Rune T. Larsen Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg klarte ikke finne noe tema om dette tidlgiere. Er det noen som vet om noen vanskelige flyplasser å lande/ta av fra? (f.eks nede i trange daler, eller veldig korte rullebaner osv) Selv denne flyplassen i Brasil hvor den tragiske ulykken skjedde nylig er det jo ingen problem å ta ned en 747 og enda ha et godt stykke igjen av rullebanen. Takknemlig for alle utfordrende tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind Tollerød Fosse Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Du trenger vel ikke dra så langt? Prøv LLZ/DME + Marker 076 til Mo i Rana. Du bør nok la 747en ligge hjemme på denne. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Members Ivar Hestnes Skrevet 19. august 2007 Members Del Skrevet 19. august 2007 En link til spennendes plasser difficult approaches enda en link Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Vanskeli og vanskelig :whistle: hehe.. Honningsvåg, Valan har spennende APP både til RWY 26 og 08 Narvik, Framnes har også en spennende APP til RWY 01 Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Den der som ligg i himalaya. Husker ikke helt hva den het. Sikkert noen som vet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Solheim Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Prøv flyplassen ved Funchal, Madeira. Mener approach mot nord er påkrevd manuel innflyvning pga fjellsidene kommer veldi nært innflyvnings traseen. Last ned kart! Tror også det finnest et bra freeware scenery her. (ikke bruk ATC i FS her, for den innflyvninga jeg fikk fra ATC var jo helt på jordet! ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Prøv en tur mellom LOWS og LOWI med prop fly. Tur Retur. Helst natt. Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Storvig Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Den der som ligg i himalaya. Husker ikke helt hva den het. Sikkert noen som vet. Lukla? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Den der som ligg i himalaya. Husker ikke helt hva den het. Sikkert noen som vet. Lukla? Korrekt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg klarte ikke finne noe tema om dette tidlgiere.Selv denne flyplassen i Brasil hvor den tragiske ulykken skjedde nylig er det jo ingen problem å ta ned en 747 og enda ha et godt stykke igjen av rullebanen. Prøv å lande under værforhold som er mildt sagt dårlige, så skal du se at desto flere flyplasser blir en smule vanskeligere å lande på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Arendal International- Gullknapp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune T. Larsen Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Den der som ligg i himalaya. Husker ikke helt hva den het. Sikkert noen som vet. Lukla? Hjelpe meg for en flyplass. Jeg har prøvd nå 20-30 ganger å lande en 737 der. Rimelig håpløst :-) Det var akkurat slikt jeg var på jakt etter. Er det pga av høyden at propellfly ikke får opp turtallet når jeg prøver å ta av fra denne flyplassen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Sivertsen Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Samos LGSM ( greske øyer) se her..... 7O79WlgZlJ0 HdEX5xHHRQI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Members Ivar Hestnes Skrevet 19. august 2007 Members Del Skrevet 19. august 2007 Er ikke en 737 litt stor for den flyplassen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune T. Larsen Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Er ikke en 737 litt stor for den flyplassen da? Jo, jeg har insett det. Men man skal jo alltids prøve :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Sivertsen Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Samt film av noen flyplasser som er nevt før her.... Innsbruk Fo3Uzawes3I og Funchal Madeira X_yfKOx_x8k Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai R Sivertsen Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Heftig innflyvning her ja....kuuult! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Er det pga av høyden at propellfly ikke får opp turtallet når jeg prøver å ta av fra denne flyplassen? Hvis det er et fly med stempelmotor kan det være at du ikke har gjort bensin/luft-blandingen magrere (leanet) med mixture-håndtaket som gjør at motoren får for mye bensin ift. den tynnere lufta og dermed ikke får opp turtallet. Men med den tynne lufta må også flyet opp i en betydelig høyere bakkehastighet for at like mye luft skal treffe vingene og gi det samme nødvendige løftet som i lavere høyder. Derfor blir det også både lengre landings- og avgangsdistanser der oppe i Himalaya. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil asphaug Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hei Det kan bli veldig vanskelig å lande på Kingstone (MKJP) i natt Norsk tid. Orkanen DEAN er nå rett Øst for Jamaica. Jeg blir sittende å fly mellom Jamaica oh Haiti i natt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 En flyplass som ikke er nevnt enda, er Saba. Banen er så kort at det største flyet som får lande der, er selvfølgelig Twin Otteren... :grin: Saba 6RU_fk6zNmc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein T. Henriksen Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Om du hopper inn i en Twin Otter eller litt større prop,prøv: ENSD rwy 09,eller ENBO rwy 25 i en større jet for den saks skyld. Ta en tur til karribien fly fra TNCM-TFFJ-SABA Happy landing! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Ser de fleste flyplassene er nevnt her, men bidrar uansett med noen korte settninger. Samos, LGSM: Min favoritt, uansett hvor du kommer fra så byr denne flyplassen på en kraftig utfordring. Fløy dit i går, og selv en 737 kan være vanskelig å få ned der. I vest har man fjellet, og i øst har man Tyrkia. Innsbruck, LOWI: En flyplass som ligger i passe distanse fra Norge, men utfordringen kommer først når du skal lande på bane 8. Selv fikk jeg føle klamhet i håndflatene når jeg skulle foreta en landing på natten, i lavt skydekke og dårlig sikt. Madeira, LPMA: Innflygningen er passe krevende, spent er man før hver landing, men man kommer seg alltid ned! Jeg kan anbefale å laste ned scenerypakken for Hellas, mye små og artige flyplasser der om man tar seg tid til å lese kartene og prossedyrene! :grin: God tur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hmm.. nå kom jeg på, at Aerosoft skulle komme med en scenerypakke for flere av de greske øyer (FS9) - lurer på hva som skjedde med denne. Hadde vært gull å ha spør du meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Tore Evensen Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Kai-Tak i Hong Kong. Den er egentlig nedlagt, men går an å lande der. Last ned Hong Kong Kai-Tak scenery først og manøvrer deg "mellom" skyskraperne med 747 der. Moro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Kirkenes VOR-Approach and landing runway 25 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Henrik Dahl Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Anbefaler å prøve å lande på ST. Barthalemy (TFFJ) som ligger et lite steinkast unna ST. Maarten (TNCM) og Saba. Det som er litt spesielt med TFFJ er at i ene enden av runway så må du stupe ned langs en ås for å kunne klare å lande, er en liten utfordring, men en morro en. Du vil nok kanskje parkere jet flyene for denne øvelsen også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Vet ikke hva slags fly de fløy med på den ene innflygningen til 26 i Innsbruck, men de gikk ihvertfall unødvendig lavt med 4 røde. Det skal sies at det er vanlig å slippe seg ned på 3 røde på kort finale. En visual approach til Innsbruck i finvær er alltid en flott opplevelse. Er det dårlig vær er det like greit at det er riktig dårlig slik at man ikke ser fjellene og blir redd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Maaland Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 prøv Mount Cook flyplass Den ligger på et høyt flatt fjell ganske lang Rullebane du får ned en 737 men 747 er jeg usikker på men prøv den. Og forresten masse fjell mens innflygning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Sikkert noen som husker hva denne heter... landa her for leeenge siden. Har fortsatt et bilde, men husker nok ikke hva den heter. Etter det jeg ble fortalt den gang, så lander det faktisk A320 her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Pero Airport i Nepal eller noe sånt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.