Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

 

Som jeg tidligere har skrevet, så er denne undersøkelsen veldig spontan og uformell.

Spørsmålsstillingen er ikke så gjennomtenkt, og derfor ikke så omfattende. Hensikten er å få en pekepinn på om det er mange som tenker å gå videre med hobbyen sin. Dette kun av egen nysgjerrighet (og for å teste hvordan spørrefunksjonen fungerer her i forumet).

Så får jeg se på et senere tidspunkt om jeg skal lage en mer nyansert og gjennomtenkt undersøkelse, som inkluderer alle kategorier - gjerne med flere svaralternativer. ""

 

Takk til alle som har svart så langt - og til dere som ikke finner alternativer.....dette kommer kanskje neste gang ""

Skrevet

Da begynner det å nærme seg slutten på denne litt uformelle undersøkelsen. Det er artig å se hvordan dette fordeler seg, og det har vel også bekreftet mine antagelser om at fremtidens piloter starter sin karriere på en flysimulator ""

 

Takk til alle dere som har svart!

Skrevet

Åh, filler`n. ""

 

Skulle jo så gjerne tatt lappen. Men som sjømann opplever jeg nåtildags så mange nye bøtter med regler & skjemaer at snart er det vel slik at man kan ikke lengre seile uten å fylle ut et skjema selv for å gå på dass. (Tro meg, det er snart sant..."sikkerhetsfirmaer" skor seg svært godt på slikt for tiden. Derfor har jeg forlengst mistet interessen for "lappen"...og holder meg til simmen...der slipper man i det minste meningsløs bullshit fra folk som aldri har vært i nærheten av "the real thing" de lager regler for. Ufattelig at slikt fremdeles skal få lov til å pågå uten at noen protesterer...hvor *** er dere???? Er soffan for tung å komme opp av eller hva *** ??

Skrevet

Satser steinhardt mot millitæret og en utdanning som F16- pilot (trener omlag 2 timer hver dag).

 

Om jeg ikke havner der kommer jeg til å sikte mot selskapene i Europa, gjerne Virgin, KLM, BAW m.m. og litt større fly. Men millitær krigspilot er drømmen ""

Skrevet

Kunne godt tenkt meg å fly småfly. Det har egentlig vært en drøm bestandig. Tror jeg vil få problemer, siden jeg har litt trøbbel med fargesynet. Ser godt forskjell på farger, men det er vel de små nyansene som jeg sliter med. Derfor blir jeg vel skrivebordspilot i fremtiden. Trist men sant...

Skrevet

Blir nok ikke noe sivil trafikkflygerjobb på meg etter å ha drømt om det i 8 år. Det har seg sånn at jeg har en greie som det ikke er vanlig å sjekke på flygerkandidater og at det derfor er mulig at folk som er i flygerjobb i dag har den samme greia som diskvalifiserer meg.

 

Men jeg har fortsatt en liten drøm om å bli mikroflyger. Tenk en flott sommerdag hvor man tar turen ut på sjøen i båten og drømmene om å kunne lette fra denne sjøen og sveve over det flotte landskapet kommer. Vil jo da trenge et naust å oppbevare flyet (som har flottører) i og det er enklere sagt enn gjort...

Skrevet
Kunne godt tenkt meg å fly småfly. Det har egentlig vært en drøm bestandig. Tror jeg vil få problemer, siden jeg har litt trøbbel med fargesynet. Ser godt forskjell på farger, men det er vel de små nyansene som jeg sliter med. Derfor blir jeg vel skrivebordspilot i fremtiden. Trist men sant...

Kjetil, har du vært i kontakt med Flymedisinsk? Hvis du ser forskjell på farger og det kun er små nyanser som er problemet burde det da være mulig å få en klasse 2 medical?

Hvis det virkelig er noe du kunne tenke deg burde du ihvertfall ta kontakt med dem før du avskriver muligheten.

 

Clamer

Skrevet
Kunne godt tenkt meg å fly småfly. Det har egentlig vært en drøm bestandig. Tror jeg vil få problemer, siden jeg har litt trøbbel med fargesynet. Ser godt forskjell på farger, men det er vel de små nyansene som jeg sliter med. Derfor blir jeg vel skrivebordspilot i fremtiden. Trist men sant...

Kjetil, har du vært i kontakt med Flymedisinsk? Hvis du ser forskjell på farger og det kun er små nyanser som er problemet burde det da være mulig å få en klasse 2 medical?

Hvis det virkelig er noe du kunne tenke deg burde du ihvertfall ta kontakt med dem før du avskriver muligheten.

 

Clamer

 

Er ikke sikker på at dette vil kunne hindre deg i å ta PPL A....... ""

Skrevet
Satser steinhardt mot millitæret og en utdanning som F16- pilot (trener omlag 2 timer hver dag).

 

Om jeg ikke havner der kommer jeg til å sikte mot selskapene i Europa, gjerne Virgin, KLM, BAW m.m. og litt større fly. Men millitær krigspilot er drømmen ""

Hvor mye trener du da?

Skrevet

Tusen takk for oppmuntringen, Clamer og Gunnar. Det koster vel ikke annet en legesjekken å avkrefte eller bekrefte om jeg kan ta PPL-A. Men slik jeg forstod det, så måtte man ha korrekt fargesyn.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...