Lars B. Frostad Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Nå skal visstnok sikre kilder ha lekket til flere person(er), at Norwegian nå SKAL få B737-800 inn i flåten allerede nå til høsten (2007). Det skal også ha vært forhandlinger med både Airbus og Boeing om en evt. flåteutvidelse - en beslutning her, skal visstnok ikke være på plass før 2008. Dermed kan det se ut til, at en del interessante destinasjoner kan komme på DY-kartet - hvis denne infoen holder mål. Både Kanariøyene/Madeira/Afrika osv. kan fort bli interessante destinasjoner. Oppdatert: infoen ovenfor er nå bekreftet, Norwegian får B737-800 inn i flåten fra høsten av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Bachke Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hmmm... Det kan jo virke ganske lønnsomt å fortsette med en Boeing flåte med tanke på overgangen fra B733 -> B738. Dette være lettere for nåværende B733 crew enn at man skal kjøpe inn noe fra airbus... Så dette er kanskje nok så troverdig. Blir kult å se den i Norwegian sine farger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Det skal visstnok nå være enklere å få leaset B737NG-maskiner, framfor 737 Classic i markedet - så at DY etterhvert ville ha blitt "tvunget" over til nyere materiell er ingen overraskelse. Dog hadde jeg ikke forventet det så snart, men "tror det ikke, før jeg ser det". Har jo vært satt ut rykter tidligere om dette osv. Ja det var (desverre) ikke noen overraskelse, at Norwegian valgte å fortsette med Boeing - noe som er forståelig nok (pga. eksisterende flåte). Så blir det spennende å se, hvordan de første tegningene vil se ut - med DY-farger på en B738-maskin med winglets og det hele! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Da har man fått det bekreftet fra flere hos Norwegian, det er ingen tvil - denne gangen er det IKKE kun løse rykter. Norwegian vil sette de første to stk. B737-800 i drift fra Oktober-måned, så nå blir det nyere materiell inn i DY-flåten framover! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Bachke Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Flott! Gleder meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hva med A319? hadde håpet litt på den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Husker jeg helt feil, eller søkte ikke Norwegian etter piloter med både 737 rating OG airbus-rating sist de søkte etter piloter (halvt år siden eller noe). Så det er jo håp om at vi også ser airbus en gang i fremtiden. Men å ha to helt forskjellige flytyper i flåten må jo være ganske kostbart sett i forhold til om alt var 737? Edit: Var inne på Norwegian.no nå, og da stod det ingenting om Airbus typerating på pilot-utlysningsannonsen (merkelig ord, må være feil). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav Staib Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hmmmmm.... Merkelig at vi som flyr i Norwegian ikke har fått greie på dette enda?? Men nå kan jo ting gå oss hus forbi også :confused: Olav Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Ja A319 i DY-fargene, hadde absolutt ikke vært å forakte - men dette ble nok å "drømme" i det meste laget (hehe). Men ingen tvil om, at den hadde sett svært så fin ut: Arild: kan godt hende du har rett, dog har jeg ikke selv sett dette. Vet i hvert fall at de har søkt innenfor hele 737-serien, slik at de kan fly både 737 Classic og NG. Olav: tja, kan hende info kommer (med mindre, det viser seg til slutt - at denne infoen ikke stemmer allikevel). Skal dog ha kommet frem, at flere som jobber innenfor DY - har fått e-post om dette. Muligens du klarer å få dette bekreftet eller ikke, om dette stemmer. Men på andre forum, har i hvert fall flere "stått frem" og bekreftet "ryktene" - så får man bare håpe, at de ikka har dratt en "aprilsnarr på etterskudd". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Øvrebotten Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 NAS med 738, det blir stas! :grin: Hadde vært interessant å få noen til å lage en fiktivtegning om hvordan fargene de har nå kommer til å se ut på en 738. Gjerne med Wing Lets. :blush: Kanskje ikke store forskjellen fra 733, men uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Det kommer nok Tord, skal poste det - så fort jeg får "kloa" i en tegning. