Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 17. juni 2021 Premium Medlem Del Skrevet 17. juni 2021 2 minutter siden skrev Ole-Chr Larsen: Trær er like håpløst som det alltid har vært.... Må muligens ta opp igjen arbeidet med trefixene min 😉 Blir helt sikkert tatt godt i mot 😉 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 17. juni 2021 Del Skrevet 17. juni 2021 Trær, samt at +50% av alle hus er røde er noe som er litt skuffende så langt. Ellers en meget bra update. Mesh er bedre på de stedene jeg har sjekket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sauron Skrevet 17. juni 2021 Del Skrevet 17. juni 2021 Ble først meget skuffet da jeg står på ENAN og ser mot fjellene som er ugjenkjennelige. Men så kommer jeg nærmere og ser at at det er et meget bra MESH. Men, da kommer det store spørsmålet. Er der noen settinger som gjør at man får en litt bedre LOD på avstand. Er jo kjedelig å være noen få km fra fjellene og så er de ugjenkjennelig.... Må da finnes en mellomting...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sauron Skrevet 17. juni 2021 Del Skrevet 17. juni 2021 Akkurat nå skrev Frank Kristiansen: Trær, samt at +50% av alle hus er røde er noe som er litt skuffende så langt. Ellers en meget bra update. Mesh er bedre på de stedene jeg har sjekket. Oppdaget også at der er mange som har malt husene til rødt, lyseblått og til dels gul...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Berg Skrevet 17. juni 2021 Del Skrevet 17. juni 2021 (endret) 7 minutter siden skrev Sauron: Ble først meget skuffet da jeg står på ENAN og ser mot fjellene som er ugjenkjennelige. Men så kommer jeg nærmere og ser at at det er et meget bra MESH. Men, da kommer det store spørsmålet. Er der noen settinger som gjør at man får en litt bedre LOD på avstand. Er jo kjedelig å være noen få km fra fjellene og så er de ugjenkjennelig.... Må da finnes en mellomting...? Det er en av forbedringene de jobber med, men det tar nok litt tid. Utviklerne svarte på det i én av Q&A-streamene. De sa at de ønsker like sterkt som oss at fjellene skal se bedre ut, og de ser det selv. Punktet står ganske høyt på ønskelista i feedback snapshot: https://www.flightsimulator.com/feedback-snapshot https://forums.flightsimulator.com/t/disappointing-mountain-terrain-in-the-alps-and-many-other-areas/186915 Godt mulig det er tweaks man kan gjøre selv også, men det vet jeg ikke. Endret 17. juni 2021 av Thomas Berg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 17. juni 2021 Del Skrevet 17. juni 2021 Mye fjøs i dette landet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Geir Haugmo Skrevet 17. juni 2021 Premium Medlem Del Skrevet 17. juni 2021 Ovarennet i Holmenkollen er borte. Har prøvd diverse settings uten hell. Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 17. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2021 Husk å legge inn wold update v: nordics fra marketplace Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 17. juni 2021 Del Skrevet 17. juni 2021 Molde er i alle fall helt på trynet. Området rundt flyplassen er helt flatt langt oppunder berget. Men Lofoten ser mye bedre ut enn standard, ja. Endel plasser med sterkt forbedret luftfoto. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Aalberg Skrevet 17. juni 2021 Del Skrevet 17. juni 2021 World update V kommer ikke opp i min marked place? Oppdateringen fungerte ellers perfekt uten at jeg har fått testet noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild_Pedersen Skrevet 17. juni 2021 Del Skrevet 17. juni 2021 https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Ga4K3J/oppgraderer-norge-med-flere-detaljer-og-signalbygg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 17. juni 2021 Del Skrevet 17. juni 2021 5 minutter siden skrev Morten Aalberg: World update V kommer ikke opp i min marked place? Oppdateringen fungerte ellers perfekt uten at jeg har fått testet noe. Gå til Free Content så finner du den der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 17. juni 2021 Del Skrevet 17. juni 2021 (endret) 1 time siden skrev Ole-Chr Larsen: Trær er like håpløst som det alltid har vært.... Må muligens ta opp igjen arbeidet med trefixene min 😉 Støttes! Det er simpelthen overgrodd med store trær på holmer og skjær. Ellers veldig fornøyd med det som jeg har sett av mesh til nå. Endret 17. juni 2021 av Gunnar van der Meeren 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FSDesigns Skrevet 17. juni 2021 Del Skrevet 17. juni 2021 35 minutter siden skrev Dag Baardsen: At least Molde's. The area around the airport is completely flat far below the rock. But Lofoten looks much better than standard, yes. Some pitches with greatly improved aerial photography. Yeah ENML - Molde is now flat for some reason, my guess is there is some sort of flatten which has been applied. Currently working on a quick fix, no promises but should work. 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 17. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2021 Wow! Jeg er virkelig imponert over mesh rundt Leknes i alle fall, bortsett fra selve apron og parkeringsplass som er litt høy rundt bygningene. Mistenker at datagrunnlaget blir litt lurt av bygninger og biler som blir med i laserscanningen. Området rundt er mye bedre enn det som har vært mulig med manuell terraforming og til og med grøftekantene rundt brannøvelsesområdet er kommet med. Må være rundt 1x1m oppløsning. Ser ut som noen kirker har kommet med? Det er i alle fall plassert en autogen kirke ved domkirken i Bodø. