Gå til innhold

Elias Lundereng

Members
  • Innholdsteller

    436
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Elias Lundereng

  • Bursdag 27. aug. 1991

Elias Lundereng's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Takk for hjelpen dere, godt å være tilbake! ;D
  2. Var faktisk ikke klar over at denne hadde blitt TV-vist enda, men så vidt pappa har blitt informert så har ikke denne episoden blitt vist i Norge enda, og artikkelen han lager til Vi Menn er i samarbeid med NGC Norge. Men takker uansett for dette vi skal nok se på denne! :grin: Elias.
  3. Takker masse for informasjonen! Bare å se etter vimenn om to-tre uker! Da skal artikkelen være på plass! :grin: (Se etter navnet Lundereng :whistle:) Elias
  4. Hei alle sammen! Jeg hjelper pappa for tiden med å finne informasjon om Southern Airways flight 242 til en kommende artikkel i ViMenn. Ettersom hans sønn er så flyinteressert har han spurt meg om hjelp. Jeg har funnet en del informasjon om selve ulykken, men han trenger også en oversikt over store ulykker de siste ti årene. Har googlet meg litt frem og tilbake, uten hell. Lurte derfor på om noen av dere muligens vet om en slik infoside? Takker for alle bidrag Elias
  5. Tør jeg spørre hvorfor du må ha godkjennelse fra faren din for å skrive anmeldelser? :grin: Men ja! Jeg skriver gjerne anmeldelser for deg Dag! Hvis jeg kvalifiserer meg så klart! :eek: Elias.
  6. Jeg driver å vurderer to forskjellige linser; Enten 120-500mm eller 18-250mm. Hvem av dem ville dere erfarne foreslå for spotting?
  7. Vollen ved 19R? Jeg må ha vært helt på bærtur når jeg var på spottetur da! Jeg fant det jeg trodde var "vollen", men den var ved 01R/19L. Sto for det meste ved enden av 19L, rett ut av veien omtrent. Synd jeg ikke har tilgang til bil for tiden, for da skulle jeg gjerne blitt med på tirsdag for å se hvilken voll dere snakker om! Jeg brukte spotters-guide for Gardermoen eller noe slikt. Men mye av veianvisningene stemte ikke overens med skiltene jeg kjørte forbi, så rota mye. Fant en slags gammel flyhenger (museum?) ved 01L/19R, med en benk og greier. Fikk tatt noen ålreite bilder der. Jeg må få blitt med dere rutinerte ENGM-spottere en dag, få lært meg litt teknikker og plasser å stå. Har for øyeblikket bare 55-200mm av telelinser, men skal kjøpe meg en 120-500mm (tror jeg det var) om ikke så lenge! Tror den blir bra å spotte med! Elias. Endret fordi: Skriveleifer i hytt og pine :whistle:
  8. Austrian selvsagt Cathay er jo en klassiker' date=' KLM, Alitalia, finnes en hel del. [/quote'] Ja så klart! :blush: Fant bare en nettside med top 10 flyselskap som har flest 777, og verken Cathay eller KLM sto nevnt. :eek: Kanskje ikke så trygg kilde.. :grin: Her er forøvrig nettsiden jeg refererte til. Hvis noen synes det er gøy å se hvor mange 777 de aktuelle flyselskapene har. http://www.geocities.com/khlim777_my/toptenb777airlines.htm
  9. Singapore airlines United Airlines American airlines British airways Japan Air Lines Air France All Nippon Airways Emirates Airlines Saudi Airlines Continental airlines Det finnes også flere flyselskap, men dette er top 10 av de som har flest 777 i flåten sin. Når det kommer til repaints vil jeg tippe at det finnes noe på Wilco sine hjemmesider. Det gjør det ihvertfall for Wilco A320-serien. Du kan også prøve å søke litt på google, og avsim.com. Må gjerne korrigere meg de som føler at jeg har utelatt noe viktig. Elias
  10. Problemet med dette forumet er at folk tar ting for bokstavelig. Nå aner ikke jeg heller hva Frode har sagt, men jeg har sett flere som blir totalt hengt ut fordi man har skrevet en heller uheldig formulert setning. Dessuten har da Frode all rett til å uttale seg som han vil om saken selv om dere kanskje ikke er enige. Hvis ikke han får lov til å uttale seg fritt om Kongonesere, har ikke dere heller rett til å henge ut han og spore av hele tråden. Det er da min mening. Forventer ikke at dere deler mitt syn. Så det er bare å fyre løs. Elias.
