Dag Johansen Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Som mange spådde forsvinner nå Braathens-navnet fra SAS, og det nye navnet er SAS Norge Norges største flyselskap, SAS Braathens, endrer navn til SAS Norge 1. juni. Navneendringen ble vedtatt på selskapets generalforsamling i dag klokken 14.00, etter forslag fra administrerende direktør Ola Strand. Det formelle navnebyttet skjer 1. juni. Pressemelding fra SAS (-Braathens) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Ja dette var vel egentlig som forventet, mange har vel egentlig lurt på - NÅR Braathens-navnet forsvant for godt. SAS Braathens ville uansett ikke vært synonymt med tidligere Braathens SAFE, men de fleste - vil nok se både fordeler og ulemper med navneskiftet. Uansett vil man i lang tid framover, kunne se svært mange Braathens-fly - så de ivrigste behøver ikke ta til tårene riktig enda.. (Så er det bare å vente på, hvor lang tid det tar - før SAS/Braathens sitt eget AOC forsvinner, og de skandinaviske flaggene dukker opp!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Trist, men forventet dette ja La meg tippe. Innen 2012 forsvinner det norske flaget helt, og blir erstatta av det scandinaviske som SAS bruker på resten av flyflåten sin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Synes i grunn dette ikke er så ille. Det burde enten være to selskaper (Braathens og SAS) eller bare SAS (evt. bare Braathens, men dette er usansynlig pga. resten av konsernets navn). SAS Braathens "klinger" dårlig i mine ører... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein-Ove Rud Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Trist men sant. Men får å si det slik: En gang Braathens....Alltid Braathens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 SIkkert et dumt spørsmål, men betyr det at Braathens painten forsvinner fra flyene også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 27. april 2007 Premium Medlem Del Skrevet 27. april 2007 Jeg ville tro at det er uheldig for merkevarets stand om de ikke fjerner braathens etter endring av selsapets navn, men om endringer til paint ol kommer innen endringsdatoen er vanskelig for meg å svare på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Raaum Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Pressemeldigen sier at flyene skal males om, men at de beholder det lille norske flagget på siden av flyene slik SAS Braathens flyene har i dag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Får håpe det kommer en tøff paint nå da og ikke det drit kjedelige og styggeste de til nå har... Og da tenker jeg ikke på gamle Braathens paints. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 27. april 2007 Premium Medlem Del Skrevet 27. april 2007 Det er bra. Jeg synes SAS sine farger er flotte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg foretreker Braathens sine fremfor SAS sine farger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M E Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Dette er direkte trist. *Mimre tilbake til gode gamle Braathenstida* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Takk for alt Braathens og Braathens SAFE. Uten det selskapet hadde ikke mitt liv vært det samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils P. Skipnes Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Trist, en stolt periode i norsk luftfart er over. Noen som blir med og starter "Nye Braathens" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Virtual SAS Norge ja... Og hva mange unge kandidater skal den barnehagen ha da hi hi :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hørte at flyene skulle males om etterhvert som de var inne til større reparasjoner og sånn. Det skulle skje over ganske lang tid hørtes det ut som. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Vel jeg gleder meg til å se den nye painten.. Får bare håpe ikke SAS Tekniske streiker nå da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Jeg bare lurer, men hvorfor tror dere at det blir en ny paint? Sannsynligvis blir det den samme gamle, men kanskje med "Scandinavian", slik som resten av SAS-flyene, istedenfor SAS Braathens. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hvor ofte pleier man å omlakkere fly egentlig? Det normale ville vel være å omlakkere til nye farger når den gamle Braathens-lakken begynner å bli slitt, de sløser vel ikke heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Har vanskelig for å tro at det er snakk om noe nytt fargeskjema på flyene.. Sannsynligvis blir de seende ut akkurat som de andre SAS-flyene, med unntak av det lille norske flagget på nesehjulsdørene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Jeg tar toget! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav M. Rønningen Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Jeg tar toget! Jeg også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Glem toget, og gled dere heller til - hvor flotte de "nye" fargene faktisk blir. Synes da absolutt, at slik det etterhvert kommer til å se ut - ikke er noe å gremmes over: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 SAS sine farger er virkelig nydelige,og de kler en MD-80 ekstra godt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 hmm nærmere ettertanke.. Virtual SAS Norge Ordet klinger mer om dette blir styrt ordentlig av godt voksne folk og med ingen tilknytting til dagens Virtual SAS Braathens SAS Norge hehe høres ut som et hotell. Velkommen til SAS Norge, hva kan jeg hjelpe deg med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Petter Elven Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 En epoke i norsk flyhistorie er over, blir lissom aldri det samme og se den gode gamle norske flagget på flyhalen når man er på en flyplass i Norge, og se SAS halen i Norge framover mister jeg litt nasjonal stolthet og minner om at SAS er skandnavisk selskap og ikke ett "vaskekte" norsk selskap som Braathens var. *sukk* Men likevel så er Braathens SAFE fargene og nordlyshalen noe av det flotteste fargene jeg har sett på ett fly noensinne! Skål, Braathens! :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.