Jump to content

Thor-Håkon Dallavara

Members
  • Content Count

    139
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Thor-Håkon Dallavara

  • Birthday 10/10/1984
  1. Vell, det blåste kun 19knop, med gust i 33. Men med tanke på at det var windshear warning, så hadde nåkk sikkert pilotene kompensert dette med høyere fart enn ved en normal landing. Så det blir omtrent det samme som om man skal presse en C172 ned i 100 knop. Hva skjer? Jo, man går rett til himmels igjen. I slike situasjoner vil jeg tro at det er normalt å ta en go-around visst farten er alt for høy, istede for å presse snuten ned slik som det ble gjort.
  2. 1x Widerøe - Fordi de betaler lønningen min. 2x SAS - Service når det først oppstår problemer. 3x Thai - Service ombord.
  3. Det jeg tror han ville fram til, var at journalistikk med heftig overskrift selger best. Ingen gidder å kjøpe en avis med overskrift "lite eller ingenting spennende skjedde i dag". Å det er jo et kjent faktum at medier blåser ting litt opp for å få flest mulig salg. Jeg tror ikke at noen er ute etter å "ta" Qantas, men siden dette er ett selskap med ett rent og ryddig rykte (i mine øyne) så er det litt ekstra "bensin på bålet" til mediene.
  4. Da var tiden inne for å selge gullet mitt. Det er en strøken Mercedes Benz 200CDI, 2001 mod. Kilometerstanden er 415.000km, men bilen bærer ingen preg av km stand. Har tidligere gått som drosje i Tønsberg, men gikk av men pensjon der i 2005. Når bilen gikk som drosje, var det kun eieren som kjørte den. Så den har fått mye omsorg og pleie. Samtidig som den gikk av ble det tatt Mercedes sin rustgaranti og den fikk 4 nye dører, nytt panser og nytt koffertlokk. Den ble også hel-lakkert i samme slengen. Før meg, har den vært eid av ett petimeter av en mann. Absolutt alt som er gjort med bilen etter sin Drosjetid kan dokumenteres. Jeg har en saftig bunke med kvitteringer. Bilen har Avantgard fjærer og Avantgard grill. Alt av merker er fjernet bortsett fra Mercedes-stjerna på kofferten og panseret. Rutene er profesjonelt tonet. Det er grått skinn interiør, med Ortopedisk Førersete og elektrisk justering av forsetene. Intergrerte barneseter i baksetet. Kjørekomputer, Cruisekontroll, Klima, Aircondition, ABS, ESP, Parkeringssensorer både foran og bak med både lys og lyd. Når det gjelder sommersko, så har bilen 18" felger med 235/40-18 foran og 265/35-18 bak. Vinterdekkene er montert på 15" alufelger (195/65-15) Det er montert Xenon lys i Kjørelys, Langlys og Tåkelys foran. Alle i 6000k. Det står rimelig bra Stereo montert i bilen nå, og det kan seff følge bilen visst noen er villig til å betale for det. Anlegget består av; Hovedenhet - Pioneer AVH-P5900DVD. Soundprosessor - Pioneer DEQ-P6600 Komponentsett - Rockford Fosgate T162S Subwoofer - Rockford Fosgate Power Stage 1 T112D2 Kondensatorer - 2x Rockford Fosgate RFC1D 4 kanals forsterker - Rockford Fosgate P400-4 Monoblock - Rockford Fosgate P1000-1BD Strømkabel - Rockford Fosgate 54 mm2 (både strøm og jord) Signalkabler - 3x Rockford Fosgate Dual Twist RCA-kabel 5.0M Høytalerkabler - Rockford Fosgate 3,3 mm2 Fordelingsblokker - Rockford Fosgate Distribusjonsblokk m/sikring Sikringer - Rockford Fosgate Automat-sikring 200 A Demping - Vibroplast M1 dempematter Anlegget har jeg selv bygget og montert. kondensatorboksen er trukket med samme skinn og farge som interiøret i bilen. Subkassen er på 33,5 liter, og er bygd med 22mm tykke MDF plater. Om ikke stereoen følger bilen, vil det bli montert inn originale høytalere og CD spiller. Jeg hadde som utganspunkt tenkt meg 140.000,- For bilen uten anlegget, men visst noen vil ha med anlegget så blir vi alltids enige om en pris :-) Nok prat, her kommer bildene:
  5. Stemmer som Bryde sier. Visst du har gjennomgående billett fra BOO - MAN, så har du krav på ombooking til første mulige avgang, matpeng (visst du kommer mer enn 2 timer forsinket frem til ankomssted), hotell visst det er nødvendig, samt transport t/r fra APT til HTL. Men du har derimot ikke krav på kompensasjon visst forsinkelsen skyldes ekstraordinære omstendigheter. Men visst du har 2 - 3 forskjellige bookinger, så har du ikke krav på hverken ombooking, mat, hotell etc siden du kun har kontrakt med flyselskapet fra A - B. Da må du nok punge ut for nye billetter. Med mindre du har flexible billetter videre.
  6. Bodø & Kirkenes har det hvertfall...
  7. Flyet er 1969 mod visst jeg ikke tar helt feil...
  8. 15.august 2007 fikk LN-ABQ (Reims Rocket) engine failure, og måtte nødlande midt i skogen i nærheten av karasjok. og jeg ble den heldige utvalgte som måtte kjøre 270 mil t/r for å hente den. etter planen så skal den bli restaurert her i Bodø. må bare finne ut om det lønner ser først. men hvertfall. her er ett par bilder fra turen
  9. Vet vertfall at det er 1 - 2 bilder i katalogen til breitling som har blitt tatt i svolvær...
  10. Mulig jeg skyter meg selv i foten her, med tanke på at jeg jobber på en flyplass (enn så lenge). men jeg synes at reglene begynner å bli litt i meste laget nå. det har en tendes til å bli ett spill for galleriet nå. vi som jobber på en flyplass er jo terrorister til det motsatte er bevist. men det er bare min personlige mening. og jeg syns det er rart at våres beste venner (les.byråkratene i brüssel) ikke har igangsatt full security kontroll når man f.eks skal ta toget. med tanke på at ett tog kan ta like mange passasjerer som en 744.
  11. Stemmer det at diesel biler kan gå på jet-a1. men ikke uten en liten skvett olje, og det er ikke helt bra for motoren i det lange løp. enkelte småfly kan også gå på MOGAS (vanlig blyfri bensin). men det bør være over 96 oktan.
  12. Meget synd dette. jeg reiste selv med akkurat samme selskap, samme flytype og samme rute i april. å det virket som et meget bra selskap.
  13. Snakk om å se glasset som halvt tomt istede for halvt fullt.
×
×
  • Create New...