Gå til innhold

Christian Håkonsen

Members
  • Innholdsteller

    161
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Christian Håkonsen

  • Bursdag 30. jan. 1984

Christian Håkonsen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hvis det ikke er en "hot scramble", så er det vel ikke det man kan kalle intercept?
  2. Espen, Hvor får du informasjonen om at vi har ca. 2 avskjæringer i måneden fra? Da jeg var i Bodø høsten 2003 til sommer 2004 hørte jeg bare et rykte om én avskjæring. Jeg var CCA, og verken jeg eller noen av min kolleger var med på en "hot scramble", og det var vel vernepliktige på vakt omtrent 95% av tiden.
  3. Stemmer det, de fløy julestjerne. Jeg mener det var 14 fly totalt som tok av. Selv launchet jeg 680 (jobber som F-16 crew chief ass. i Bodø) Deretter satte jeg meg på Braathens-flyet hjem til Oslo og juleferie
  4. Som sagt, sjekk på airpics.com Der vil du se Russiske (fra luftforsvarets "Russian Knights")på apron på ENGM. Mig-29 har jo også vært på norsk jord, men de var fra det tyske forsvaret. Dette var på Sola, mener det var i 2001.
  5. La merke til at det stod det var første gang SU-27 landet på norsk jord i Avisa Nordland, men det er feil. Det var flere Su-27 på flyshowet på Gardermoen i juni 1994. Sjekk airpics.com for bilder.
  6. Jeg har prøvd B737-500, B737-700, B767-300, A320, A340, MD-80, F-28 og Bell 412. Det er vel 737 jeg har fløyet mest, sikkert en 10-12 timer. også endel A320 og 767. Jeg kan si at erfaringen fra FS kommer veldig godt med. særlig hvis du har brukt de beste panelene (767PIC, PSS A320, DF737 etc). Du vil også kjenne igjen en god del av flyegenskapene, men man må kjenne på maskinen litt før ting begynner å bli "mykt" :-) Min første landing på Arlanda med 737-500 var ganske hard, men det kommer ser fort. 767 var ganske myk, men det kom nok av at jeg hadde fløyet litt 737 på forhånd. Siste landing var på Kirkenes med 737-700 og den var myk og fin. Får dere sjansen til å fly simulator, så ta den med én gang, det er utrolig artig! Regner med å få fløyet F-16AM simulator etter hvert også.
  7. Vil bare takke alle som kom. Det ble mye trafikk og mye å gjøre for meg, bra!
  8. Jeg sitter som ENGM_V_APP fra 20:00-22:00 lokal tid og vil ha mye trafikk.
  9. Flemming, Du nevner at nordmenn dro til Mallorca for å drikke seg dritings i de harry 80-åra. Har du vært på Mallorca iløpet av de siste årene? Skulle nesten tro tiden står stille der nede. Hva tror du nordmenn fortsatt gjør der og i de fleste andre sydlige breddegrader? Jeg husker at folk pleide å klappe ved landing på charterturer fra gamle Gardermoen, men jeg har ikke opplevd det på de siste charterturene. Ikke etter 94/95. Det er jo alltid noen som prøver seg da..hehe Var til og med et par stykker da jeg fløy en helt vanlig SAS ruteflygning fra Oslo til Stockholm sist fredag. [ 13-08-2002, 02:05: Endret av: Christian Håkonsen ]
  10. Svein, Vet jo hva UFO står for, men man må vel ikke vite flytype, selskap og registrering før man kan kalle maskinen der oppe for et fly? Jeg så med én gang at det var en firemotors jet, og kaller det da "et fly", og ikke et "ufo". For på nyhetene sa de nemlig EN ufo, og ikke ET ufo. Det jeg mener med innlegget mitt er at det er altfor lett å komme på TV i Norge og at TV-kanalene har begynt å ansette folk som ikke gidder å gjøre research før de sender ting ut på lufta. [ 12-08-2002, 02:43: Endret av: Christian Håkonsen ]
  11. Dette var godt å høre...liker å ha rett..hehe Jeg skulle ringt til Røyken og fått dem til å sjekket det for meg selv... De kan jo gå inn på den databasen i Brussel, som har all informasjon om trafikk i Europa. Jeg mailet jo til TV-Norge rett etter jeg så det, men fikk aldri noe svar. Jaja, da var den "gåten" løst.
  12. Ja, de sa så. Var vel bare jeg som så feil..hehe
×
×
  • Opprett ny...