Olaf Ghanizadeh Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hei. Jeg prøver igjen med det her. Sist ble det bare bråk... Er det noen som hadde villet kjøpt en slik kalender om det blir noe av? Siden vi er lit inn i 07 så kommer jeg til å ta med til februar 08. Eventuelle overskudd vil gå til flightsim.no. Kalenderen er non-profit prosjekt og ingen av bidragsytrere eller meg(designer) vil tjene noe på det, men alt vil kredditeres. Ville du kjøpt en slik kalender? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hvis det er en flySIM kalender så, ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Tore Aunmo Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Det er jo som i de fleste tilfeller et spørsmål om pris. Initiativet er utvilsomt meget bra. Bildene er real og ikke FS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Real ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Et fint tiltak, og et enkelt spørsmål men ikke noe enkelt svar. Sim- eller realbilder? og hvilke? Pris? Det er ikke gjort over natta å få laget denne. Tidsperspektiv? Synes ikke det er noe stas å kjøpe en 2007-kalender over sommeren en gang (jeg vet hva tid det tar å velge ut bilder og få trykket denne). Men et interessant prosjekt som jeg helt klart er positiv til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Blir det ordentlig produksjon på det, ikke noe som er printet ut på vanlig A4 ark å stiftet sammen? Og bilder som er ordentlig tatt, redigert, så ikke de er kornete og skjeve? Heli, fly, militært, sivilt? Hadde vært veldig interessert i å kjøpe en slik kalender. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Mer info hadde vært fint. Jeg er interessert:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Braastad Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg har sett gjennom alle de ca 50 bildene Olaf skal velge mellom, og jeg kan derfor si at de utvalgte bildene kommer til å ha høy kvalitet. Dette er ordentlige spottebilder, veldig mange av de har jeg sett på poster her på forumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Også inntrisert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Arne Nygård Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hadde også vore interresert i noko sånt. Sjølvsagt avhengig av kvalitet og pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Helland Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Sett av en til meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kan du ikke lage en poll av flytypen og selskapet fra bildene da Olaf? Så kan du se hva folket vil ha:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tron Kittelsen Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg vil også gjerne ha en. muligens to Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Haughom Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Joda Olaf! Kjøper en jeg hvis det blir noe av, uansett om det sim, real eller småfugler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Count me in! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Flikkeshaug Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 I'm in, men det vet du allerede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Im in. Trenger noe å pynte hybelen med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Vi får se hvordan det blir. Om det blir mye dealy på trykkeriet kansellerer jeg den for 2007 og lager en for 2008 som kan selges og ferdigstilles tidligere på året. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Bare synsing fra min side, i og med at jeg har levert en del ting til trykkeri og jobber med diverse media på daglig basis.. Jo flere som melder seg på - en bindende påmelding - jo billigere vil den være for hver og en som vil ha. Det blir som et spleiselag. Best mulig kvalitet og løsning, hadde vært å sendt PDFene over til et trykkeri som stifter og styrer og ordner - da er det snakk om èn sum, mens dere som kjøpere betaler hver og en en liten bit av kaka. Hva om Olaf eller noen andre sjekker ut hva det vil koste å få trykt feks 200 eks. i full farge osv. og se hva prisen vil bli pr. stk for å gå i null? Og kanskje øke prisen 25,- pr. eksemplar, så flightsim.no får noe i overskudd, som kan brukes til driftskostnader osv ? Jeg mener det er en god løsning som vil tjene alle. Og jeg vil naturligvis svi av noen kroner på dette om det blir noe av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Enig i det du sier. Men tidligere nevnt at det er vanlige "spotte-bilder" av bra kvalitet, det er veldig sjeldent jeg ser noe av det her inne som kunne passet på en kalender. Mange er flotte å se på, og bra dokumentert osv, men bildene burde virkelig kjøres gjennom noen som kan redigere de. 0,5 grader feil i rotering, og man går å river ned kalenderen etter å ha sett på bildet i noen dager Både Olaf, Asgeir og Tom Arne syns jeg har mange bra bilder, som kan sees i høy oppløsning uten å være kornete. En braathens 737 som er tatt gjennom et gjerde i skyete vær er ikke akseptabelt fra min side Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Fotografene som har sagt de vil bidra så langt: Olaf Vidar M. Audun B. Martin F. Tror ikke det var noen flere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Også at årstiden fra bildet stemmer. Men det blir jo ikke mye snø fremover i tiden nå så... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Vole Rye Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Juhu! Jeg kjøper! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Solem Ertsaas Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg er med som fotograf Olaf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Flikkeshaug Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Innlegg slettet av Martin Flikkeshaug Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Endel fine bilder, men det var vel strengt tatt bare nummer 36 og 40 som virkelig falt i smak... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asgeir westgård Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Har da sikkert noen bilder jeg og som kan brukes i tilfelle.. bra tiltak!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.