Gå til innhold

Din lille yndling!


Ivar Lundby

Anbefalte innlegg

Heisann, sel om dette helt sikkert har vært oppe før så må jeg bare spørre av nyskjerrighet.

 

Hva er ditt yndlings fly på din simulator, altså hva flyr du mest og føler du håndterer best. Og en liten kommentar til flytypen og leverandør.

 

Som vi vet følelser forandrer seg.

Selv er jeg stor fan av MD80 (FSX), jeg flyr denne nesten uansett hvor jeg drar. Skulle bare ønske jeg hadde en paint i mitt eget lille flyselskap til den :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye fint ute å flyr her ja :)

Har prøvd få av disse flyene...

Men 737 500 er jo fin ;)

Jeg har helt elendig hardware (synes jeg) og ikke har jeg penger for tiden heller. Derfor er jeg spent på om jeg rekker å få meg kraftigere PC før PMDG 737 NGX kommer!!!

 

Den pakka hadde nok satt prikken over i-en i samlingen så langt.

 

Lyst på meget, råd til intet. Penga ender jo overalt andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan nesten se ut som CD-ROM-utgaven til LevelD 767 er gått ut av "trykken". Men den er jo tilgjengelig for nedlasting til både FSX og FS9 her.

 

Kanskje ingen bombe, men min favoritt er og blir PMDGs 747-400, gjerne med -8i/F Expansion pakken. Det er det mest stabile og pålitelige flyet jeg har hatt i simmen. Fuel-beregning, V-NAV-beregning, Autoland osv. Det slår aldri galt :)

 

Den vil nok få tøff konkurranse fra PMDG 737 NGX, men så er det to helt forskjellige fly også, som utfyller hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Level D er et makkverk så lang jeg kan se, ikke noe med selve prog, men lic rutiner. Det stinker og er lite utviklet...lav mål....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Må nok si at mitt yndlingsfly er PMDG md11.. Har så langt bare hatt 2 flighter med den, derav den ene var mer irriterende en jeg ønsket - men jeg kom meg frem, og jeg landet med litt stil, ikke totalt kræsj ved andre ord

 

Mitt andre yndlingsfly må nok sies og være PMDG 747, som jeg flyr mye... Både på "korte" og lange turer....

 

pmdg 737 er også bra, selv om jeg nok behersker 747 bedre en lillebror 737

 

Så har vi en del eldre fly, som også er morsomme.. Men må nok si at PMDG så langt er de flyene jeg flyr mest ja

 

Oddvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med innstallasjons rutinene til Level-D er ikke helt enkelt nei. Man må bl.a. passe på at FSUIPC 4.dll kommer foran LVLD.dll i dll.xml fila. Men jeg føler vel at dette ikke har så mye med selve flyet å gjøre. Systemsimuleringene i denne modellen er helt på topp av hva man kan forvente. Det er bare Flight1 som har rota det til litt her i innstallasjonen. Ellers så står det mye tips på Level-D fora om bl.a. dette med Panel Initialisation Error, som sikkert de fleste har vært borte i.

Her er en liten fil som kan hjelpe deg å flytte rundt på modulene i dll.xml fila.

http://www.flight1.com/files/FSXML.zip

 

Synd at en slik fin flymaskin skal slite med disse problemene i 2010.

 

Jeg har forsket litt på denne dll.xml fila og funnet ut at rekkefølgen av modulene er veldig viktig. Det virker som enkelte moduler blokkerer andre fra å starte hvis de ligger feil.

 

Mitt yndlingsfly er i katergorien airliners: PMDG MD-11

I kategorien commuter: Aerosoft Twin Otter

I kategorien liten Jet: LotusSim L-39

I kategorien småfly: Carenado C185 Skywagon

og bushfly: A2A Piper Cub med Accusim modul

Gammelt krigsfly: A2A B-17 med Accusim modul

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyet som fascinerer mest må nok være Concorde, med alle sine uvanligheter og spesielle hensyn.

 

Men flyet jeg kan best, og flyr mest, er MD-11. Tilsynelatende både elsket og hatet, både real og i simmen. Syns Eirik M. Aronsen oppsummerte det bra på side 1; så utrolig enkelt og smart, men likevel svært komplisert. Det hjelper nok også for min smak at det muligens er den best simulerte airliner vi har til FSX.

 

Noe annet jeg liker veldig godt med det er de digre vinduene, utsynet ved VFR er langt bedre enn i Cessna... :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...