Gå til innhold

Nye bilder fra ORBX / Finn Hansens ENGM


Anbefalte innlegg

Ok. Er vel heller ikke mulig å koble det til bane i bruk 01/19 heller(simmen ofte feil bane vs real-life og vind også)?

Isåfall ville jeg vurdert å ta med running-rabbit i update 1.3(etter tog updaten ;)) - da evt bare til bane 01R og 19R - da det er landingsbane(99%) i LVP (lav-sikts-prosedyrer/tåke) (landing R, avgang L). 

Evt nevne/begrunne det i i beskrivelsen av scenery/patch...

Blir ihvertfall kjøp. Bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.2.2023 klokken 18.22 skrev Finn Kristoffer Hansen:

Slapp av, i versjon 1.1 kommer oppdaterte tog, blant annet:)

Alle er animerte og følger korrekt rute og timetable. Alle forsinkelser og evt. strømstans vil også blir inkludert Tenker også å lage en del "buss for tog" modeller! 🙃

Hei Finn. Sitter og ser på pre release stream nå med captain canada. Blir snøen som er ved gatene  fikset før release? Utrolig bra scenery forresten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er begrenset hva vi kan gjøre. Det er null verktøy for utviklere til å styre hvor snøen legger seg, annet enn at det veldig enkelt er avhengig av hvor lys eller mørk teksturen på underlaget er. 

Jeg har gjort concrete teksturen 50% mørkere for at man iallefall skal kunne SKIMTE taxilinjer under snøen, men hvor langt skal man liksom dra det? Det er basicly latskap fra ASOBO at de ikke har gjort noe med snøen enda..

image.jpeg.77ca1f35f6077441ebe395be2391b240.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden skrev Finn Kristoffer Hansen:

Det er begrenset hva vi kan gjøre. Det er null verktøy for utviklere til å styre hvor snøen legger seg, annet enn at det veldig enkelt er avhengig av hvor lys eller mørk teksturen på underlaget er. 

Jeg har gjort concrete teksturen 50% mørkere for at man iallefall skal kunne SKIMTE taxilinjer under snøen, men hvor langt skal man liksom dra det? Det er basicly latskap fra ASOBO at de ikke har gjort noe med snøen enda..

image.jpeg.77ca1f35f6077441ebe395be2391b240.jpeg

Akkurat ja. Ja Asobo har noe jobb å gjøre med snøen og alle de frossene fjordene. Kanskje vært et alternativ å brukt en hack til Asobo fikser det. Spesielt nå på vinteren. Og da mener jeg om du kunne gjort den enda mørkere og bare hatt som alternativ. Hvis det går da? Er ikke noe utvikler så skal ikke prate så høyt😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden skrev Finn Kristoffer Hansen:

Ja, har sett at de fleste streamerne har hengt seg opp i det. Så blir nok å farge betongen nesten like mørk som asfalten 😵

Problemet da blir at det kommer til å se veldig off ut den andre halvdelen av året. Ville heller hatt det som det er da det ser veldig bra ut på sommerhalvåret, eventuelt om det går ann å gjøre betongen mørkere kun på vinterhalvvåret så er jo det også et godt alternativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden skrev Frank Kristiansen:

Ser veldig bra ut. 20+ FPS på et 1070-kort, så det må være bra nok.

Savner gjerde rundt flyplassen samt litt terreng rundt spotter-plassen NV og NØ - ellers er dette veldig bra 🙂 

Hei. 

Enig! Også Trandum interneringsleire v/19L er en betydelig mangel egentlig.

Har meldt med Finn og han virker åpen for utbedringer. Og det er bra! 
 

så la oss håpe et bra OSL scenery får en ekstra touch også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Finn Kristoffer Hansen Meget imponert over jobben du har gjort her. Er det forresten noe grunn til at vinduene på flyplassen er så tinted når man ser fra utsiden når det er mørkt ute? Er de ikke bra mye lysere når du ser fra utsiden i virkeligheten? Uansett great work sir. Da er det bare å begynne på den neste norske flyplassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENGM ser fantastisk ut! Veldig godt håndtverk. 

Og det virker som om performance er god så da er det håp for min gamle PC også. 😂
Men det er en ting jeg lurer på som er litt vanskelig å se fra bilder og video på nettet. (Jeg har ikke skaffet meg scenery’et selv enda. ) Ser det ut som det er hvite rullebanelys langs hele rullebanen og ikke gule/amber lys de siste 600m? Eller har dette blitt implemntert? (Jeg er fullt klar over at dette er en manuell drittjobb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...