  11. Takker for mange gode tips! Jeg foretrekker helst å kjøpe en av Joystickene fra Shoppen her, både fordi jeg føler meg godt kjent med servicen her, men også for å støtte siden. Så jeg får finne ut om Force Feedback er noe av det som står øverst på lista for meg, får vel finne noen som har det og kanskje få prøve den først. Igjen takk for all hjelp!! :grin: Elias.
  12. Takker for forklaringer, sitter å vurderer litt. Virker litt gøy med force feedback, så jeg får vurdere om jeg synes det er verdt pengene. Hva er størst must-have, Rudders eller throttle?
  13. Hei! Har nå hatt CH Yoke en stund, og jeg merker at jeg har litt lyst på en Joystick. Det er egentlig flere grunner til det; Jeg har kjøpt meg Wilco sin airbus og da synes jeg det er litt morsommere med joystick, dessuten har jeg litt lyst til å fly helikopter og da føler jeg ikke at Yoken fungerer så bra. Det jeg da har litt lyst på, er noen forslag til joysticks. Da jeg kun er 17 år, snuser og har minstelønn i en jernvare-forretning, så vil jeg helst ha en som ikke er så altfor dyr. Noen gode forslag? Burde jeg da også kjøpe meg en Throttle? Hvilken bør jeg i såfall kjøpe? Edit: De to jeg synes virker mest fristende er: http://www.flightsim.no/shop/product_info.php?cPath=28&products_id=36 http://www.flightsim.no/shop/product_info.php?cPath=28&products_id=205 Den første virker mest fristende, både på grunn av omtalene og prisen. Men hva er egentlig force feedback? Mvh. Elias.
  14. Hei! Var på vei til florida idag, men det gikk ikke helt som planlagt! Hele dagen startet forferdelig. På vei til gardermoen så måtte vi kjøre en enorm omkjøring som gjorde at vi tapte 15-20 minutter. Men vi kom oss omsider til gardermoen. En helt enorm kø i SAS-skranken er det første vi ser. Vi godtar dette, og steller oss i køen. Grunnet den lange køen så var det bare å haste seg til gaten. Men "heldigvis" var visst flyet 15 minutter forsinket, så da hadde vi god tid! Men i løpet av tiden vi ventet så byttet flyet vårt gate 3-4 ganger, og ble 45 minutter forsinket. Vi begynte ombordstigningen etterhvert, men til min store forundring var det kun èn dame som boardet folk ombord. Og på grunn av dette kom alle ombord 10 minutter forsinket. Dette medførte at vi mistet sloten vår for take-off, og vi fikk vite at neste slot ikke var før om en time. Da begynte vi å innse at vi ikke kom til å rekke vår connecting flight. Omsider så tok vi av, 1 time og 45 minutter forsinket. På dette tidspunktet så er det ikke lenge til vår 767 til Washington DC tar av. Vi ankommer amsterdam og prøver å finne ut når neste fly mot USA går. Til vår store skrekk får vi vite at det ikke er noe ledig før på mandag! Så dermed er det bare å ta bussen mot hotellet SAS har spandert på oss. Så nå sitter vi på hotellet her. 10 grader i sola og sur vind, og jeg har kun med meg shorts, sandaler og t-skjorter, jeg fikk ihvertfall snusen med meg! I løpet av dagen fikk jeg kjøpt meg noen nye klær og badet litt, så er ikke så suicidal som jeg var tidligere på dagen. Ser også fram til morgendagen. Skal på Madame Tussauds og besøke red light district, jeg får vel bare gjøre det beste ut av det ufrivillige oppholdet her! Men det jeg virkelig hadde likt, ville vært å vie en dag til litt spotting mens jeg er her! Så jeg lurte på om noen av dere vet om noen bra spotteplasser? Jeg så det var en sånn panorama på flyplassen hvor man kunne stå, men det stenger kl. 5, og ville så gjerne filme/fotografere noen fly i solnedgangen/skumringen. Noen som vet om noen bra steder? Eller er de ganske strenge på spotting her? Takker! Elias.
  15. Men uansett er det imponerende når piloter klarer å holde seg så kalde under slike omstendigheter. Det er enkelt å få panikk og lande med nesa først altfor fort!
×
×
  • Opprett ny...