Gå til innhold

Eirik Løken

Members
  • Innholdsteller

    59
  • Ble med

  • Siste besøk

Eirik Løken's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. 50 /50 Boeing 757 og Airbus 340 ! Da blir det vel premie uansett ?
  2. Enig Nå mangler det bare en (remote)autostart på pc'en , så slipper man å være til stede. Utfordringen er jo å fly - ikke se på at pc'en gjør det ?? -men det er kanskje en smaks sak ?
  3. Neida - kontrollerne er ikke farlige - de aller fleste er veldig hjelpsomme. Dersom du sier fra at du er ny - hjelper de deg helt sikkert. Kanskje en fordel å starte i Norge - da du kan gå over på norsk , hvis problemer oppstår. Hovedsaken når du er på nett , er at du oppfører deg skikkelig og retter deg etter det kontroller sier. Ingenting å være redd for - hiv deg utpå - flygingen får en helt ny dimensjon når du er on-line
  4. Tja - mine kommentarer. Fløy en DC 10-30 - hadde i utgangspunktet mer enn nok fuel -men landet med ca 100 kg ! Jeg var en av de (u)heldige som fikk missed aproach grunnet fly på rullebanen. Den line -up'en forann meg , var svært optimistisk ! Flyet etter meg fikk også missed appr - men man skal jo være forberedt på det meste ! Totalt sirklet jeg i Bodø området halvannen time inklusive en missed appr. Det hersket nok endel kaos - som med litt planlegging kunne vært løst bedre. Blir det bedre neste gang - er lærekurven stigende og det er jo positivt.
  5. Har selvsagt sans for en god spøk - men for ordens skyld: VNoAF skyter aldri ned sivile fly (eller andre fly). VNoAF's piloter er underlangt samme restriksjoner som sivile fly i kontrollerte luftrom. På oppfordring kan imidlertid VNoAF etablere en "no fly zone" og passe på denne , dersom dette er ønskelig. Piloter som flyr slike oppdrag , er underlagt spesielle rutiner. Simulert nedskytning er på slike oppdrag er IKKE EN OPTION. Simulerte nedskytninger kan medføre at pilot(er) blir ekskludert fra VNoAF. Dette er ment som info til FS-miljøet - da vi har hatt denne diskusjonen internt i VNoAF. Eirik Løken Kaptein Overkommandoen
  6. Hei igjen Sten Synes du skal jobbe videre med ideen , den er god og kan utvikles videre - snakk med Andreas (Skotner). Problemet med Falcon 4 , Janes F 18 osv er at de finnes i begrenset antall - og er tildels svært kompliserte i bruk. Iflg Andreas finnes det en interesant modul i FS 2002 som kan benyttes. Når FS 2002 kommer ut i miljøet - kan vi etterhvert gå over til å bruke denne ? [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]
  7. ... en av egenskapene som åpenbart kreves er en god posjon sans for humor !!! [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]
  8. Slett ingen dårlig ide Når det gjelder egenskapene du krever av pilotene , er de vel omtrent de samme som kreves av de som er utsjekket på "fighters" i VNoAF - eller ? Du kan jo pønske på hva som er en "vinn" situasjon i dogfight. Dersom TCAS-alert en en "vinn" situasjon - vil jo begge pilotene få det ?! (og hvem skjøt ned hvem????) FAL/TCAT/LION/EAGL 260 [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]
  9. ....og hvor melder man seg inn (link etc) , alltid greit å være ute i god tid.
  10. FFG sine DC 10-30 er uten tvil favoritten(e). Nydelig livery - gode fly egenskaper - topp lydfil og greit panel (...men mye annet å velge i). Eirik (SK-777)
  11. Enig med siste taler. Har rimelig mange timer på voice. I begynnelsen var det bestandig høy puls og svette hender. Så - etter en tid roer man seg ned , det begynner å bli gøy ! Har ALDRI møtte en sur ATC (i Norge). RW er ustabil og det kan av og til være vanskelig å oppfatte hva som blir sagt , dette gjelder både for ATC og pilot. Nei - logg på RW og prat i vei. Vi som har benyttet RW en tid - prater fortsatt mye bubbel og feil - and so what - det er et spill og en lek.
  12. Jeg kunne desværre ikke delta. En lørdags kveld for oss med familie (små barn) er ikke akkurat optimalt. Det er også mulig at flere "store barn" uten familie gjør andre ting på lørdagskvelden ?! Kanskje det ligger noe her ? Vel blåst og lykke til videre Eirik SK-777
  13. Gratulerer Jan Enig med Arnt - rett mann på rett plass. Skulle du trenge hjelp fra piloter med endel on-line erfaring - stiller jeg gjerne opp. Lykke til Jan Eirik SK 777
  14. Enig - glimrende lesning ! Har ikke vært på mange charterturer - men opplevde omtrent samme seanse i forbindelse med avgang fra Gardemoen. Dene eneste forskjellen var at klokka var 05.30 om morgenen. Det jeg har minst lyst på såååååå tidlig om morgenen er øl og snaps. Ser frem til fortsettelsen som forhåpentligvis omhandler turen sørover og ankomst. Eirik
×
×
  • Opprett ny...