Jump to content

Hans Christian Lindgren

Members
  • Content Count

    194
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Hans Christian Lindgren

  • Birthday 07/09/1971
  1. Enig med deg der. Men å lese norwegian klart og tydelig fra bakken... Sjekka metar igår for kjevik, hvor de meldte 300 ft base. Okke som, det var altfor lavt til å være i dette området, det var det jeg ville frem til.
  2. Det var rett nord for Arendal, og det fløy så lavt at man med tydelighet kunne lese Norwegian på flykroppen.(så ut som final app. uten hjul og flap konfigurasjjon) Det var nesten så at man kjørt av veien. Normalt skulle flyet ha vert mye lengre mot nord, og kommet inn over Birkeland. En god grunn har de nok hatt tenker jeg, men uannsvarlig .... tja Det var lavere enn dakotaen som kom forbi noen timer senere på vei til Lista.
  3. I dag, når det var på det værste ifbm. torden/uværet, kom det et Norvegian fly rimelig lavt over Arendal. Maks 100m høyde. Dette har jeg aldri sett før. Kan det være at de går under uværet (mye turbulens, endog 3 skypumper be observert)? Dette skjedde i ca tre-fire tiden i ettermiddag.
  4. Dette gjør de for å få flere passasjerer med på hver tur. Men blir det suksess da? Tenk deg en tre timers flight stående som sild i tønne :mad: :eek: Man kan lese mer om dette her. RyanAir English version
  5. Her kommer det noen bilder fra treffet på Gullknapp. Takker for en flott dag og et flott treff. John sitt mikrofly Flott fly! Skikkelige bøttestoler. Ivar kom med denne flotte maskinen. Etter et flott samtale, med et par andre fly unom plassen, var tiden kommet for oppbrudd. John var førstemann ut på stripa Skikkelige heftig STOL egenskaper, og imonerende klatring på denne! Ivar ut på RWY, backtracker for Takeoff 05 Ivar hadde lokale PAX med, og han kom snart ned igjen for å ta med seg Kim tilbake til Kjevik. Mens Ivar og Kim gjorde klar til siste tur, kom denne karen i hvit skjorte spaserende. Vedkommende er Tjøntvei, en svindel dømt flypioneer i Norsk luftfart. Kameraten i grå skjorte har 25 års erfaring som F-5 mekaniker! Les mer om dette her Tjøntveit Kim (nærmest meg) og Ivar, gjør sine siste forberedelser før Kjevik turen Thumbs up! God tur! Det var det. Takker igjen for et flott treff på Gullknapp 27.06.2009.
  6. Jeg kommer opp en tur iallefall, via landveien riktignok.
  7. Rakk akurat eventet med en flight fra Gardemoen til Kjevik. Flott jobba folkens.
  8. Det har vert god aktivitet på Gullknapp i dag. http://www.agderposten.no/article/20090531/LOKAL8/820015779/1021/ABONNEMENT
  9. Ang modellfly, så er det meste prøvd på gullknapp skulle jeg tro. Største modellflyet jeg har sett er en 4m dobbeldekker med en stor motor. Det raskeste er vedlig raskt, pylonracers og jet fly, samt en haug med helier. Her er en liten reportasje fra årets 1.mai stvne TVA reportasjer
  10. Kjempe flott initiativ Endelig litt trafikk på sørlandet. Jeg tar nok turen opp på knappen den kvelden ja... . Det er ikke sikkert at porten er åpen, men muligheter til å parkere langs veien er det jo alltids. Her er fra final 05. Legg merke til porten nede til høyre hjørne. For å komme seg opp på gullknapp, kjører man fra Arendal Rv42 mot Evje, ta av inn mot Blakstadheia byggefelt((den veien som er på kart og GPS eksistere ikke lengre)det er skiltet ved riksveien), og følger hovedveien rett frem. Man kommer til et bred, rett vei som går over i en smal grusvei. Følg denne helt inn til fylkesveien slutter, da har du ca 500 m igjen, rett frem.
  11. Jeg skal iallefall fly ut fra stavanger denne kvelden :cool: Sammen med noen flere. Gøy å få så god avskjeds komité.
  12. Da var den i boks:-D. neste passering er kl 2222 i arendal
  13. Dessuten er det et tilbud hos oss i virtual-NATO, hvor vi ikke bare driver med eskorte, men har en hel del andre operasjoner i tilleg, da også med store fly. Sjekk ut http://www.virtual-nato.org/, og se om dette er noe for deg. Minister of Defence, Norway
×
×
  • Create New...