Gå til innhold

FS 10


Fredrik J

Anbefalte innlegg

Fant dette på justflight.com:

 

Actually, the MS team were at the Avsim Conference last week and gave a very informative talk. No dates yet but they were happy to tell us that a) there will be another version. b) It will be compatible with the new version of Windows (Vista/Longhorn) and c) It will be be backwards compatible with FS2002/2004. You can read the California Classics report (with pictures) here. This all sounds very promising and will at least put the brakes on the rumour mill. Roll on 2006!

 

Her er mer info og bilder:

http://www.calclassic.com/avsim2005.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man får håpe det virkelig blir store forandringer, grafikkmessig har de siste versjonene av FS egentlig vært veldig like - og har ikke vært spesiellt innovativt og spennende. Kun videreutvikling i små steg, av det som allerede har vært. Så en helt ny grafikkmotor vil være en drøm i neste FS, og egentlig på høy tid - når man ser grafikkmotoren til spill som Far Cry, Half Life 2, Doom 3, osv osv. som pc og grafikkort kan utnytte bedre. Håper at neste versjon blir såpass bra (og stor) at den blir releaset i DVD-versjon, og ikke x antall CD'er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man får håpe det virkelig blir store forandringer, grafikkmessig har de siste versjonene av FS egentlig vært veldig like - og har ikke vært spesiellt innovativt og spennende. Kun videreutvikling i små steg, av det som allerede har vært. Så en helt ny grafikkmotor vil være en drøm i neste FS, og egentlig på høy tid - når man ser grafikkmotoren til spill som Far Cry, Half Life 2, Doom 3, osv osv. som pc og grafikkort kan utnytte bedre. Håper at neste versjon blir såpass bra (og stor) at den blir releaset i DVD-versjon, og ikke x antall CD'er..

 

Det er med god grunn at FS utvikles i slike inkrementer. FS-teamet har nok ikke ubegrenset med midler når det kommer til penger og ansatte (ca 40 stk +/-,) og det er ikke snakk om å utvikle en grafikkmotor som kan lisensieres bort til andre utviklere mm (som enkelte selskaper tjener mye penger på.) I tillegg stiller FS-verdenen en del til grafikkmotoren, som du ikke vil se andre steder. I et FPS, så har designerene en rekke begrensninger til kan lage brettet innen. De har feks ikke ubegrenset synsvidde, høyde osv. FS-teamet kunne laget flyplassene mm. like detaljerte, men det hadde jo selvfølgelig ført til en helt uspillbart simulator ingen hadde hardware til å kjøre. De har laget en plattform som støtter dette, og som støtter videreutvikling, og bakoverkompabilitet, i mine øyne er ikke det dårlig i seg selv. Skulle vi hatt med alt av snack som var mulig i fs hadde det nok kommet på adskillig mer enn én dvd-plate...

 

Vil anbefale dere å lese gjennom disse to postene til en av kara i utviklingsteamet:

http://blogs.msdn.com/tdragger/archive/2005/8/31.aspx

 

http://blogs.msdn.com/tdragger/archive/2005/9/21.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg vet alt om FS10. Det blir 8CDer, tar opp 4.7GB, krever min. 512MB RAM, blablabla.

I tilfelle noen skulle finne å å si det samme, så derper vi den saken med en gang ""

 

Uansett. Hvis M$ virkelig gidder å ta med alt dette, blir det et mekka for alle oss "Middels avanserte deltidsmoddere og filsnokere"! Bumpmaping savner jeg sykt, hvis dette blir en realitet skal jeg legge meg i telt forran spillbutikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...tenker at de som laga norway airports får litt å gjøre når fs10 kommer ut

 

Hvorfor det?, høres nesten ut som du "krever" at de skal lage en versjon som støtter neste FS også. HVIS det kommer en versjon som støtter neste FS-versjon, så skal vi bare være glad og takknemlig. Er ikke sikkert de kommer til å gjøre noe når neste FS kommer, men det er selvsagt lov å håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...tenker at de som laga norway airports får litt å gjøre når fs10 kommer ut

 

Hvorfor det?, høres nesten ut som du "krever" at de skal lage en versjon som støtter neste FS også. HVIS det kommer en versjon som støtter neste FS-versjon, så skal vi bare være glad og takknemlig. Er ikke sikkert de kommer til å gjøre noe når neste FS kommer, men det er selvsagt lov å håpe.

 

Jeg gjør mye kreativt arbeid, og etter min mening så er nye utfordringer i en kontekst rundt større potensiale og bedre verktøy for det meste alltid en god greie. Jeg tror da ikke at de som står bak NA hater hva de holder på med, så det er vel lov å tro og håpe at "mye å gjøre" er en positiv ladet ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?, høres nesten ut som du "krever" at de skal lage en versjon som støtter neste FS også.

Nå får du jaggu gi deg, Frostad, det finnes grenser! Her er det entusiasme og håp som uttrykkes, og du klarer å tolke det til å bli et krav? Jeg synes heller det bør leses som et kompliment til Norway-teamet.

 

Maken, ikke rart det er konflikter i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frostad leker bare forumpoliti, som alltid. Fint å ha moralen: "Vi krever ingen ting, vi er perfekte."

 

Hadde ikke Norway Airports Teamet likt å gjøre det de gjorde, hadde de da gjort det? Er det noen som tror at NA teamet blir tvunget av noen bakmenn til å gjøre dette? At de får mye å gjøre kan være om grafikken må programmeres på andre måter og det er vel bare en positiv ting. Norge i FS vil bli mer realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...