Gå til innhold

Isak i tårnet...


Kim-Svenson

Anbefalte innlegg

Hehehe' date=' for en ekstreeeeem norsk aksent på den engelsken i norge :D

 

Håper ikke jeg blir sånn etter noen år i norge *ler* [/quote']

Så lenge du klarer å holde deg unna østlands-aksenten, så bør vel det gå bra. Jeg forsøker ennå å tillegne meg kiwi-aksent, men foreløpig lyder det vistnok mer som at jeg er fra sør-Afrika...

 

"Isak i Tårnet" er vel i grunnen noe for seg selv, og et litt spesielt tilfelle. Men om du hører litt på andre flygeledere eller piloter, så kan det fort dukke opp noe morro. Det er ikke uvanlig med "spenstig" utveksling av ord på Auckland Ground (NZAA).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal sies at denne Isak ikke lenger er i tjeneste. Dette rt hverken bekreftet eller ubekreftet. Bare noe je har lest. Kanskje noen vet om dette er tilfelle?

 

Hadde hvert morsomt å hørt han i dag' date=' dersom han er i tjeneste vel og merke. [/quote']

 

Jeg snakket med han på telefon senest i går, og da var han på vakt som Supervisor - så JO, han er i tjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe' date=' for en ekstreeeeem norsk aksent på den engelsken i norge :D

 

Håper ikke jeg blir sånn etter noen år i norge *ler*

 

One tu one serro, hehe. [/quote']

He he, stusset litt på det samme. Det var noe litt Petter Solberg over det hele, og du blir nok slik igjen før du vet ordet av det du også... :grin:

På den annen side snakker han veldig tydelig syns jeg. Hvis det ikke bare er noe jeg inbiller meg fordi jeg selv er norsk, er det nok lettere for utlendinger å forstå det der, enn mye av det jeg har hørt fra utlandet. Som feks JFK der praten på noe av det jeg har hørt går i 200, på brei New York dialekt.

Men som sagt, kan tenkes det bare er jeg som syns det er lettfattelig...

 

 

[size:8pt]Petter solberg med styringsproblemer, roper over teamradio: Loose rat! Loose rat!, the rat is loose!![/size]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, håper inderlig ikke det :D Jo, han snakker forsåvidt tydelig. Men noen ganger blander han både norsk og engelsk, det synes jeg ikke er særlig proft. Nei, tror nordmenn har mye å lære når det kommer til å få bort den utrolig fæle norske aksenten sin. Norge er jo blitt værre enn spania :o Greit at man hører at den fyren er fra norge når han snakker engelsk. Men når man begynner å høre HVOR i norge han er fra basert på engelsk aksenten, da begynner det å bli litt ekstremt. I USA går alt i 200 ja, det kan jeg bekrefte. Men du blir rask å oppfatte ting da. Men i USA så MÅ ting gå fort, fordi at det ofte er så sykt mye trafikk. Spesielt i JFK området og diverse andre trafikktette områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal sies at denne Isak ikke lenger er i tjeneste. Dette rt hverken bekreftet eller ubekreftet. Bare noe je har lest. Kanskje noen vet om dette er tilfelle?

 

Hadde hvert morsomt å hørt han i dag' date=' dersom han er i tjeneste vel og merke. [/quote']

 

Jeg snakket med han på telefon senest i går, og da var han på vakt som Supervisor - så JO, han er i tjeneste.

 

Da får jeg skru på, og være "stand by". Kanskje jeg får hørt han og kanskje jeg får tatt opp hans fine komentarer... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med han på telefon senest i går, og da var han på vakt som Supervisor - så JO, han er i tjeneste.

 

Han jobber ikke operativt lenger, takk og lov for det. Noen syns nok stilens hans er morsom, men det er leeenge siden han bikka over til det uproffesjonelle. (Piloter som må be ham holde kjeft etc blir litt drøyt)

Synd, for han skal ellers være meget dyktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isak krydret ikke radioen, han var non stop pisspreik hele tiden.

 

Noen som har lest at dårlig radio prosedyrer var orsak i kollisjoner på rullebanen?

 

.....ikke...... ????......????

 

Det er forskjell på å snakke "litt sjiit" med en pilot du kjenner om det er 1 fly på frekvensen, og ikke bruke en eneste korrekt sending i løpet av en vakt.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor gamle dere er som prater negativt om han.

Han er i dag supervisor på gardermoen men er vel ingen i landet som er så dreven som han.Han hadde kontroll på hvert ord han sa,og husk han satt aldrig som opprativ flygeleder alene.Det er jo alltid flere som har konrtol.Isak var på ENFB i mange år og det var ingen ting som gikk glattere og lettere i luften når han var der.Jeg snakket så sent i dag med noen flygeledere på Rygge (var foresten i tårnet der i dag på besøk)som kjente han godt.Ikke et negativt ord om han hadde dem å si.[color:#FF0000]VELDIG UFORSKAMMENDE OG SI NON STOPP PISSPREIK HELE TIDEN[/color].

Han frisket opp i flygningen og tilværelsen.Bare litt hva jeg har hørt og mener.

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange som sitter ved kjøkkenbordet med scanneren sin og synes det er høy underholdningsverdi å høre non standard fraseologi. At man kan være uformell i enkelte sammenhenger og slenge litt med leppa er forsåvidt ok. Bare det ikke tar av. Selv synes jeg ærlig talt at det kan være veldig forstyrrende når enkelte "tar av" på radioen med "vitser", morsomheter og personlige hilsner. Nå er dette ikke noe utbredt fenomen i Norge hverken i den ene eller den andre enden av mikrofonledningen. Jobber du i luften hører du det likevel hver eneste dag.

 

Isak har jeg aldri snakket med og har ingen erfaring med han siden vi fløy lite på Fornebu og opererer enda mindre på Gardermoen. Tviler ikke på at han er dyktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du for stor lagringsplass på ipoden etter min mening.... :P

Veit ikke helt jeg' date=' sitte å høre på GAMLE opptak på bussen? Da kjøper du deg heller en scanner og får brand new preik, istedet for å høre det samme igjen og igjen :P [/quote']

 

Litt forskjell på gammelt shit og Isak, han har mye gullkorn. ;)

Men ja, jeg har altfor mye lagringsplass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...