Gå til innhold

Airbus vs. Boeing


Morten Nelson

Anbefalte innlegg

737 det fineste flyet? Hallo!! I tillegg til å være det kanskje kjedeligste flyet i verden er det altfor tykt i forhold til lengden. Jeg foretrekker langt a320/321 fremfor 737-en, den er finere inni også.

 

Ellers A340 er et flott fly, bortsett fra 340-600 som ser helt grotesk ut.

 

Concorde er nydelig, og Boeing 707 er heller ikke dum. Men det kuleste er kanskje Caravelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boeing fly er STYGGE!!! That's what I think!

 

Det eneste flyet de har klart å lage som estetisk er

på høyde med mer enn en kvinnelig russisk zumobryter

er B757 - det har litt mer av de elegante trekkene

til - ja, nettop: Airbus.

 

Airbus 320 er et slankt, elegant fly. 737 derimot.. :-p

"Boeing 717" kommer også godt ut, men det er jo bare noe

de har rappa fra stakkars gamle Douglas...

 

Men nå er vel utvendig estetikk noe som bør komme ganske

langt ned på lista når man designer fly...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er B 757-200 det vakreste flyet ,vakkert i aølle stillinger ,ikke for tykkt og ikke for tynt,men vakkre nydelige slanke linjer og tar seg ekseptionelt ut i Icelandair og BA livery ! A 321 er ikkelike fint,synes det blir for spinkelt og det tar seg selfølgelig litt ekstra ut på 757`en at den har boogie hjul bak i forhold til A321s spinkle enkle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Morten Nelson:

quote:

Opprinnelig postet av Øyvind Hansen:

Ellers A340 er et flott fly, bortsett fra 340-600 som ser helt grotesk ut.


Hva mener du med det?

A340-200/300 er pene og velproporsjonerte fly. Men saken stiller seg annerledes med 340-600.

 

Det er min mening at dette flyet er et frankenstein-monster som har blitt til i et overivrig forsøk på å lage et lengre rør enn Boeing. Altfor lang kropp i forhold til diameteren og for store motorer. Det er jo verdens lengste passasjerfly hvis jeg ikke tar feil, men det ser ut som det det er, nemlig en nødløsning som skal sikre at Airbus holder stand i konkurransen med 777 på de lengste rutene før A380 introduseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jan Håkon Ore:

Helt klart men jeg synes boeing 737-700 og 737-500.

Airbus er så kjedelige for alt går på computer når de er på ILS for jeg kjenner ei som er vertinne på a340 for md82-83.

uansett Boeing Preferd Product
"[stort
!!!!!!!

Det er da ikke bare når de er på ILS at flyet er datastyrt, men hele tiden når de er airborne. Men jeg skjønte ikke helt hva du mente med "jeg kjenner ei som er vertinne på a340 for md82-83"?

 

Men ellers så synes jeg at airbus har de desidert fineste cockpittene og på mange modeller fineste interiør.

 

Men favorittflyet mitt er 737-600, og min favorittpilot på dette flyet er Terje Bremer Mongstad "[stort

 

Jeg fortrekker Boeing framfor Airbus, men med små marginer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med John Bugten at 747 er et fint fly. Jeg har selv flydd 747 flereganger, alle seriene, det er et stort fly, et fly som harflydd mange mennesker siden 1969 (tror det var det året). Mange liker flyet for sin størrelse, men jeg syns at sette plassene i 747 erfår små, man sitter trangt i lengre strekninger. noe som ikke er så bra. Reiser man på 1 klasse eller 2 klasse så er 747 et fint fly å reise med. men prisen er fin der å. jeg syns personlig a Airbus a320 er et fint fly å sitte i, det er lite å fint,men alt i alt ville jeg valgt 747. det er supert fly, både på bakken og i luften.... "[smil]"

 

Mvh Kevin Patel "[stikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Til dere som har prøvd A32X fra Phoenix, så er dette radikale greier. Jeg holder ennå på med manualene. Inntrykket mitt er at Airbus har et helt annet konsept enn Boeing. Det er vel kun Phoenix som har moddelert en Airbus realistisk. Det er et produkt jeg kan anbefale. Boeing blir mer som å kjøre en bil med manuell girkasse kontra moderne automatkasser (trip-tronic eller lignende). Det er ikke alle som vil like dette. Noen ønsker å fly manuelt eller "halvautomatisk". Således mener jeg at Airbus leder med minimum 5 år mot Boeing. Boeing synes jeg er konservativt (og litt kjedelig). Når det gjelder utseende, så vil jeg foretrekke Airbus og B757. Eneren er fortsatt Concorde!

Jeg synes Airbus er et av Europas fremste tekniske flaggskip (eller flaggfly).

 

Mvh

Egil Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...