Gå til innhold

Skulle bare hente mobilen?


Martin Alsmark

Anbefalte innlegg

Joa, men det er vel det at han har landet uten tilatelse fra grunneier, det er en bussterminal ved siden av der han landet (der stod jeg) og det føyka ganske godt rundt der så det ble ganske dårlig sikt for biler, og det kom en del sprut som ikke ville ha vært så gunstig å få i øynene og sånn, men ellers er det bare morro. sjelden det skjer noe i hønefoss så hvorfor ikke ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink å lese gjennom før du svarer David, Alex linka til et annet innlegg i VG, mer interessant enn det første var det også, og det eneste som var likt i de to innleggene var bildet. Men du mener altså at Alex ikke har lest godt nok gjennom, javel... Og den konklusjonen kom du til ved å se på bildene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink å lese gjennom før du svarer David, Alex linka til et annet innlegg i VG, mer interessant enn det første var det også, og det eneste som var likt i de to innleggene var bildet. Men du mener altså at Alex ikke har lest godt nok gjennom, javel... Og den konklusjonen kom du til ved å se på bildene?

ahh.. beklager.. var altfor rask der, så bare at det var det samme bildet, men du har fullstendig rett, legger meg langflat ""

 

uansett, denne landingen var vel i litt overkant harry, men syns allikavel _litt_ synd på piloten, siden han har vel nå fått et ganske så kjipt merke i rullebladet sitt. Nå aner ikke jeg åssen arbeidsgivere ser på dette i etterkant, men antar at det blir vanskelig for han å søke evt. jobb i et annet helikpoterselskap. Men han fikk vel som fortjent, og han burde ha skjønt at dette ikke var særlig smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt cowboy fakter det der. Selv forsvaret bruker å klarere med grunneier, eventuelt politi, på det lokale stedet hvis de skal lande i bebygd område. Det er egentlig som ledelsen i selskapet sier, dette blir utenfor det akseptable.

 

Hadde det vært en reel nødsituasjon hvor det var fare for liv og helse, så kunne jeg skjønt det. Når han kun hadde litt problemer med døra og basen er såpass nærme, da har jeg vanskelig for å svelge grunnen hans for å lande akkurat der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt utdype det litt nærmere. Jeg har en far som er helikopter flyver i forsvaret. Alle de gangene jeg har vært med og de skulle slippe av/hente noen personer som ikke hadde noe med ambulanse oppdrag, varslede øvelser og lignende, så har de bestandig varslet politi/lensmann på det aktuelle tettstedet. Ett eksempel er en gang de skulle fra Bardufoss til Sortland og en person fikk sitte på til Lødingen, siden det blir på samme rute. Da ble lensmann oppringt og informert om at de hadde planlagt å sette av en person på fotballbanen i Lødingen. I tillegg ble det spurt om dette var greit, om det var noen tilstelninger der som de visste som slik at alternativ landingsplass kunne benyttes.

 

Når det gjelder Lødingen så er fotballbanen nært en skole og boligfelt, så det kan jo være greit å informere de rette instansene slik at de vet om landingen i tilfelle folk begynner å ringe for å spørre hva som skjer siden det lander ett helikopter såpass nært bebygd område.

 

Poenget var med uttalsen,"SELV FORSVARET", at de sivile helikopter operatørene burde ihvertfall ha gode rutiner for dette når forsvaret har det. Man skulle kanskje i mange tilfeller tro at forsvaret omtrent tok seg til rette der det måtte passe dem, det gjør de altså ikke slik jeg kjenner til dem ihvertfall. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selv i hønefoss da dette skjedde, var jo på ingen måte dramatisk.

men var det nødvendig å lande midt i byen når nærmeste base, trondrud engineering kun er et par minutter unna? nei det synes ikke jeg. men for underholdningens skyld er det!

 

Hallo, Tronrud Engineering er da nærmere 20 minutt unna! Det ligger jo på Røyse!

 

Hadde blitt for langt å gå ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de "dumme" eller? ""

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=143646

 

Alex.

 

De har i alle fall ikke skrupler for å skaffe seg en story. Det der må jo ha skjedd på sommern en gang, synes det er utrolig dårlig gjort av journalisten å skape problemer for piloten nå! Herregud for noen svin de journalistene er!

 

 

 

Ang. forsvaret og lovlydighet kommer det vel mer an på budsjett. De bruker heller penga til relevant trening enn morroflyging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hendelsen fant sted sommeren 2004.

