Gå til innhold

Flykalender 2007


Olaf Ghanizadeh

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg prøver igjen med det her. Sist ble det bare bråk... Er det noen som hadde villet kjøpt en slik kalender om det blir noe av?

 

Siden vi er lit inn i 07 så kommer jeg til å ta med til februar 08.

 

Eventuelle overskudd vil gå til flightsim.no.

Kalenderen er non-profit prosjekt og ingen av bidragsytrere eller meg(designer) vil tjene noe på det, men alt vil kredditeres.

 

Ville du kjøpt en slik kalender?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et fint tiltak, og et enkelt spørsmål men ikke noe enkelt svar.

 

Sim- eller realbilder? og hvilke? Pris? Det er ikke gjort over natta å få laget denne. Tidsperspektiv? Synes ikke det er noe stas å kjøpe en 2007-kalender over sommeren en gang (jeg vet hva tid det tar å velge ut bilder og få trykket denne).

 

Men et interessant prosjekt som jeg helt klart er positiv til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare synsing fra min side, i og med at jeg har levert en del ting til trykkeri og jobber med diverse media på daglig basis..

 

Jo flere som melder seg på - en bindende påmelding - jo billigere vil den være for hver og en som vil ha. Det blir som et spleiselag. Best mulig kvalitet og løsning, hadde vært å sendt PDFene over til et trykkeri som stifter og styrer og ordner - da er det snakk om èn sum, mens dere som kjøpere betaler hver og en en liten bit av kaka.

 

Hva om Olaf eller noen andre sjekker ut hva det vil koste å få trykt feks 200 eks. i full farge osv. og se hva prisen vil bli pr. stk for å gå i null? Og kanskje øke prisen 25,- pr. eksemplar, så flightsim.no får noe i overskudd, som kan brukes til driftskostnader osv ? Jeg mener det er en god løsning som vil tjene alle. Og jeg vil naturligvis svi av noen kroner på dette om det blir noe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det du sier. Men tidligere nevnt at det er vanlige "spotte-bilder" av bra kvalitet, det er veldig sjeldent jeg ser noe av det her inne som kunne passet på en kalender. Mange er flotte å se på, og bra dokumentert osv, men bildene burde virkelig kjøres gjennom noen som kan redigere de. 0,5 grader feil i rotering, og man går å river ned kalenderen etter å ha sett på bildet i noen dager ""

Både Olaf, Asgeir og Tom Arne syns jeg har mange bra bilder, som kan sees i høy oppløsning uten å være kornete.

En braathens 737 som er tatt gjennom et gjerde i skyete vær er ikke akseptabelt fra min side ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...