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander W. Lind Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Oioi, NAX får B738 til høsten blir nok veldig spennende. Blir litt vanskelig å putte et bilde inn i hode av NAX med B738, men det går nok over Vil ikke dette skape noen problemer for SAS Braathens. NAX er et fåbra lavpris flyselskap og i mine øyne dominerer NAX over CNO i Europa. NAX har ALLTID (som jeg har sett) hatt lavere priser enn CNO, og jeg kan tenke at CNO har hatt sine problemer av NAX sin fremgang. Men nå som NAX kanskje åpner ruter utenfor Europa så kommer vel kanskje mange av pasasjerene velge det billigste som jeg kan tenke er NAX. Blir spennende å se :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 En flink tegner, fra et annet forum - har nettopp laget denne tegningen (som svært godt illustrerer, hvordan dette vil se ut): Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Det var slettes ikke den vesrte B738 med winglets jeg har sett, så vist de blir sende slik ut så skal jeg med den største glede både fly med dem å legge de inn i AI trafikken min ettervert :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elias Lundereng Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Fy faen så lekkert! :cry: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 LN-NOB er forøvrig nå et leaset callsign på dette flyet http://www1.airpics.com/avimg/big/88167.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Otterstad Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Enhetsflåte minst ett år tilDet har florert med rykter i bransjen om at Norwegian har planer om å gå til anskaffelse av nye flytyper fremfor dagens Boeing 737-300. Kjos hevder hardnakket at det er helt uaktuelt med større versjoner av denne flytypen og at selskapet minst ett år til vil holde på en enhetsflåte bestående av 300-serien. Les mer på Hegnar.no Ser ikke ut til at spekulasjonene om noe annet enn 733 hos Norwegian med det første er riktige skal vi tro Kjos. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Øvrebotten Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Den der var jo nesten rådeilig! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Vel, den uttalelsen ville nok ha kommet uansett. Er visstnok bare et tidsspørsmål før disse B738-maskinene kommer, så vi får se til høsten. Norwegian skal visstnok ha reist til bl.a. India, for å besiktige interessante B737-800 maskiner - så jeg tror nok dette kommer til å skje allikevel. Time wil show! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KJ Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Ikke for å "disse" dere som er fan av Erik Bye, men hadde det ikke vært bedre med Bernt Balchen smilende fra øre til øre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Ja her er det mange drømmere....tror de først og fremst skal konsentrere seg om og fylle nokk fuel til og gjennomføre flightene på en sikker måte jeg...så slipper de og reqv prioritert landing pga fuel så mange ganger. Dette er og blir bånn i bøtta, så enkelt er dette at du får hva du betaler for. Noen går på Nille og andre går der hvor man får de det man vil ha. Tror du disse vil ha dobbelt opp med skolering, maintance etc?...har jeg ingen tro på....men det er da min mening....men pent så det ut ihvertfall... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav Staib Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ja her er det mange drømmere....tror de først og fremst skal konsentrere seg om og fylle nokk fuel til og gjennomføre flightene på en sikker måte jeg...så slipper de og reqv prioritert landing pga fuel så mange ganger. Dette er og blir bånn i bøtta' date=' så enkelt er dette at du får hva du betaler for. Noen går på Nille og andre går der hvor man får de det man vil ha. Tror du disse vil ha dobbelt opp med skolering, maintance etc?...har jeg ingen tro på....men det er da min mening....men pent så det ut ihvertfall... [/quote'] Hmmmm... Hvor har du dette fra Geir?? Olav Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ja her er det mange drømmere....tror de først og fremst skal konsentrere seg om og fylle nokk fuel til og gjennomføre flightene på en sikker måte jeg...så slipper de og reqv prioritert landing pga fuel så mange ganger. Dette er og blir bånn i bøtta' date=' så enkelt er dette at du får hva du betaler for. Noen går på Nille og andre går der hvor man får de det man vil ha. Tror du disse vil ha dobbelt opp med skolering, maintance etc?...har jeg ingen tro på....men det er da min mening....men pent så det ut ihvertfall... [/quote'] Vi prøver igjen; "Hvis pisspreik var som strøm, ville du eid ett kraftverk" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Olav, det kan jeg ikke si, desverre. Thomas....selv om du ikke liker og lese dette, er det ikke pissprek....trodde du hadde litt peil på dette jeg.