Torje Vingen sunde Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 ville bare informere for det ser litt kult ut går klokka 2000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 vent litt.. En håndplukket gjeng jagerpiloter har fått en sjansen til å bli med i verdens meste eksklusive klubb av jagerflygere. De skal bli de beste blant de beste, men hvem av dem som kommer seg gjennom måneder med hardkjør, gjenstår å se. Lignet da veldig mye på den "Top Gun Norge" som gikk for ikke sålenge siden, er dette noe det samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Serie eller er det kun denne gangen? Mener å ha lest en plass at dette kommer fra Discovery Channel Canada som serie? Fant denne: http://www.discoverychannel.ca/jetstream/ (Det spillet der... Om GAB=Gert Andreas fra forumet?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torje Vingen sunde Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 dette er ikke top gun norge, det er kanadiske f18 piloter en serie i 8 deler, del1 i dag jo discovery har laget den tror jeg, her er en link http://www.discoverychannel.ca/jetstream/ mne det går på tv2 sebra kl 2000 i ddag, ikke discovery Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Dessverre PK, not me Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Dæææven! Den G-kraft-sentrifugen så ikke spesielt artig ut! Puh... noen som har testa noe lignende her eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Syns synd på han siste i sentrifugen, vente 6 mnd før han får komme tilbake. Rått program, er det en uke til neste episode eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torje Vingen sunde Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 jah, 8 episoder ^^ detta var bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Artig serie ja, og Horneten er utrolig lekker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Dæææven! Den G-kraft-sentrifugen så ikke spesielt artig ut! Puh... noen som har testa noe lignende her eller? (Bilde hentet fra http://www.flatrides.com/Ride%20Index/WisdomGravitron3.jpg) Denne her har hoppet rundt mellom et par sommerbaserte omreisende tivoli her til lands, og jeg mener at den stod på Tusenfryd en stund og. Den gir deg 3G om jeg husker rett, så det er jo langt fra det samme. Der inne er du fri til å sitte, snu deg opp ned og utfordre tyngdekraften på andre måter man ikke kan gjøre ellers, på de putekledde veggene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 3G trekker jo jeg med flyet :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 GRAVITON/GRAVITRON! Den har jeg ikke sett på lenge, men den som fartet rundt med lunds tivoli var litt mer spacet i fargen tror jeg :-) Den gikk under navnet "Ufo'en" på Hamar-mart'n. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Veldig spennende serie! Jeg satt på rommet mitt og så på dette, mens dama og foreldra mine satt oppe på stua og så noe mega kjedelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 GRAVITON/GRAVITRON! Den har jeg ikke sett på lenge' date=' men den som fartet rundt med lunds tivoli var litt mer spacet i fargen tror jeg :-) Den gikk under navnet "Ufo'en" på Hamar-mart'n. [/quote']Var vel noe sånt Donald Duck arvet fra en slektning som var tivolieier. Tror den het Gravitrom. Ser frem til resten av serien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Donald av alle :crazy: I allefall ble jeg hekta momentant første gang jeg prøvde Gravitron, jeg må springe på tivoli hver gang jeg ser den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 I følge Wikipedia så gir den en sentripetal-kraft lik 4G. Men det kan ikke sammenlignes med Gz-kreftene som pilotene opplever i sentrifugal-maskinen, for i en Gravitron er de fleste G-kreftene i X og Y-aksen, og der tåler menneskekroppen mye mer. Med tanke på at man får "grey-out" effekt ved rundt 3.5G og mister synet helt ved 4.5G (i Z-aksen) så tror jeg ikke det hadde vært en veldig populær tivoli-attraksjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 La ikke merke til det mens den spinte, men ift. til hvordan de satte seg inn i sentrifugen må jo hele kassa de sitter inne i tiltes 90° innover mot sentrum med hodet for at de skal oppleve g-kraften som positiv og vertikal? Syns også synd på Mike som må vente 1/2 år på sin aller siste sjanse ellers er det ut og over med drømmen! Jeg tror han ble for anspent under siste forsøket (også), og mista dermed både rytmen pluss at pusten ble for kjapp, grunn og krampaktig de millisekundene han må "slappe av" for å puste. Blir subjektivt dette, men i tillegg syns jeg han også virket så overgira etter han hadde satt seg inn rett før sentrifuga startet, at det så ut som han nærmest hyperventilerte flere drag. I tilfelle et dårlig utganspunkt, siden han da allrede ved starten av testen ville ha hatt en redusert blodsirkulasjon i hjernen og dermed en dårligere toleranse overfor de brutale 15 sekundene han sto overfor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Er det fordi de skal fly Hornet at kravet er på "bare" 6g? Må elever som skal fly f.eks F-16 klare 9g? Mener å huske at elevene i "Stridspiloterna" (på svenske Kanal 5) måtte klare 9g, dog med g-suits (hvis jeg ikke husker helt feil). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 GRAVITON/GRAVITRON! Den har jeg ikke sett på lenge' date=' men den som fartet rundt med lunds tivoli var litt mer spacet i fargen tror jeg :-) Den gikk under navnet "Ufo'en" på Hamar-mart'n. [/quote'] Avsporing følger: You bet! Husker denne godt fra Hamar-mart'n selv, den dukket vel opp der - etter disse "hendelsene" på Tusenfryd; hvor noen "smartinger" ikke skjønte når det var på tide å bena ned og hodet opp - og dermed falt på hodet i gulvet når sentrifugalkraften ikke lenger var heftig. Dermed ble den borte fra Tusenfryd, med dukket i stedet opp på slike "omreisende" tivoli. (Dog husker jeg bedre en hendelse, der noen fra en tidligere kameratgjeng av meg - ikke var helt "god i magen" etter vel mye øl like før. Og dermed endte det hele med i karusellen at fyren kasta opp, og spyet føk "vegg-i-mellom" siden karusellen gikk fort. Han selv fikk IKKE noe på seg, mens dama hans så ikke ut etterpå. En herlig kommentar fra en guttunge i nærheten som også så det var: "se! han har spydd på dama si.." - er glad for at jeg ikke var med på denne turen ja.. brrrr..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Noen steder å se dette på nett? Eller en reprisesending på tv? Mandagene mine er fullbooka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Tidenes navn med callsign: Yannick 'Blow' Jobin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 "T-Bag" var hakket verre syns jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Næss Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 "Tickler" var også ganske... småfrekk :blush: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 "T-Bag" var hakket verre syns jeg Var uten tvil værst.. "How did you get it?" "Well.. you know.. OH WAIT, NOT THAT WAY :crazy:" "Hahahaha..." Veldig bra serie.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Svarte fikk ikke sett denne... Er det noen mulighet for å se reprise av dette gratis? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Tidenes navn med callsign: Yannick 'Blow' Jobin kunne jo tatt d helt ut da. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.