Gå til innhold

*video*Galskap?


Anbefalte innlegg

Filmen er fra 06 eller 07.

Dette var fra i fjor.

 

Den andre her var vel egentlig skyld i at noen hadde glemt å fjerne noe låsepinner på rorene...hvis jeg ikke husker helt feil :confused:

Ganske riktig. Flyet har en rekke gust locks' date=' som skal hindre rorbevegelser samt hindre pilotene i å gi take-off power, disse var ikke deaktivert på dette flyet.

 

Hvor var den ulykken?

Gimli, Manitoba, Canada, 27. august 1992.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmen er fra 06 eller 07.

Dette var fra i fjor.

 

Den andre her var vel egentlig skyld i at noen hadde glemt å fjerne noe låsepinner på rorene...hvis jeg ikke husker helt feil :confused:

Ganske riktig. Flyet har en rekke gust locks' date=' som skal hindre rorbevegelser samt hindre pilotene i å gi take-off power, disse var ikke deaktivert på dette flyet.

 

Hvor var den ulykken?

Gimli, Manitoba, Canada, 27. august 1992.

 

En liten tråd fra Airliners.net angående Caribouen

 

Mvh

 

Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

767'en som nødlandet på Gimli gikk rett og slett tom for fuel. Det vil si at den tok av med alt for lite fuel, og pilotene fikk seg en overraskelse. 767'en ble et digert seilfly og flyet måtte nødlande på Gimli. Flyet var så vidt jeg vet ganske nytt i tjenesten og fløy flere turer etter nødlandingen, men er nå pensjonert.

Her tar det samme flyet en lowpass over Gimli på sin aller siste tur før det ble pensjonert (en slags æresgreie da Gimli var flyplassen som reddet flyet og passasjerene den dagen flyet gikk tom for fuel):

2MHy6yy3Z00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

767'en som nødlandet på Gimli gikk rett og slett tom for fuel. Det vil si at den tok av med alt for lite fuel, og pilotene fikk seg en overraskelse. 767'en ble et digert seilfly og flyet måtte nødlande på Gimli. Flyet var så vidt jeg vet ganske nytt i tjenesten og fløy flere turer etter nødlandingen, men er nå pensjonert.

Her tar det samme flyet en lowpass over Gimli på sin aller siste tur før det ble pensjonert (en slags æresgreie da Gimli var flyplassen som reddet flyet og passasjerene den dagen

 

Må ha misforstått noe grundig her jeg tror jeg.

Trodde det gjalt det som brant noe så dugelig, men tydeligvis ikke. Kremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Gimli glider 767;

Den egentlige årsaken var vel at de gikk fra imperial units (lbs) til metric (kg), FQIS (Fuel Quantity Indicator System) feilet.... og ikke minst pilotene og mekanikere. De diskuterte i cockpit om fuelmengden var korrekt uten å dobbelsjekke den slik det ble gjordt før i tiden da de hadde flight engineers ombord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...