Jan R. Storelvmo Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 Siden jeg har startet et nytt scenery prosjekt så kunne det kanskje vært greit å vite hvem som jobber med hva, sånn at man ikke risikerer at man jobber med noe som andre også jobber med. For å lette litt på sløret så jobber jeg selv med ENDU og er godt i gang her. ENDU får helt nytt fotoscenery som også dekker manglende områder rundt. I tillegg blir hele flyplassen laget fra scratch og etterhvert kommer også custom bygninger. ENRO står også på lista etter ENDU. Så smått begynt jobb på ENRO, men her er det en del å gjøre. Så, hva jobber dere andre med? Oppdatering 14.09.2020 Følgende flyplasser under utvikling: Bardufoss ENDU Stokmarknes Skagen (ENSK) Båtsfjord (ENBS) Vardø (ENSS) Kirkenes (ENKR) Gullknapp (ENGK) Røros (ENRO) Svalbard (ENSB) Sandnessjøen Stokka (ENST) Hammerfest (ENHF) Honningsvåg (ENHV) Værnes (ENVA) Hattfjelldal (ENHT) Berlevåg (ENBV) Voss Bømoen (ENBM) Sandane (ENSD) Haugesund (ENHD) Oslo lufthavn Gardermoen (ENGM) Mosjøen (ENMS) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WF971 3/4 Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 Jeg jobber med Båtsfjord ENBS, skal nok ta en titt på Vardø ENSS også. Ingen egen modellering av bygg osv inntil videre, bare retting av helt fundamentale markeringer og rullebaneprofiler, kanskje fotoscenery. ENHV og ENHF forhåpentligvis også, men da er det ganske mye lengre fram i tid. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 Kommer en versjon av ENKR - Kirkenes/Høybuktmoen om noen strakser. Ellers har jeg vel lovet å lage noe på ENRO - Røros. Ellers tror jeg at jeg skal bli (mer) ferdig med ENSB, ENST og ENGK før jeg begir meg ut på noe mer 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 Ja fint om du tar ENBS, for der startet jeg ved å rulle ned og krasje i en bil😂 @Frank Får ikke lastet ned ENGK, vært sånn noen dager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 Flyttet alt til Flightsim.to da det så litt mer oversiktlig ut der. MEGA ble bare stress fordi linkene forandret adresse når filene ble oppdatert. Her er link: ENGK 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 Takkåtakk🙂 PS: Har tårnet til deg om du vil ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dudlileif Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 Hvis du har noen ENVA bygninger å låne bort Andrew, så tar jeg gjerne imot 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Augustin Winther Skrevet 11. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 11. september 2020 Jeg og en kamerat holder på med ENDU Bardufoss også hehe 😅 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 Kontakt meg på PM dere som vil ha bygninger. ENVA, ENDU har jeg som Gmax modeller. ENGK tårnet og. Bare å rope så sender jeg. Saken er at jeg gidder ikke lenger fikse hver flyplass jeg skal fly til (har gjort dette tre ganger hittil i AoN), så det får dere ta dere av. Jeg ønsker kun en takk og henvisning til AoN og Norway Airports i readme, og det er det hele 🙃 Blir vel og sånn etter 9320 innlegg her 😂 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 Tårnet til ENGK tar vi imot med takk... 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 11. september 2020 Forfatter Del Skrevet 11. september 2020 1 time siden, Augustin Winther skrev: Jeg og en kamerat holder på med ENDU Bardufoss også hehe 😅 Sier du det ja Godt jeg starta denne tråden for å få oversikt. Da avventer jeg litt mitt eget prosjekt i påvente av proffene Da kan jeg jobbe litt med områdene i lokalområdet til ENDU som er dekket av hvite skyer nå som jeg begynner å få dreisen på ortho4xp og gimp. PS! Gi beskjed om du trenger foto av bygninger eller slikt. Flyr i flyklubben der oppe så har tilgang på flyplassen inkludert airside. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 Jobber med ENLI og håper jeg snart får inn AoN modellene der, konvertert med McX. Litt avhengig av en xml diskusjon på FSdeveloper. Ellers er AoN en saga blott, kommer ikke til å gjøre alt ground arbeid på nytt, så det blir en MIL eller småflyplass fra denne kanten nå og da. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Kristoffersen Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 Jobber med Vilnius Tv Tower, men er ganske ny på dette med å lage 3D modeller, så kan ta sin tid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snorre Kristoffer Hangaard Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 Vis noen har lyst hadde det vært morro å laget ENRY (Rygge) / Orland (ENOL) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 Mekker ENVY Værøy med default assets. Håper vi får den payversjonen etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WF971 3/4 Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 34 minutter siden, Per-Arne Paulsen skrev: Mekker ENVY Værøy med default assets. Håper vi får den payversjonen etterhvert. Bra! Heldigvis ganske lyse bygg der, så det blir ikke så anakronistisk anakronisme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Håper Flesland han fikses litt på. Taxibanen der er reineste bergOdalbanen med sprø elevation rett ved også. Flyet mitt hoppet rundt mens jeg takset. Er det noen som kommer til å lage en enkel Fix på Vigra, eller forventes det nå at alle som vil ha mer enn default kjøper den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Augustin Winther Skrevet 28. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 28. september 2020 45 minutter siden, Morten skrev: Er det noen som kommer til å lage en enkel Fix på Vigra, eller forventes det nå at alle som vil ha mer enn default kjøper den? Tror ikke mange er keen på å fikse på den når det finnes en super payware ute Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 28. