Gå til innhold

Jan Vold

Members
  • Innholdsteller

    293
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Jan Vold

  • Bursdag 30. nov. 3

Jan Vold's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Skal ikke gå inn på hva du skriver her. Men her er det noe merkelig! Du henviser til noe jeg skrev i innlegget som ble slettet. Hvordan skal en føre en debatt når innlegg med fakta blir fjernet av andre ? Nå bør forumeier komme på banen. Hvis ikke så blir dette bare latterlig - og forumet med.
  2. Her har du vel selv gitt svar til alle oppegående personer. Har ikke mere å tilføye.
  3. Og noen skjønner aldri "bæra" . Når skal du begynne å skrive om det dette forumet skal handle om - FS og FLY ? Dine 15-20 år gamle politiske synspunkter har voksne folk flest forlengst vokst i fra. Kanskje du er ute etter respons fra unge søkende mennesker? At svar med fakta blir fjernet gjør jo at en må begynne å lure. Er Forumet sponset av noen som har en spesiell agenda ?
  4. Jeg skrev et innlegg om arbeidstid, lønnsforhold og andre fakta om arbeide i Nordsjøen. - Og jeg har ikke slettet det selv ! Kanskje forumeier/moderator kan forklare hvorfor enkelte har fritt frem med "vridde" synspunkter, mens andre blir slettet ?
  5. Har full respekt for allt du vet om teknikk/fly. Men med alle økonomiske/tekniske "drawbacks" så langt, gjør vel F-35 til en "Turkey". For min del, så tror jeg ikke vi vil se flere bemannede nye fly i USAF/USN/USMC. Men kanskje de de klarer å få lurt noen på halehengende allierte
  6. Og "hybelvaskerne i Nordsjøen" fikk følgende tillegg" Det generelle tillegget er på 10.000 kroner. Videre får ansatte i oljeboringsbedrifter og forpleiningsbedrifter en ekstra lønnsøkning på 4.700 kroner utover det generelle tillegget. Dette utgjør merverdien av den lokale lønnsøkningen i operatørselskapene. Sikkert til fortvilelse for de som bare har sett en Nordsjøplattform bare på foto.
  7. Takk for tipset, Clamer ! LSZR har jo vært favorittflyplassen min siden jeg var der for første gang, for snart ti år siden. En utepils på Cockpit bar/restaurant ved fuelpumpene, gir mye variert trafikk å se på. Og heldigvis fritt for "griser" og lignende.
  8. Live-feed fra minus 4900 fot i Mexicogulfen. ROV operasjoner i forbindelse med oljelekkasjen etter DH's havari. (Funker hos meg bare i IE - ikke Firefox) http://www.bp.com/liveassets/bp_internet/globalbp/globalbp_uk_english/homepage/STAGING/local_assets/bp_homepage/html/rov_stream.html
  9. Takker for svar. Ville bare ha det bekreftet at det var Charlie Tango. (For the record - databasen min over Norske fly)
  10. Har du sagt A, må du si B. Eller C og T ? (Har flyhistorie som hobby nr.1) :-)
  11. Klippet fra Luftfartstilsynets postliste 18.Mai: 2010/03768-3 Dok.dato: 14052010 Arkivkode: 511 Grad: U 0 Uoff: I Fra: Helitrans AS Sak: Helitrans AS - Fornyelse av lisens, AOC og driftstillatelse samt søknad om utvidelse til Stor lisens Dok: Helitrans AS - søknad om utvidelse av dagens driftslisens til å gjelde tung luftfart Saksansv: T / DT-S / LMR Saksbeh: D / JA / NBV Undres på hva dette innebærer?
  12. Trist å se, men får håpe at den blir reparert igjen. DHC-3 Otter cn 397. RNoAF O-AI og XJ-W 1960-67 LN-TSC 1968-70. Kan se ut som at den har landet med hjulene ute? http://www.aeroweb-fr.net/actualites/2010/05/biscarosse-2010-un-single-otter-secrase-sur-le-lac
  13. Fant den i IPPC narrow route. Skrev du SE-RGY uten bindestrek - dvs SERGY ? En annen interessant sak for noen: http://www.lfv.se/AIP/AIP Sup/SUP_15_10.pdf
  14. PSA er sikkert: Petter Solberg Aviation, med SE-RGY eller RGZ: http://www.psaviation.aero/ edit: Sannsynligvis SE-RGY. ROUTE: ARS UY36 ELTOK UM996 BOR UL77 OVDAL UZ11 TIGBA
  15. LN-RNX var eneste -200. De andre åtte var -600.
×
×
  • Opprett ny...