Jump to content

M E

Members
  • Content Count

    322
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About M E

  • Birthday 04/11/1990
  1. Hvorfor skulle avgifter økes fordi flyene blir levert med nytt interiør? Alle nye 738 blir levert med dette interiøret etterhvert....
  2. M E

    C17 i Bodø

    Jess, konstruktivt svar der Even, ser du er lokalkjent. Den står på C-5 (militærside)...
  3. Grunnregelen er riktig: aviate, navigate, communicate Det kommer litt ann på situasjonen og... tror du at du har sjangs til å holde flyet i lufta, venter du til du har kontroll over flyet før du snakker med ATC. Ser du derimot at du umiddelbart må nød-/krasjlande ville jeg også brukt tid til å si kort til ATC hvor du nødlander, samt skru på ELT. Det samme gjelder hvis du flyr i et tett trafikkert luftrom, det er da viktigere å få meldt frem tidlig at du har problemer enn hvis du flyr alene i luftrommet.
  4. M E

    OSHKOSH 2010

    Herlig! Var senest på Oshkosh i '07. Angående flyruter, så har jeg fløyet til Green Bay og leiet bil derifra. Mye enklere, og mye mindre folk og kaos, dog en liten kjøretur. Ta med (eller kjøp) telt og sov inne på plassen. Det er god stemning i at mange telt går sammen om kveldene med øl, god mat og gode historier! Bruk god tid på ting, ikke rush igjennom stevnet Og er det en plass dere må spise på mens dere er der: Friar Tuck's. Magisk God tur!
  5. Det er fordi flyet flyr utenfor radarnettverket til Flygradar.nu... og når flyet da dukker opp igjen tegner programvaren en linje fra siste kontaktpunkt til der hvor flyet dukker opp, gitt at det ikke har gått for lang tid
  6. Det gis svar på dette 2:20 ut i denne dokumentaren [video:youtube]
  7. Er en stor grunn til å ikke legge den der, men det er et bra initiativ
  8. M E

    Flygradar LIVE

    Det kommer jo helt an på hvilken radar som fanger opp flyet... her på Sola vises flyet helt til det har landet og under roll out..
  9. Skal til Rygge i juni.. er allerede veldig spent, men kan ikke si noe annet enn at jeg gleder meg
  10. Nei, som Håkon sier, dette skylles nok ikke blokkering av static ports eller pitot tubes. Det er snakk om radio altimeter. En blokkering ville sansynligvis ikke indusert et plutselig hopp fra 1950 til -7/8 fot. Schiphol har en elevation på -11ft, som kan forklare hvorfor det hoppet til negative verdier. Det blir spennende å se hvilken feil de finner i det venstre RA.
  11. Spørs hvilken høyde og fart.. Takeoff sea level static rundt 8L/sek tror jeg, mens hvis vi for eksempel går opp til 5000 fot og 820 knop vil fuelusage øke til omtrent 150% så ca 12L/sek
  12. Ser og hører jo rett og slett ut som han bremser for hardt mens flyet ennå genererer en del løft. Dermed har han ikke tyngden bak og flyet tipper forover..
  13. Hei! Jobber selv som stuer på Sola Det er sant at du bare må søke, men de fleste handlingselskaper krever at man er 20 år og har klasse B (noen av kjøretøyene våre veier opp mot 20 tonn). Noen gjør unntak ned til 18 år. Dette er grunnet at man faktisk har et stort ansvar som stuer. Det er strenge sikkerhetskrav som stilles når man beveger seg rundt et fly, med og uten kjøretøy. Man har også ansvaret for sikkerheten til hundrevis av mennesker, da vi har ansvaret for å sjekke flyet for skader ved en walkaround av flyet før avgang. I tillegg kan fort den minste skade vi påfører et fly havne oppe i millionklassen for å fikse.
×
×
  • Create New...