samme man kan bøømbe og rakketere litt. Fryktelig synd at TacPacken ikke fungerer med Prepar3D Academic. Flere som pusler litt med dette eller?
×
×
  • Opprett ny...