Gå til innhold

Dokumentar om Ryanair


Tron Kittelsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Sitter og ser på det nå!

 

Jeg er ikke imponert over sikkerheten deres!!!! "" ser jo ut som at flyvertinnene ikke vet hva de skal gjør i enkelte situasjoner. Kan jo bli kabinansatt uten at det forekommer bakgrunnsjekk. "" Vil heller betale mer og betale et par hundre kroner mer og komme fram med livet i behold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f.... for et møkka selskap, dette synes jeg var mildt sagt graverende. Selv om jeg vet at ukulturer finnes både her og der.

 

Lavpris ,,,,lavpris.....hmmmm....ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant dokumentar. Nå som jeg går over fra håndtverkeryrket til flygeryrket, håpet jeg å gå fra et yrke som gir blaffen i sikkerhet, til et som virkelig har sikkerhet i fokus, men slik er det tydelighvis ikke.

 

Det som skremmer meg, er at Ryanair har som de nevnte, 20 år plettfri for ulykker. Hvordan er da sikkerheten i flyselskap som faktisk har ulykker? Er dette bare tilfeldigheter? At Ryanair bare har hatt flaks.

 

Jeg skjønner veldig godt at de ikke tilbyr passasjerer noe service, det burde passasjerene skjønne og. Kjøper man billett for en så liten sum, kan man ikke forvente mer. Men det burde helt klart ikke skrante utover sikkerheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG ER SJOKKERT! """"""

 

Noe så inne hamperævva hestkuk dårlig selskap skal man lete lenge etter! La merke til my interessant: Passasjerne teller ikke, En pilot ble sparket fordi han mente han var for trøtt til å fly en flygning, I følge en flyver: "De betaler for ingenting, da får de ingen ting. That's Ryanair!", Flyvertinne fikk kjeft fordi hun sjekket pass og boardingkort grundig, Spy i flyet ble ikke vasket før neste flyvning fordi de ikke hadde tid, flyvertinnger sover på jobb osv. osv. osv. Denne listen kunne ha blitt enormt lang, men gidder rett og slett ikke skrive mer ""

 

Og den "meldingen" fra Ryanair som de viste på slutten var jo LATTERLIG x 1 000 000... Jeg har i alle fall bestemt meg: JEG KOMMER ALDRI I MITT LIV TIL Å FLY RYANAIR!

 

Takk for oppmerksomheten ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det på den måten. så hadde jeg heller tatt på meg joggeskoene og løpt til london fra bodø, istede for å fly med ryanair. det gjelder forsåvidt Sterling, norwegian eller uansett hvilket lavpris selskap.

 

Når billetten er såppass billig, så må det gå på bekostning av ett eller annet. og som vi så her, så var det nettopp sikkerheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det på den måten. så hadde jeg heller tatt på meg joggeskoene og løpt til london fra bodø, istede for å fly med ryanair. det gjelder forsåvidt Sterling, norwegian eller uansett hvilket lavpris selskap.

 

Når billetten er såppass billig, så må det gå på bekostning av ett eller annet. og som vi så her, så var det nettopp sikkerheten.

 

Her er det en som har fulgt med i klassen.

 

Men du skal passe deg, ellers får du hele tampong mafian i hæla før du vet ordet av det. Da er vi i hverfall to her. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det på den måten. så hadde jeg heller tatt på meg joggeskoene og løpt til london fra bodø, istede for å fly med ryanair. det gjelder forsåvidt Sterling, norwegian eller uansett hvilket lavpris selskap.

 

Når billetten er såppass billig, så må det gå på bekostning av ett eller annet. og som vi så her, så var det nettopp sikkerheten.

 

Her er det en som har fulgt med i klassen.

 

Men du skal passe deg, ellers får du hele tampong mafian i hæla før du vet ordet av det. Da er vi i hverfall to her. ""

haha den var god ja ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det på den måten. så hadde jeg heller tatt på meg joggeskoene og løpt til london fra bodø, istede for å fly med ryanair. det gjelder forsåvidt Sterling, norwegian eller uansett hvilket lavpris selskap.

 

Jeg snakket med en kaptein i Widerøe, eller stod der mens han snakket med instruktøren min er vel mer korrekt, og han sa at bortsett fra Widerøe så er Norwegian et av de flyselskapene med best miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt rystende å se litt bak kulissene i selskapet. Hadde jo hørt rykter men ante ikke at det var så ille. Klart selskapet bare aviser kritikken, men nå synes jeg virkelig luftfartsmyndighetene burde ta en titt på dette "lavprisselskapet" og se om ikke de får litt skikk på de før de får totalt flyforbud. Skal vel mye til for at myndighetene gjør slikt men etter det inntrykket denne dokumentaren gir (så klart ganske komprimert informasjon tilrettelagt for seere) så ser det ille ut likevel!

 

Jeg skjønner godt at det ikke er mulig å tilby kvalitet på en flytur som varer i flere timer når prisen er 300 kr pr person kanskje. Bare tenk på hva det koster å drive et slikt fly i timen.

 

Når det er sagt så kan man jo ta det enkle ekspemplet; Repvåg Kraftlag substidierer nettleie. Økte kraftpriser og en kommende strømkrise presser prisene i været. R.våg kraftlag svarer med å skjære av utbytte for å holde prisene lave. Ryanair hadde vel 40 millioner pund eller var det 400 millioner i overskudd. I alle fall mer enn nok til at de kunne sørge for bedre service og levelige kår for de ansatte.