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 28. september 2020 7 timer siden, Morten skrev: Håper Flesland han fikses litt på. Taxibanen der er reineste bergOdalbanen med sprø elevation rett ved også. Flyet mitt hoppet rundt mens jeg takset. Prøv denne og se om det hjelper litt har den inne men prøvde ikke før den kom inn hellerhttps://flightsim.to/file/830/bergenfix-lake-elevation-fix-for-area-around-bergen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 14 timer siden, Robert Hulthin skrev: Prøv denne og se om det hjelper litt har den inne men prøvde ikke før den kom inn hellerhttps://flightsim.to/file/830/bergenfix-lake-elevation-fix-for-area-around-bergen Den har jeg hatt på plass lenge. Så det hjalp ikke på selve flyplassen/dette problemet Det er ikke store høydeforskjellen. Lar seg kjøre der, og ser ok på avstand. Men up close så er det 50cm opp og så ned eller noe sånt. Ganske mye så flyet danser en del Er jo generelt en del dårlig høydeforskjeller generelt. E6 igjennom Viken/Akershus er ganske kupert for å si det slik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 30. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 30. september 2020 Tenker jeg bare kan si noe om mine planer. Hvis ingen andre gjør det, så tar jeg Aker verdal, et bedre scenery for Grønøra Snåsa, kanskje Skarnsundsbrua i Mosvik, og papirfabrikken på Skogn o.l.. Dvs en del lokale kjennemerker og flystriper. Ettersom større flyplasser blir dekt fortere enn svint, så konsentrerer jeg meg heller om mer detaljerte småstriper, som bush og andre mindre flyplasser/striper/steder. Noen som vet om noen absolutte favoritter til mindre flystriper og annet ellers i Norge, så kom med forslag. 🙂 Men steder som er for langt unna meg, har jeg da ikke bildemateriale til selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 30. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 30. september 2020 28 minutter siden, Kjetil Håvan skrev: Tenker jeg bare kan si noe om mine planer. Hvis ingen andre gjør det, så tar jeg Aker verdal, et bedre scenery for Grønøra Snåsa, kanskje Skarnsundsbrua i Mosvik, og papirfabrikken på Skogn o.l.. Dvs en del lokale kjennemerker og flystriper. Ettersom større flyplasser blir dekt fortere enn svint, så konsentrerer jeg meg heller om mer detaljerte småstriper, som bush og andre mindre flyplasser/striper/steder. Noen som vet om noen absolutte favoritter til mindre flystriper og annet ellers i Norge, så kom med forslag. 🙂 Men steder som er for langt unna meg, har jeg da ikke bildemateriale til selv. EN15 Maarud ! ( ja de produserer potetgull der!) Gress stripe ved Glomma nord øst av Årnes. Mye brukt treningsplass for GA og veteranfly på Østlandet. Sorry jeg ikke har tatt flere bilder derifra ... kanskje noen andre har ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WF971 3/4 Skrevet 30. september 2020 Del Skrevet 30. september 2020 Jeg kan ikke lenger prioritere ENHF. Må skifte fokus til Vadøs ENVD, for den ser ikke ut. ENHV er ganske, ganske mye lenger framme i tid den også -- typ 2 måneder. Så jeg ville kanskje ikke satt ENHV eller ENHF på lista over WIPs, med mindre noen andre er igang. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 1. oktober 2020 Premium Medlem Del Skrevet 1. oktober 2020 19 timer siden, Hans Erik Bye skrev: EN15 Maarud ! ( ja de produserer potetgull der!) Gress stripe ved Glomma nord øst av Årnes. Mye brukt treningsplass for GA og veteranfly på Østlandet. Sorry jeg ikke har tatt flere bilder derifra ... kanskje noen andre har ? Hadde ikke noen bilde fra vår tur der heller men fin plass Fant et bilde på nett @ Arnfinn Christensenhttps://www.flynytt.no/kalender/197 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 1. oktober 2020 Premium Medlem Del Skrevet 1. oktober 2020 12 minutter siden, Robert Hulthin skrev: Hadde ikke noen bilde fra vår tur der heller men fin plass Fant et bilde på nett @ Arnfinn Christensenhttps://www.flynytt.no/kalender/197 Fin og nyttig treningsplass. Ja, det var en fin tur vi hadde dit Robert 😎✈️ 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 1. oktober 2020 Premium Medlem Del Skrevet 1. oktober 2020 Jeg kan se på den etterhvert. Det går ann å putte inn noe default bygninger der ser jeg. Blir mange bygg å gjøre custom. Men kanskje et par. Er denne stripa elendig i MSFS default? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 1. oktober 2020 Premium Medlem Del Skrevet 1. oktober 2020 56 minutter siden, Kjetil Håvan skrev: Jeg kan se på den etterhvert. Det går ann å putte inn noe default bygninger der ser jeg. Blir mange bygg å gjøre custom. Men kanskje et par. Er denne stripa elendig i MSFS default? Det hadde vært flott å få det landbart + litt småfix. I default ser det mere ut som en slalombakke, spesielt i nord enden. 😉 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Noen som jobber med ENDI? Det er en på Flightsim.to som maser fælt 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 8. november 2020 Premium Medlem Del Skrevet 8. november 2020 Jeg vurderer å starte med ENOL Ørland! Noen som jobber med den? Eller har noe imot at jeg prøver meg på den? Eller er det andre flyplasser som heller bør jobbes med først? 😛 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 8. november 2020 Premium Medlem Del Skrevet 8. november 2020 3 timer siden skrev Kjetil Håvan: Jeg vurderer å starte med ENOL Ørland! Noen som jobber med den? Eller har noe imot at jeg prøver meg på den? Eller er det andre flyplasser som heller bør jobbes med først? 😛 Kunne det bare blitt landbart (ingen ting mere fancy en en flat rullebane) på ENUL hadde jeg blitt veldig happy ! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.