Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 Et TAM Airbus A320 har gådd utfor banen på Sao Paolo Congonhas flyplass. Ingen overlevende! CNN.com Siter
T. Paulsen Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 Litt i VG også. Trolig denne maskinen det er snakk om. Siter
Martin Meyer Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Huff så ikke helt bra ut det der. Ingen overlevende! Hvor står det at ingen overlevde? Siter
Tom Arild Hansen Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Gode Gud! Dette er jo grusomt! Har ikke hørt noe om at alle er omkommet, men det er ikke rapport å ha sett noen overlevende. Dette er jo en gigantisk katastrofe! Video fra slukningsarbeide og spekulasjoner hos CNN Siter
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Skrevet 18. juli 2007 Står på CNN at ingen av de 154 passasjeran overlevde.. "All 154 people on the passenger jet died." Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Det er ikke det samme flyet.. The crash came 10 months after Brazil's deadliest crash, a September midair collision between a Gol Aerolinhas Inteligentes SA Boeing 737 and an executive jet over the Amazon rainforest. Det er snakk om 737'en. Siter
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Skrevet 18. juli 2007 Okei! Men det er NEPPE noen som har overlevd noe som dette det sier seg selv. Kjører inn i en bensinstasjon i full fart, å tar fyr, å flere eksplosjoner like etter sammenstøtet.. Siter
T. Paulsen Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Men det er NEPPE noen som har overlevd noe som dette det sier seg selv. Joda. Det kan nok hende at mange overlever. Man vet aldri. Husk Air Canada`n. Ingen omkom i den ulykken. Og ikke glem JAT364 der en flyvertinne overlevde fall ifra 33000 fot. Siter
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Skrevet 18. juli 2007 Er i allefall en person som er bekreftet omkommet.. I såfall hvis det er flere som det nesten er sikkert på at er, vil jeg kondolere uansett, synd er det men det er sånt som kan skje..atter en gang kondolerer til alle de etterlatte å pårørende. God natt alle sammen! Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Tom Arne, det var forøvrig Air France da.. Siter
michael8210 Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=152911 Alle omkom i flyet, inkl. folk på bakken. Triste saker. Siter
Timmy Brandt Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Det er snakk om 737'en. Är det inte snack om en A320 ? Anyway.... en till olycka igår' date=' om än inte lika tragisk. Siter
Knut Arne Nygård Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Sitat Expressen: Planet från bolaget Aeropublica körde rakt igenom stängslet i slutet på landningsbanan vid Simon Bolivar-flygplatsen efter att ha landat i hällande regn. Sitat VG: Ifølge BBC hadde det striregnet i to timer før ulykken inntraff, og rullebanen var svært glatt. To ulykker med samme? årsak, men med to vidt forskjellige utgongar. Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Tom Arne' date=' det var forøvrig Air France da.. [/quote'] Stemmer det, Air France crasjet i Canada. Siter
Timmy Brandt Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Et TAM Airbus A320 har gådd utfor banen på Sao Paolo Congonhas flyplass. Ingen overlevende! CNN.com PR-MBK http://www.airliners.net/open.file/1235728/L/ Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Det er snakk om 737'en. Är det inte snack om en A320 ? Anyway.... en till olycka igår' date=' om än inte lika tragisk. Se sitatet mitt, Kim-Ruben mente at det stod i artikkelen at alle omkom, men det som står i artikkelen er at tidligere krasje en 737, der alle omkom. Dessverre ble visst skjebnen til A320en den samme. Siter
Geir G Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Noen som vet hvilken registrering vi snakker om her? Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 PR-MBK, som Timmy skriver. Utrolig trist det her... Siter
Rasmus Spanne Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Nå er det bekreftet over 200 døde! Hørte på radioen om en far som skulle hente sønnen sin på flyplassen å da han møtte opp så han flyet som sønnen sin satt i styrte. Etter det ringte han til mobilen til sønnen hvert minutt, bare for å få telefonsvareren. Nokså trist opplevelse ikke den eneste ulykken av samme type i sør amerika denne dagen heller! skjedde da en Embraer 190 ikke klarte å bremse trykk her for bilder (artikkelen i spansk) heldivis fikk denne et langt lykkeligere utfall Siter
T. Paulsen Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Tom Arne, det var forøvrig Air France da.. Jeg som surrer bare.. Air France selvfølgelig. Siter
Morten W Melhuus Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Akkurat samme sted some her.... http://www.airliners.net/open.file/1021719/M/ M Siter
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Skrevet 18. juli 2007 Nå får vi se om Congonhas flyplassen blir stengt for all fremtid... Siden dette skjedde. Jeg håper ikke det skjer siden det er en fin flyplass å lande på. Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Vil heller se den stengt enn å høre om flere ulykker som denne... Eller ihvertfall ikke tillate fly på størrelse med A320 eller 737 å lande på denne flyplassen. Siter
Geir G Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Jeg håper ikke det skjer siden det er en fin flyplass å lande på. Hmm, jeg tror du bør ta en titt på arikklene som er nevnt over her. Flyplassen er nærmest en dødsfelle slik den er idag ved store nedbørsmengder. Men den er sikkert fin i FS, akkurat som Kai Tak. Jeg føler dette som en trist dag. Kondolanser til alle pårørende. Tenk å sitte som pilot å se på at alt går galt.... :tired: Siter
Hans Christian Lindgren Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 Fred over de som var med. Nå sier de at det var 3 ganger for høy fart. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1894908.ece Siter
Tomas Bakke Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 Ren spekulasjon: Kan tenkes at hendelsesforløpet var som følger: 1. Pilot innser tidlig at han ikke vil være i stand til å stoppe og bestemmer seg derfor for å ta av igjen. 2. Flyet tar av igjen (gikk jo klar motorvei på enden av rullebane) 3. På grunn av helling nedover etter rullebane mister ground effect og staller Går alikevel klar motorvei grunnet høyden den allerede hadde. Ren spekulasjon som sagt. Tror ikke det er bra å spekulere for mye før ferdskriver og taleregistrator er analysert, men hvor stor innvirkning kan groundeffect ha hatt i dette tilfelle ? Siter
Steinar Grindstein Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 Ta en titt på denne filmen av flyets siste sekunder før det exploderer. http://nettv.aftenposten.no/player/player.php?id=4751&bandwidth=386617 Etter ca 8 sekunder inn i filmklippet kan man se en slaks flamme i et sekunde å så går det noen sekunder til så lyses himmeln opp av flammehavet etter at flyet har kolidert med byggningen. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 TEtter ca 8 sekunder inn i filmklippet kan man se en slaks flamme i et sekunde å så går det noen sekunder til så lyses himmeln opp av flammehavet etter at flyet har kolidert med byggningen. Den "flammen" er nok det røde antikollisjonslyset oppå flykroppen.... Grunnen til at man ikke ser den tidligere er nok fordi kameraet tar få bilder i sekundet, og "blitzen" fra antikollisjonslyset forsvinner mellom bildene... Siter
Timmy Brandt Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 Fred over de som var med. Nå sier de at det var 3 ganger for høy fart. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1894908.ece Vad är det för regler med fart i dåligt väder? Den här och Air France var ju i princip samma olycka och ska man tro inlägget över så var det pga för hög fart (b.la) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.