Gå til innhold

Eivind Tollerød Fosse

Members
  • Innholdsteller

    558
  • Ble med

  • Siste besøk

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutral

Om Eivind Tollerød Fosse

  • Bursdag 03. jan. 1981

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. MSA is published on instrument approach procedure charts made by the autority that designed the procedure, so you can't "determine" it yourself. If there are no MSA, you should use the MORA to stay safe above ground until you visually can see it. Yes, FL95 on that chart is as I said limit of the lower controlled airspace. It is never used as MORA in real life, but it was a suggestion for you to use if you had no other MORA sources. As far as I know, except for TMA and CTRs, the lower limit of controlled airspace is safe and a MORA or MSA is usually lower. It would be strange if a mou
  2. 1 - You can use the ICAO FPL form to see how to file a Y (IFR departure, VFR arrival) flight plan. http://files.eurofpl.eu/originalfpl/pdfs/EuroFPL-ICAO_Flightplan_Form_Basics-latest.pdf As far as I can remember VATSIM only supports IFR and VFR in item 8 when filing a FPL (in a real FPL you'd enter Y for IFR-VFR or Z for VFR-IFR). So I'd choose an IFR FPL. You can still indicate to ATC the point you want to change from IFR to VFR in the route part of your FPL. The correct format is to indicate the fix you want to change from IFR to VFR and enter VFR behind. For example OSMUM VFR
  3. Ny sektorfil er klar. Versjon 4.1 AMDT 0514 Det er brukt godt over 100 timer på denne oppdateringen som inneholder endringer fra AMDT 02, 03, 04 og ikke minst 0514 (SNAP). Hovedårsaken til at det har tatt mye tid er fordi mesteparten av sektorfila sør av Namsos har blitt laget helt på nytt. Siden det var viktig å få ut en sektorfil som er "brukanes", må en regne med at det er endel bugs i denne versjonen. Både visuelle og operative. Send meg gjerne en mail når du finner noe som kan være feil, så sjekker jeg det ut: etfosse at yahoo punktum no LoA i Stavanger AoR og Bodø Sektor 1
  4. Det kan absolutt stemme! STARen lå der, men under de kovensjonelle STARene. Det er rettet opp i. Takk for tipset.
  5. Vi er på saken, men det kan ta litt tid. Eivind
  6. Ny versjon 3.9 AMDT 0114 New SIG points established and withdrawn ENBO - New GND sector and frequency ENHV - IAC revised ENKR - ASMAC introduced. SID and STAR established. IAC revised. VFR Reporting point established ENKB - STAR revised ENGM - SID revised Nye filer kan lastes ned via Euroscope som vanlig. Dropboxlink om du vil laste ned selv: https://dl.dropboxusercontent.com/u/16066714/Norway_NC_2014_01_v39.7z
  7. Ny versjon. God Jul! Version 3.8 AMDT 0513 New SIG points established: ELPUM, IXILO, ULTUL, XODBA, BN404 New RNAV points established: BN404, BN405, BN406, BN410 RNAV points withdrawn: BN407 ATS Route P607 revised ENBN - SID, RNAV (GNSS) PROC established ENHK - RNAV (GNSS) RWY 11 revised ENZV - STAR RWY 18/36 revised. IAC RWY 18/36 revised ENVA - SID RWY 27 revised. Nye filer kan lastes ned via Euroscope som vanlig. Dropboxlink om du vil laste ned selv: https://dl.dropboxusercontent.com/u/16066714/Norway_NC_2013_05_v38.7z
  8. Ny versjon er klar noen dager forsinket. Version 3.7 AMDT 0413 ATS Route T311 and Z183 established. N150, P607 and P850 revised New SIG points and RNAV points established OSLO TMA, Finnmark TIA S and N realigned ENBL - GLS and RNAV (GNSS) procedures established. NDB procedure withdrawn. ENBN - GLS procedure revised. ENFL - RNAV (GNSS) procedures established. ENGM - CTR realigned. ENSH - TIZ realigned. GLS and RNAV (GNSS) procedures established. ENSA - New AFIS freq Gardermoen Delivery split into West 121.67 and East 121.92 Gardermoen Ground ownership corrected
  9. Kun en liten oppdatering som omsider igjen har Gardermoen PMS Range rings kartet. Dette kartet finnes under STARS - ENGM STARS RWY 01/19 PMS RANGE Denne skal være tilgjengelig for nedlastning via Euroscope straks. Eventuelt via Dropbox: Norway NC 3.5 AMDT 0313 Ha en god dag. Eivind
  10. Jan Tore har laget nye bakkegeo for Gardermoen slik flyplassen er i dag. Ny sektorfil kan lastes ned via Euroscope. Version 3.5 AMDT 3213 Gardermoen taxiway system changed Dropboxlink om du vil laste ned selv: Norway NC 3.5 AMDT 0313 HOTFIX for å laste ned øyeblikkelig via Euroscope EuroScope er bygget på en sånn måte at den benytter Internet Explorer for å se etter oppdateringer til filene. Desverre er det innebygget en cache-funksjon i IE som gjør at det kan ta inntil 72 timer før du får beskjed om at nye filer er tilgjengelig. En workaround er som følger:
  11. Da lurer jeg på om du ville vært interessert i å bidra med å sette opp et såkalt MLAT system sammen med Flightradar24.com i Finnmark. Systemet bruker triangulering for å angi posisjonen til fly med mode-S transponder, dvs at fly fra f.eks Widerøe og Lufttransport vil bli synlige på Flightradar24. Selv skal jeg og noen av mine kollegaer prøve å sette opp opptil fire mottakere i området rundt Kirkenes, men ideelt bør det stå mottakere så mange steder som mulig. Dersom du har mulighet til å sette opp en mottaker på et hustak, eller annet høyt sted med klar sikt til horisonten, gjerne
  12. Når noen lager scenery for nye Gardermoen. Jeg har ikke fått med meg at det er laget enda..?
  13. AIP Norge er oppdatert til AMDT 0313. Ny sektorfil kan lastes ned via Euroscope. Version 3.4 AMDT 3213 ATS route Z210 renamed Z253 New SIG points and RNAV points established SIG points EREXU and DENAN withdrawn Draugen HTZ realigned Berlevåg TIZ realigned Båtsfjord TIZ realigned Hasvik TIZ realigned Vadsø TIZ realigned ENBV - IAC revised. GLS and RNAV (GNSS) procedure established ENBS - IAC revised. GLS and RNAV (GNSS) procedure established ENHF - IAC revised. GLS and RNAV (GNSS) procedure established ENHK- IAC revised. GLS and RNAV (GNSS) procedure established ENVD - I
×
×
  • Opprett ny...