 

Hvis du leser mer enn overskriften og ingressen så hadde du sett det... ""

 

Litt feilrettet sinne mot journalistene kanskje? Du tror vel ikke de har gravd opp den historien der selv? Tipper at det var han som solgte varen som har solgt sin historie, og siden saken er både svært relevant og bevist på video, så hadde vel VG vært rare om de ikke kjørte saken....

 

Om pilotene gjorde det da eller i forrige uke er vel ikke relevant...

 

[*********] da.. Nå gjorde jeg det igjen.. Forsvarte journalister... Jeg trenger hjelp... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de tenker ikke på at piloten muligens mister jobben, slik som han på hønefoss gjorde. Og får det på rullebladet. Min mening er at journalister er ute etter å grave frem mest mulig dritt fordi det selger. Skrupelløse svin.

 

Vel, om ikke piloten hadde brutt sin arbeidsgivers regler, og det på video attpåtil, så hadde vel ikke vært noen sak hadde det?

 

Du kan ikke forsvare piloten og angripe journalisten på det grunnlaget at piloten kan miste jobben og få ting på rullebladet.

Hvis han ville unngå det så burde han vel strengt tatt ha fulgt reglene som er satt av LT og sin arbeidsgiver, eller hva?

 

Uansett hvordan utfallet for denne piloten blir, så er det kun én man kan skylde på, og det er piloten selv...

 

Å skylde på VG i denne sammenheng blir rett og slett barnslig. Du kunne jo i det minste ha prøvd å skylde på kilden, eller "sladrehanken" om du vil, for det hadde i det minste gitt noe mening.

VG har jo ikke sittet på denne historien i halvannet år og ventet på en passe anledning for å publisere den.

Det er vel helst de som filmet dette sommeren 2004 som har sett sammenhengen, og tipset VG i disse dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen svin de journalistene er!

 

Nå må du roe deg ned!

Er det pressen som har gjort feil her, eller er det piloten?

En avis prøver å selge sitt produkt til oss fordi vi vil lese om sånne ting. Det kalles frihet det. Vi har ikke et Gestapoforhold i Norge lenger der alt kritisk og farlig som pressen får tak i blir silet ut sånn som under krigen.

 

Kilden ga SIN historie til pressen og pressen la det frem. Piloten har gjort noe som ikke er lov og det er et faktum.

 

Skulle heller pressen ha holdt kjeft om historien når de fikk den bare for å skåne piloten da eller? Det er jo enda mere bak mål synes nå jeg.

 

Det er ene og alene piloten som har skyld i dette. Pressen bare videreformidler et budskap de har fått.

 

Selvfølgelig tjente de på dette, men hva er best da? At avisen tjener litt på det og en pilot som ikke følger reglene får refs (og litt til), eller at avisen skal holde kjeft og la dem holde på til noe går galt i 10 meters høyde og helikopteret går rett inn i et boligfelt?

 

Da hadde iallfall avisen fått et [*********] hvis det kom ut at de satt på en historie som var flere mnd. gammel og ikke sa noe før ulykken var et faktum.

 

 

See??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de tenker ikke på at piloten muligens mister jobben, slik som han på hønefoss gjorde. Og får det på rullebladet. Min mening er at journalister er ute etter å grave frem mest mulig dritt fordi det selger. Skrupelløse svin.

 

Gratulerer med god innsikt i journalistikkens mange irrganger! Det er ikke ofte man ser så klare eksempler på at man skriver før man tenker seg om.

Så du mener mediene skal droppe å omtale en sak fordi den/de omtalte kan miste jobben? Fritt fram for alle som har svin på skogen og som ikke vil at det skal synes? Det finnes mange eksempler på at folk har mistet jobben fordi mediene har omtalt dem/saker de er involvert i. Det skyldes at de har begått et eller annet lovbrudd. Det finnes også en del eksempler på at folk ikke har mistet jobben (arbeidsgiver trukket oppsigelsen) p.g.a. mediene.

Skal mediene holde kjeft når de kommer over saker der loven brytes?

Jeg jobber som journalist, men jeg er ikke "opptatt av å grave frem mest mulig fritt fordi det selger". Det er ikke derfor jeg er journalist, og det er ikke derfor de fleste journalister har valgt dette yrket heller.

At du synes denne yrkesgruppa er skruppelløse svin, sier kanskje mest om deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...