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Aalberg Skrevet 17. juni 2021 Del Skrevet 17. juni 2021 Fant den først på Marked Place så nå er den inne Ole Chr! Thanks! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 17. juni 2021 Del Skrevet 17. juni 2021 Gjort litt testing nå. Er det bare hos meg Ishavskatedralen i Tromsø og Tromsøbroen mangler? Ser ellers meget bra ut. Irriterer meg fortsatt over at satelittfoto nord for ENDU som er dekket av skyer og ikke ser bra ut i det hele tatt enkelte steder. Er vel bare å smøre seg med tålmodighet til neste bing oppdatering i håp om at det kommer på plass på sikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 17. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2021 (endret) 23 minutter siden skrev Jan Reidar Storelvmo: Gjort litt testing nå. Er det bare hos meg Ishavskatedralen i Tromsø og Tromsøbroen mangler? Sjekk at du har lagt inn World Update 5 fra marketplace Jeg landet akkurat på broa med luftambulansen. Rapport fra mine addons: ENZV, ENBR, ENSH fungerer uten store problemer. På ENBO må jeg justere høyde på alle shelter. Alle blir uansett oppdatert litt i løpet av helga. Endret 17. juni 2021 av Kjetil Garpestad 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FSDesigns Skrevet 17. juni 2021 Del Skrevet 17. juni 2021 ENML fix is ready, WU5 ENML fix - FSDesigns » Microsoft Flight Simulator. Enjoy! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 17. juni 2021 Del Skrevet 17. juni 2021 2 bilder av Slogen og Norangsfjorden - øverste fra MSFS2020 og nederst fra virkeligheten.... 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Salomonsen Skrevet 17. juni 2021 Del Skrevet 17. juni 2021 Hei folkens, ny bruker i forumet - Forsøker få installert oppdateringen men får bare besekjed om "missing dependencies". Jeg har versjon 1.16.2.0. - Når jeg forsøker laste ned står det: Missing the following dependencies, do you wish to continue? Minimum game version 1.16.2 Men under selve oppdateringen står det "requires MSFS 1.17.3.0. You must be running 1.17.3.0 to use this content. Jeg trodde 1.17.3.0 var selve oppdateringen? Er forvirret her. Skjer uansett ingenting når jeg trykker "Buy" på Word update V, Nordics.. Lenge siden flydd, og har sikkert oversett noe. Tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 17. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2021 Jeg hadde samme problem med at MSFS ikke ville oppdatere. Prøv å restart pc og launch msfs igjen. Den skal så si fra om at det er en ny oppdatering som må installeres og oppdatere til v 1.17.3.0 før den starter. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 17. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2021 Anbefaler sterkt å sette terrain LOD til maks for å få bedre fjell på avstand 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Salomonsen Skrevet 17. juni 2021 Del Skrevet 17. juni 2021 19 minutter siden skrev Kjetil Garpestad: Jeg hadde samme problem med at MSFS ikke ville oppdatere. Prøv å restart pc og launch msfs igjen. Den skal så si fra om at det er en ny oppdatering som må installeres og oppdatere til v 1.17.3.0 før den starter. Javisst, hjalp starte pcn. Fikk da beskjed om at spillet måtte oppdateres gjennom MS Store før jeg fikk starte, noe jeg aldri har opplevd før. Når det var gjort fikk jeg beskjed om 1.17.3.0. I tillegg til at spillet automatisk har byttet til norsk språk seg jeg (foretrekker engelsk alltid).. Ferdig installert nå. Bare å finne frem VR brillene. Blir vel litt trøtt på jobb i morgen Takk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.C.H. Skrevet 18. juni 2021 Del Skrevet 18. juni 2021 8 timer siden skrev Ole Salomonsen: Javisst, hjalp starte pcn. Fikk da beskjed om at spillet måtte oppdateres gjennom MS Store før jeg fikk starte, noe jeg aldri har opplevd før. Når det var gjort fikk jeg beskjed om 1.17.3.0. I tillegg til at spillet automatisk har byttet til norsk språk seg jeg (foretrekker engelsk alltid).. Ferdig installert nå. Bare å finne frem VR brillene. Blir vel litt trøtt på jobb i morgen Takk.. Husk og også installere Worl Update-pakken fra Marketplace! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 18. juni 2021 Premium Medlem Del Skrevet 18. juni 2021 Den 17.6.2021 klokken 23.59 skrev Ole Salomonsen: I tillegg til at spillet automatisk har byttet til norsk språk seg jeg (foretrekker engelsk alltid).. Enkelt å skifte tilbake til Engelsk språk, takk og lov 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 19. juni 2021 Del Skrevet 19. juni 2021 Gratis Island-mesh fra ORBX for å "feire" WU 5 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sauron Skrevet 19. juni 2021 Del Skrevet 19. juni 2021 19 minutter siden skrev Frank Kristiansen: Gratis Island-mesh fra ORBX for å "feire" WU 5 🙂 Var ikke poenget med "Nordic Update" at default MESH skulle bli bedre? Og nå har ORBX laget et enda bedre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.C.H. Skrevet 19. juni 2021 Del Skrevet 19. juni 2021 (endret) Alltids rom for forbedring En annen fordel med mesh som er lokalt på hardisken er at du ikke får såkalt "morphing", da standard mesh lastes inn (fra sky) etterhvert som om du kommer nærmere. Endret 19. juni 2021 av Ø.C.H. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sauron Skrevet 19. juni 2021 Del Skrevet 19. juni 2021 1 time siden skrev Ø.C.H.: Alltids rom for forbedring En annen fordel med mesh som er lokalt på hardisken er at du ikke får såkalt "morphing", da standard mesh lastes inn (fra sky) etterhvert som om du kommer nærmere. Ja det var jo faktisk et godt poeng jeg ikke tenkte på..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.