Gå til innhold

Tripraport Oslo-London-Dubai-Bangkok


Steinar Grindstein

Anbefalte innlegg

Da er jeg ute på en liten reise som inkluderer to talt 6 flyturer de neste to ukene. Her skal jeg gi dere en raport ifra dagens flight. Har rett å slett bare kopiert å limt inn ifra et naboforum ;)

 

Skal forsøke å få lagt ut alle 6 turene ettervert som dem er gjenomført.

 

Leg 1. DY1304, Mandag 01.02.2010 Boeing 737-300WL LN-KHB

 

Ja da var førets legg gjenomført, og jeg skal komme med en liten TR. For første gang skal jeg ta med litt bilder i mine TR. På denne blir det ikke så mange, men kommer sterkt tilbake ifra EK flightene.

 

Ankom OSL ca 1020. Ordinær avgang var 1230. Gikk rett til en Desk for å checke inn, slik at dem i Gate skulle få mindre jobb. I og med at Passet må registreres. Ruten skal egentlig betjenes av en B737-800. Men de haddde vist bytte idag. Og takk for det, Den opprinelige planen var vist at LN-NON skulle fly. Den har jeg flydd før, og den er forferdig. Elendige seter, og trangere en ei jomfru. Hørte de sa ved gate at det var 104+3. Kan sikert stemme, for det var mange som hadde en treseter for seg selv. Meg inkludert.

 

Sikerhetskontrollen gikk som en lek, var lite folk i denne tidsperioden på OSL. Så det gikk max 5 minutter ifra jeg haddde levert koferten til jeg var kommet inn på utlandspiren. Så på en skjerm at jeg skulle ha Gate 53. Med andre ord en av de mobile gatene på OSL. Ikke vet jeg hva som var årsaken, men gaten nektet å samarbeide når flyet kom, det gikk vel 20 minutter ifra flyet kom, til Gate var i posisjon. De måtte vist nok tilkalle folk ifra OSL driftsavdeling for å løse problemet. Og når dette problemet var løst mistet flyet ground power. Dermed måtte pilotene kjøre en komplett restart av alle systemer, og FMC måtte programeres på nytt. Ca 1220 startet boarding. Og vi pushet ifra gate 1239. 9 minutter forsinket. Er egentlig meget godt jobba med tanke på de problemene dem hadde med gate og groundpower.

 

Vell ombord konstanterte jeg at jeg endelig skulle få testet de nye setene til DY.

IMG_seter_DY1304.gif

 

Disse setene var MEGET comfortabel, og den løsninga med å ha lommen øverst i seteryggen er genial. Man følte med en gang at dette gir bedre benplass. Knyttnevetesten ble tatt, og den ble bestått med glans.

IMG_knytnevetesten_DY1304.gif

 

Takeoff var på bane 01L. Så det ble en aldri så liten omvisning på OSL. Uten tvil var det Thai sin B772ER som ruvet mest, og var desidert størst.

 

Vell oppe i lufta fikk jeg tatt et bilde av Maura, som etter sigende huser flere av dette forums brukere.

IMG_Maura-sett-ifra-Lufta_DY1304.gif

 

Etter vert kom cabinpersonalet med menyen. Bare måtte ha et bilde av den å.

IMG_Meny_DY1304.gif

 

Ene flyvertinna, som foresetn er Nordlending, det samme er undertegnede fikk med en gang en fin dialog. Og hun ble en smule misunnelig da jeg nevnte at jeg skulle fly Emirate A380 på hjemturen om 2 uker.

 

Resten av turen gikk som det skulle. Kjøpte meg en kanelbolle og to cola. Slappet av å nøt det flotte flyværet over Nordsjøen. Jo nermere vi kom de britiske øyer, jo flere fly kunne jeg se rundt meg. Blant annet en go del havys retning USA.

 

Landet noen minutter før tid. Tror vi var parkert 5/6 minutter før rutetid. Rett før oss landet en Emirates B772. For et vakert syn.

