Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

..........hva hadde du valgt da?

Jeg tenker da på kategorien fly for VFR. Helst et med både flottører og hjul og der naturopplevelsen blir komplett med en flott cockpit og skikkelig motordur.

Det kan gjerne være av det militære slaget fra f.eks Wings of Power og da selvsagt uten flottører. Har sansen for endel gamle klassikere, men de mer sivile Cessna-typene, Piper Cub etc er også interessant.

Tar gjerne mot tips!

Skrevet

Blir ikke Cub`n litt kjedelig etterhvert da tru? Både 206 og 185 gir liksom litt mer etter min mening.

Ellers om en vil gå litt høyere er jo Pilatusen (12) en fin model jeg har kost meg mye med i FSX.

Skrevet

Jo, jeg er faktisk enig med deg. Jeg tror også Cub'en blir kjedelig i lengden. Ser at Beaver'n også har vært foreslått. Jeg hadde en flott Beaver til fs9, men jeg ble faktisk litt lei den også til tross for grom motordur. Nå er jeg ute etter et fly jeg ikke blir så fort lei av. Cessna 206 skal jeg vurdere.

Hvis man går opp et hakk, har noen erfaring med Piper Cheyenne fra Aerosoft?

Takk for tips så langt. Det er bare å føye seg på.

Skrevet

Du har så rett i dette med beavern. Er litt sånn sjøl iblant og setter 5-1 høytalerne på full pupp og koser meg.

Sånne fly som Beawer, DC3, Stratocruiser etc, trenger skikelig lyd for å funke godt nok om du skjønner hva jeg mener ;)

• Premium Medlem
Skrevet

Hvis du går for Cessna blir det [color:#FF0000]C-185 Skywagon[/color], den skriker etter utfordrende bushflyvning, cruiser på 145 -160 knots, og kommer nå med både flottører og tundrahjul !! - Jeg har også full pakke med Cessna 206 ( Carenado) men den mangler noe i "feelingen" i forhold til Skywagon, og jeg synes også sistnevnte har best lydkvalitet i forhold til den litt aldrende 206-modellen.

Men Cub`n er jo også legendarisk, og det er kommet flere gode modeller av den. Jeg har A2A sin Accusin J-3 Cub, og det er vel ingen som slår denne modellen i realisme, men her går det laaaaangsomt :cry: . Da er det mer fart i Flight Replicas SUPER CUB , en fantastisk morsom flymaskin, som faktisk cruiser unna så det holder, men som har sin styrke i vannvittige flyegenskaper. Denne pakken leveres også med både tundrahjul og flottører m.m.m. Selv foretrekker jeg Extreme-varianten med 180 hester i nesa, flaps og tundrahjul. Med litt motvind setter jeg ned denne råtassen utenfor samvirkelaget eller på en liten elvebanke.

Av disse to forelskelsene flyr jeg Super Cub aller mest, men på våre søndagsturer er det Skywagon som foretrekkes :) .

Skrevet

Her er det masse å velge immellom.

Cessna 206 er en fantastisk maskin levert av Carenado.

Aerosoft sin Beaver likeså.

Men må si meg enig med Ernst. Carenado's Cessna 185F Skywagon slår alle. Utrolig flott maskin med gode STOL egenskaper og veldig, jeg gjentar, veldig god følelse når man flyr.

Skrevet
Uten tvil PMDG 747...
Heller dårlig til VFR dog ;)

Skywagonen som blir anbefalt tidligere i tråden er slett ikke dum til VFR, men om man ikke skal begrense seg til VFR så ville jeg nok heller ha ventet på denne...

[video:youtube]3P8QMK3pWdQ

Skrevet
:) 747 eller en jager med lydens hastighet er ikke hva jeg forbinder med VFR nei. Er stor tilhenger av fly med realistisk systemsimulering og PMDG har meg som trofast kunde, men denne gangen er jeg ute etter en VIRKELIG flott VFR-fugl. Og det er ikke lett å orientere seg der ute, så alle tips er verdifulle.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...