Knut Arne Nygård Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hovedsvaret på dette spørsmålet er vel pengar, og tid. Flyselskapa har vel teke ei risikoanalyse, kor mykje kostar det å fly rundt mot kva dei sparar på å fly igjennom. Og kor mange fly er det som har gått ned tidlegare i dette området (eller andre tilsvarande område) pga slikt dårleg vær? Dersom det no er været som utløyste denne ulykka? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Det rare for min del er at man ikke på forhånd ikke klarte å se denne stormen på vær radaren i flyet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Det meste er vel rart rundt denne ulykken. Mente jeg leste igår en plass, at de nå regner med at flyet har holdt lavere hastighet enn hva pilotene tror, og at når de møtte uværet og "bremset" ned så ble den for lav og flyet gikk i stall.. Hva tror folket om de forskjellige årsaksteoriene som er kommet i det siste? Forferdelig ulykke, og mine tanker går til alle som blir berørt av dette. Og vi må bare takke for at de endelig finner personene, slik at noen har en grav å gå til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 7. juni 2009 Premium Medlem Del Skrevet 7. juni 2009 Personlig så tror ikke jeg på noen ting, eneste som er bekreftet er at flyet er savnet, 24 feilmeldinger ble sendt ut til hovedbasen i Paris, en TAM pilot så et lysglimt i ca 6 sek i det området som de antar flyet var, vrakgods og lik er funnet og bekreftet at stammer i fra flyet, ....thats it. Resten er bare synsing og spekulering, ergo vent til den franske havarikomisjonen kommer med en interim rapport før den endelige rapporten kommer som sannsynligvis kan ta år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten W Melhuus Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Resten er bare synsing og spekulering Værsituasjonen er ikke synsing, og det er denne de fleste spekulasjoner og teorier bygger rundt. M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 7. juni 2009 Premium Medlem Del Skrevet 7. juni 2009 Værsituasjonen ja, den er bekreftet med satelitt bilder og meterologene som er eksperter på å tyde disse sier at det systemet som lå i det aktuelle området ikke var noe spesielt unormalt for årstiden. Resten er synsing og spekulering på HVA som var ÅRSAKEN til at flyet havarerte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten W Melhuus Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 det systemet som lå i det aktuelle området ikke var noe spesielt unormalt for årstiden. Hva så? Stormer er normalt, det er tornadoer, sykloner etc også. Det betyr ikke at det er LURT å fly inn i dem slik det meste av fakta tyder på har skjedd her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Vold Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Link til foto fra letingen: http://www.fab.mil.br/portal/voo447/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Statistikken kan nok fortelle at ikke mange fly har gått ned på grunn av vær (jeg kjenner ikke tallene nøyaktig). Jeg vet bare at selv har jeg blitt alt for mye filleristet under diverse flyturer verden over, og lurer på igjen og igjen hvorfor de presser mennesker og maskin så hardt. 23 år på sjøen har også gitt meg værrelaterte opplevelser jeg så godt kunne klart meg foruten (blant annet grunnstøting i orkan). Om været utløste akkurat denne ulykken kan jeg - og vil jeg ikke spekulere i. Fikk bare tankene i gang :smile: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten W Melhuus Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Da har de funnet Vstab. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 To terror navn forbindes til ulykken http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=569710 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg synes det blir feil å tro at det er terror når et fly forsvinner sånn Greit, terrorister kunne gjort noe slikt, men å si at det er terror pga navnene, synes jeg blir galt. Min mening. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Hansen Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 vis det var en planlagt terror aksjon. så ville jeg tro at det er en gruppe som ville tatt på seg ansvaret... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 ja, og det blir feil å bare antyde at det er terro pga navnene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bergseng Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Og dermed er disse spekulasjonene avvist også. Skal bare være snakk om navnelikhet: Avviser at terrormistenkte var om bord i ulykkesfly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Sannes Riiser Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Det spekuleres nå i om problemer med haleroret (til og med at det kan ha løsnet fra føyet) har forårsaket ulykken, i følge hangar.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Inte konstigt att flygplan störtar när piloterna rapporterar fel och beställer reservdelar till Airbus 430 och 440. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Final Destination anyone :confused: http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/europe/article6479203.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 ha ha, god allusjon, ble nesten litt skremt nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Bernhardsen Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Var det ikke flere som mistet flighten sin fra Brasil og som egentlig skulle vært omkommet? Skremmende! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Final Destination anyone http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/europe/article6479203.ece Gud hadde tydeligvis bestemt seg for at hennes tid var kommet og da hun klarte ved å være forsinket til flyplassen, å lure døden første gang,bestemte han seg for å gjøre det enklere for seg selv... Beklager om dette høres stygt ut,men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 *Kremt* Allusjon læres bare av de som kanskje er ekstremt høytt utdannet. Et godt ord på norsk er "hint" :whistle: *søker dekning i bunkeren* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Det blir vel nesten som å hårfint unngå en heftig kjedekollisjon, for så å knekke nakken idet du faller ned en trapp dagen etter... Det at du nettopp har unngått en flyulykke er ingen garanti for at du ikke vil kunne oppleve andre ulykker i umiddelbar fremtid, selv om statistikken sikkert gir deg ganske gode odds... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Aftenposten melder om at den Franske marinen har plukket opp signaler fra "den svarte boksen": http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3136486.ece Franske marinefartøy har fått svake signaler fra ferdskriveren til Air France-flyet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Bernhardsen Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Kl. 14.00 idag legges en innledende ulykkes rapport og som muligens vil bety mye for Airbus. http://www.dagbladet.no/2009/07/02/nyheter/utenriks/air_france-ulykken/7015645/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 skal bli virkelig interesangt og se hva som skjer i verden hvis alle (siterer Dagbladets journalist) "Aurbus" A330 og A340 blir sott på bakken. får håpet at di finner den svarte boksen da. selv om det er liten sjangse for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Magnus Brenne Østhus Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hei, Jeg synes alle burde lese den første og tredje posten på dette foruminnlegget her: http://www.pprune.org/rumours-news/376433-af447-now-added-preliminary-report.html PPRune er et forum for profesjonelle piloter, for det meste fra Storbritannia. Mye informasjon og god engelsk humor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 I dag var vel dagen hvor leting etter den sorte boksen og ferdskriveren ble avsluttet om jeg ikket ar helt feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Magnus Brenne Østhus Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 http://news.airwise.com/story/view/1246664654.html ser ut som de fortsetter litt til. Håper de finner den! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eik Bruserud Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Trodde de hadde funnet den jeg: http://www.hangar.no/permalink/46415.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.