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav M. Rønningen Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg er sikker på at den første som lager en skikkelig fin FS-X paint av ovenstående på default FS-X 737-800'ern vil få et godt og langt liv med mye berømmelse og medvind (og selvsagt litt godt med motvind og crossvind innimellom også da, man skal jo kunne ta av). Hint, hint, dere talentfulle malere........ :blush: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav M. Rønningen Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ja her er det mange drømmere....tror de først og fremst skal konsentrere seg om og fylle nokk fuel til og gjennomføre flightene på en sikker måte jeg...så slipper de og reqv prioritert landing pga fuel så mange ganger. Dette er og blir bånn i bøtta' date=' så enkelt er dette at du får hva du betaler for. Noen går på Nille og andre går der hvor man får de det man vil ha. Tror du disse vil ha dobbelt opp med skolering, maintance etc?...har jeg ingen tro på....men det er da min mening....men pent så det ut ihvertfall... [/quote'] Ja, ja, det er i så fall ikke bare Norwegian som tar en 'spansk en' hvis dine påstander mot formodning skulle vise seg å holde vann. Noen av konkurrentene er ikke hakket bedre..... Man får hva man betaler for, sier du. Selvsagt gjør man det, og enten man betaler til Norwegian eller SAS får man nettopp det - en flyreise. Det er stort sett bare fargene som skiller de to. Skal jeg på restaurant venter jeg til etter at flyet har landet, og jeg har ingen betenkeligheter med å fly hverken SAS eller Norwegian på tross av at det er dokumentert at ihvertfall SAS slurver. Har ikke akkurat sett dine påstander vedr Norwegian på trykk noe sted Geir, men jeg har heller ikke lett etter dem. Et par linker hadde vært interressante å kunne følge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Ganss Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Tror de først og fremst skal konsentrere seg om og fylle nokk fuel til og gjennomføre flightene på en sikker måte jeg...så slipper de og reqv prioritert landing pga fuel så mange ganger. Man skal vel være litt forsiktig med å komme med slike anklagelser uten å ha mulighet til å backe det opp med fakta. Dersom du har dette fra innsiden et sted, og du ikke kan si fra hvilket hold, så kanskje du ikke skulle sagt det? Jeg velger å ta påstanden din med en klype salt inntil du har fått backet det opp. Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav Staib Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Olav' date=' det kan jeg ikke si, desverre. Thomas....selv om du ikke liker og lese dette, er det ikke pissprek....trodde du hadde litt peil på dette jeg.... [/quote'] Hei igjen Geir! Tror du bør holde deg for god for slike påstander uten å kunne backe dem opp med harde fakta.Kom med hvem som har opplyst deg om dette. Jeg jobber selv i Norwegian og er det en ting selskapet og våre flygere setter foran alt, så er det sikkerhet! Har til dags dato aldri hørt om eller opplevd selv at vi har bedt om prio landing pga lite fuel, og tro meg vi ville visst. Forresten så vet Thomas godt hva han snakker om.. God Kveld Olav Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ganske sterkt å insinuere direkte lovbrudd og kompromitering av sikkerheten av Norwegian for å spare penger ja. Enig at dette må backes opp med fakta, ellers er det skikkelig overtramp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 OK....jeg tar ikke en slik diskusjon på dette forumet. . Men som sagt fly med hva dere vill, og om dere ikke har info om slike hendelser er det sikkert for de dere ikke skal ha det heller. Personlig har jeg syntes det har hvert fint og fly med Norwegian noen ganger, men komm ikke og fortell meg at kvaliteten ikke reflekteres i pris. Skjønner dere ikke det da kan det være det samme egentlig. Men det er mulig jeg formulerte meg for bastant noe som ga et for sterkt bilde, når jeg leser det på nytt..men det er ikke tatt ut i fra lufta... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.