 

Antakeligvis er foretningspolitikken deres at de satser på høy gjennomstrømming av folk på de lave prisene deres, som forøvrig er hele lokkematen for kundene. De velger pris fremfor kvalitet, komfort og sikkerhet. Det er jo vist, på TV, helt til noen kommer og viser noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det på den måten. så hadde jeg heller tatt på meg joggeskoene og løpt til london fra bodø, istede for å fly med ryanair. det gjelder forsåvidt Sterling, norwegian eller uansett hvilket lavpris selskap.

 

Jeg snakket med en kaptein i Widerøe, eller stod der mens han snakket med instruktøren min er vel mer korrekt, og han sa at bortsett fra Widerøe så er Norwegian et av de flyselskapene med best miljø.

 

Hehe! Ja, jeg tror ikke det er SAS Braathens i alle fall!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det på den måten. så hadde jeg heller tatt på meg joggeskoene og løpt til london fra bodø, istede for å fly med ryanair. det gjelder forsåvidt Sterling, norwegian eller uansett hvilket lavpris selskap.

 

Jeg snakket med en kaptein i Widerøe, eller stod der mens han snakket med instruktøren min er vel mer korrekt, og han sa at bortsett fra Widerøe så er Norwegian et av de flyselskapene med best miljø.

 

Hehe! Ja, jeg tror ikke det er SAS Braathens i alle fall!:)

 

Spørrs jo hva du legger i miljø da! er det bowling med pizza hver onsdag? Pølsefest hver fredag? eller er det om og gjøre og fly flest ILS app på VOR ? eller er det sikkerhet som nr one?

 

Når det gjelder sikkerhet i lufta så mener jeg helt klart at SAS er og har hvert en pioner på dette, og det må du betale for, og det er det faktisk noen som er villige til! mange faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med miljø så mener han nok at folk er interesserte i det de driver med, og at de prøver å gjøre det beste for å gjøre det bra for sine passasjerer og kollegaer.

 

Men som du nevner om mobbing, det finnes desverre dårlige mennesker i alle slags yrker, men jeg vil tørre å påstå det er en vesentlig forskjell på hvilket yrke man er i.

Siden jeg for noen måneder satte foten innenfor flygeryrket, så har jeg bare møtt hyggelige folk, som trives med det de gjør.

Som snekker opplevde jeg det helt motsatte. Møter stadig folk som ikke bryr seg noe om det de driver med, sikkerhet er sist på lista, og språkbruken og generelt miljø vil jeg si er på bunn.

Det virker som at de som gjør en ting fordi de trives med det, har mer moral og litt mer livsglede enn de som gjør en jobb fordi de "må". Når jeg snakker med folk i flygeryrket, snakker vi om interessen vår, det er noe jeg setter veldig pris på faktisk. Ikke alt mulig annet grovprat som jeg opplever på andre plasser.

 

Men det finnes jo unntak såklart, det er nok alltid folk som mobber, baktaler og generelt er dårlige mennesker samme hva de jobber med og hvor de jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om crew`et sitter å prater drit på crew rommet, forteller røverhistorer om hvem som har hatt den mest sinnsyke landingene, flirer å koser seg. driter jeg egentlig mest i.

så lenge det ikke er noe feider som kan påvirke konsentrasjonen til de som har ansvaret for livet mitt.

 

Det jeg tenker på når jeg setter meg i ett fly, er om opplæringa til crewet er bra, sikkerhets rutinene er bra og om flyet har streng maintenece.

 

eller, der lyger jeg litt. for det er nettopp det folk skal slippe å tenke på når de setter seg i ett fly. de skal føle seg trygge, og vite at de kommer seg fra A - B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder sikkerhet i lufta så mener jeg helt klart at SAS er og har hvert en pioner på dette, og det må du betale for, og det er det faktisk noen som er villige til! mange faktisk.

 

 

Hold ann litt nå.....

 

Hvor mange ulykker har Norwegian hatt?

Hvor mange ulykker har Ryanair hatt?

Og ikke minst.. Hvor mange ulykker har SAS hatt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Ryanair er omstridt og tøyer grensene maksimalt er vel ikke ukjent for de fleste, men at det vår så ille som her ble vist er svært betenkelig.

 

Jeg stiller meg da følgende spørsmål:

 

Hva får folk med så stort ansvar til å jobbe i slike selskap? (det må vel gå en grense for alle for mye de skal akseptere å bli tråkket på eget verdigrunnlag).

Hva gjør de politiske myndigheter for å stoppe slike selskap?

Ikke minst, hva gjør luftfartsmyndighetene for å sette en stopper for dette?

 

Som nevnt i tidligere poster her så er det pengene som styrer denne type selskap og at aksjonærene får sine utbetalinger.

 

Når en pilot eller cabin-crew risikerer å få sparken fordi de selv ikke føler seg kompetent til å gjennomføre en flygning, er det jo helt "på trynet".

 

Den dagen en politiker tør å være tøff nok til å sette ned foten og stoppe slike ting/selskap, da er det håp om at dette kan bli bedre. Ikke før.

 

Feks. så kunne norske myndigheter tatt en grunndig sjekk av disse påstandene og krevd at selskapet skal gjennomføre den kontrollen og forberedelse til en tur som de etter regelverket er pålagt. Mao satt på folk som skal "fotfølge" de Ryanansatte for å sikre seg at dette blir gjort slik det skal, hvis ikke så utestenges hele selskapet fra norsk luftrom og flyplasser.

 

Den dagen vi opplever det kommer nok ikke. Desverre.

 

Det er i denne saken som i alle andre saker hvor sikkerhetsbrudd og tøying av regelverk blir oppdaget og påpekt, selskapene det gjelder lover bot og bedring og fortsetter i samme leia. Myndigheter og politikkere tror dem.

 

Hvor steike dum går det an å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...