Martin Floor Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Jeg tenkte vi kunne poste noen bilder av flymaskiner som det kan "diskuteres" om man ville satt seg inn i. Det er klart, vi er jo flyentusiaster og digger jo å være i lufta, men til å med vi har våre begrensninger. Min grense går her: Bilde, A.net Har du noen grense? Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Haha jaa :grin: http://www.airliners.net/open.file/1206397/M/ Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Hvis man går utifra at man her snakker om maskiner som er holdt i forholdsvis god stand, så setter jeg grensen ved ting som minner om tørkestativ, slik som maskinen Martin viser til Siter
Rune Koppen Skrevet 6. juni 2007 Skrevet 6. juni 2007 Dette hadde jo vært fin simulator hehe http://www.airliners.net/open.file?id=1170067&size=L&width=1200&height=812&sok=&photo_nr=102 Siter
Anders Eikeland Skrevet 6. juni 2007 Skrevet 6. juni 2007 Haha jaa :grin: http://www.airliners.net/open.file/1206397/M/ Kunne vært LN-BRJ? =) Siter
Jørn Jovik Skrevet 6. juni 2007 Skrevet 6. juni 2007 Dette hadde jo vært fin simulator hehehttp://www.airliners.net/open.file?id=1170067&size=L&width=1200&height=812&sok=&photo_nr=102 Det bildet var i grunn utrolig stilig. Det som er igjen av maskinen kan nesten minne om restene av et eller annet forhistorisk dyr. Dette bilde i en mørk skarp gråtone i en ramme tror jeg kan bli svært så effektfult. Siter
Jon Egil Ursin Skrevet 6. juni 2007 Skrevet 6. juni 2007 Dette gyrokopteret fikk jeg en tur med i 2002 :grin:, vet ikke om jeg har noen grense dersom jeg tror piloten mestrer det.. Siter
David Gabrielsen Skrevet 6. juni 2007 Skrevet 6. juni 2007 Jeg ville hatt alvorlige problemer med å sette meg som passasjer i den doningen Jon Egil henviste til. Hele, unnskyld uttrykket, skiten strider mot all logikk om å kunne være flydyktig. Men "flyet" til Martin tar kaka Siter
Arne Brynildsen Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Hele' date=' unnskyld uttrykket, skiten strider mot all logikk om å kunne være flydyktig. [/quote'] Trøst: Den hvite stanga over hodene skal gå rundt og sannsynligvis skape løft og den sorte propellen bak skal også normalt gå rundt - selv om det ikke ser slik ut på bildet........... Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Seilfly.... Jeg kjenner en som har fløyet SG-38. Siter
Geir G Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Jeg kjenner mange Vi har et slikt fly i klubben faktisk, men fortiden er det utleid til en utstilling (henger i taket på Bergen lufthavn). Et meget fint fly visstnok. Siter
Jon Egil Ursin Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Hele' date=' unnskyld uttrykket, skiten strider mot all logikk om å kunne være flydyktig. [/quote'] Trøst: Den hvite stanga over hodene skal gå rundt og sannsynligvis skape løft og den sorte propellen bak skal også normalt gå rundt - selv om det ikke ser slik ut på bildet........... Rotoren drives av oljetrykk om jeg forsto det rett og propellen bak ryggen dytter framover. Den er avhengig av fart forover for å holde seg i lufta, den kan altså ikke hovre.. Jeg kjenner mange Vi har et slikt fly i klubben faktisk' date=' men fortiden er det utleid til en utstilling (henger i taket på Bergen lufthavn). Et meget fint fly visstnok. [/quote'] Det det står "os aero klubb" på? kommer det til å fly igjen eller vil det bli hengende på Flesland? det er utrolig kult hvertfall! Siter
Andreas Nysveen Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Jeg kjenner mange Vi har et slikt fly i klubben faktisk' date=' men fortiden er det utleid til en utstilling (henger i taket på Bergen lufthavn). Et meget fint fly visstnok. [/quote'] Visste jeg hadde sett et sånt før. Tenkte faktisk på det på Flesland når jeg så det bildet der. Siter
Hans Christian Lindgren Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Hele' date=' unnskyld uttrykket, skiten strider mot all logikk om å kunne være flydyktig. [/quote'] Trøst: Den hvite stanga over hodene skal gå rundt og sannsynligvis skape løft og den sorte propellen bak skal også normalt gå rundt - selv om det ikke ser slik ut på bildet........... Dette er jo et vanlig gyrokopter eller rotorfly som noen kaller det. Forøverig en gammel oppfinnelse. Rotoren på toppen går rundt når fremdriften gjennom luften bare blir stor nok. Dette skaper det løftet som trengs for å få doningen opp i lufta. Ikke noe oljetrykk altså. Det er akurat det samme som skjer når et helikopter må autorotere pga motorstopp. Motoren bak er kun til propellen bak, for fremdrift. Siter
Martin Floor Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Skrevet 11. juni 2007 Fant et par fly til hvor jeg er rimelig skeptisk til å sette meg i: Fly 1 Fly 2 Siter
Jon Egil Ursin Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Hele' date=' unnskyld uttrykket, skiten strider mot all logikk om å kunne være flydyktig. [/quote'] Trøst: Den hvite stanga over hodene skal gå rundt og sannsynligvis skape løft og den sorte propellen bak skal også normalt gå rundt - selv om det ikke ser slik ut på bildet........... Dette er jo et vanlig gyrokopter eller rotorfly som noen kaller det. Forøverig en gammel oppfinnelse. Rotoren på toppen går rundt når fremdriften gjennom luften bare blir stor nok. Dette skaper det løftet som trengs for å få doningen opp i lufta. Ikke noe oljetrykk altså. Det er akurat det samme som skjer når et helikopter må autorotere pga motorstopp. Motoren bak er kun til propellen bak, for fremdrift. Jeg skjønte ikke helt prinsippet bak gyrokopteret.. men det går en ganske tykk slange fra motoren og opp til rotoren? du ser den på bildet, hva gjør den? Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Hadde nok vært litt skeptisk til å fly disse: http://www.airliners.net/open.file/1041849/L/ http://www.airliners.net/open.file/1032054/L/ http://www.airliners.net/open.file/0423492/L/ Siter
Geir G Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Hadde med glede satt meg i den Stemmen ivertfall Siter
Geir G Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Hadde med glede satt meg i den Stemmen ivertfall Hadde aldri livet satt meg inn i denne! :grin: Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Hehe nei du det hadde du sikkert ikke, og jeg hadde ikke satt meg inn i denne! :grin: Men la oss glemme Airbus vs. Boeing - hadde aldri dratt på flytur med denne... Siter
Johan Holmseth Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Tenker han mener flygbare fly Ikke ville flydd disse: http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=108187 http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=105627 Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Hvorfor ville du ikke flydd russer'n? Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Jeg ville nok vurdert å snu om jeg var på vei inn i et slikt fly. Siter
Stian Erik Johnsen Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Jeg hadde vært meget skeptisk om det hadde vært en slik en... http://www.airliners.net/open.file/0224948/L/ Siter
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 Ville ikke satt meg inn i noe av disse! No chance! Fly 1 Fly 2 Fly 3 Men derimot kunne jeg gjerne tenke meg å sette meg inn i dene! Fly 4 eller denne! Fly 5 Fly 6 Siter
M E Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 Hvorfor ikke Kato Air? Det er vel ikke bare interiøret som bestemmer om et fly er trygt å reise med Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 http://www.airliners.net/open.file/0415797/M/ Siter
Johan Holmseth Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 Hvorfor ville du ikke flydd russer'n? De detter jo ned :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.