 

Men avstanden ifra gate til Passkontroll var lang, og det var enda lengre å gå for å få koferten. Men det gikk på skinner, og jeg sto max to minutter i passkontrålkø før det var min tur. Koferten kom 2 minutter etter at jeg kom til bagasjebandet. Så var den en 5 minutters gåtur til hotellet jeg sitter på nå. Vurderer å legge inn en liten raport om dette hotellet. For det fortjener faktisk litt spalteplass. Alle som jobber her er meget servisinstilt, og maten er fantastisk bra.

 

Neste leg blir Emirates EK0012 LGW-DXB. SKal prøve å få lagt den ut under transitt i DXB i morgen kveld.

 

Have i nice night

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide med en live oppdatering. Har ankommet Terminal North på LGW. Har fått sjekket inn, og mine seating ønsker har blitt innfridd :grin: Så på EK012 er det 17A, og på EK374 er det 20A.

 

Har nå funnet meg en plass med vindu imot Apron. Sånn at jeg skal ha en viss kontroll på hva som er av flyaktivitet på denne siden av flyplassen. Sålangt har en B772 ifra BA, og en A333 ifra US Airwayas ankommet, og en B744 ifra Virgin Atlantic har blitt tauet ifra Fjernparkering til en gate. Ja det er masse Havy å se her borte på denne tirsdag morgen.

 

Gaten åpner 0830 lokal tid. Avgang er 0945.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man anokommet Dubai. Neste flight skal gå 23.10 lokal tid.

 

Skal komme med en ommfatende TR ifra dagens EK12. Men må bare si at comforten, servisen var helt topp. Det samme var maten vi fikk.

 

Som jeg alt har sagt, så kommer det senere en omfattende TR med bilder ifra turen. Men det får komme når jeg er kommet til Thailand. Vil ikke rekke det på den tiden jeg har her i Dubai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare beklage mangel på oppdaateringer her. Men jeg har rett å slett klart man helst ikke skal klare på sin første tur til smilets land. Traff ei nydelig jente første kvelden, og siden har vi vert sammen. Hun skal bli hos meg helt til jeg reiser tilbake på Lørdag. Men jeg vil IKKE reise hjem på Lørdag.

 

Å før dere spør, Ja jeg er hodestups forelsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

No må du pinadø skjerpe dæ gut :grin: . Her er vi en hel haug med simmere som venter på bilder fra eventyrturen din, og så havner du på skråplanet før du har landet?!... - Okeida, flyvning er ikke ALT, men glem nå ikke alle oss som fryser ræva av oss oppe ved polarsirkelen, og som knapt aner hva smilende thai-jenter kan sette i gang :grin: . Kos deg Steinar, det er deg vell unt :D !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og naa har jeg utsatt hjemreisen en uke :grin: Kommer sterkere tilbake.

 

Ingen fare for FS hobbyen. Den kommer aldri til og bli lagt paa hylle pga av ei jente. Her er det bare snakk om tid dager til FSn skal fyres opp igjen.

 

Naa skal jeg, jenta, og en svenske jeg har blitt kjnet med her, oh hans thaidame snart ut og spise middag, for saa og dra og spille Bowling.

 

Klokken her nede viser 1844.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Vedder en hundrings på at du ender opp i Nannestad med Volvo stasjonsvogn, kortklipt puddel og et vagt minne om den gangen du kunne fly så mye du ville..... Stå på Steinar.... Kos deg glugg ihjel....men husk, om du plutselig står der ved sinken, med forkle rundt livet og vasker opp etter en hel dag på kjøpesenteret med dama.....abnormal cheklist....hihi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder en hundrings på at du ender opp i Nannestad med Volvo stasjonsvogn, kortklipt puddel og et vagt minne om den gangen du kunne fly så mye du ville..... Stå på Steinar.... Kos deg glugg ihjel....men husk, om du plutselig står der ved sinken, med forkle rundt livet og vasker opp etter en hel dag på kjøpesenteret med dama.....abnormal cheklist....hihi :-)

 

Saa saa Geir. Er ikke bare aa faa dama inn i norge paa permanent basis. Maa ha besokt henne et viss antal ganger over en gitt tidsperiode, og besokene skal ha hatt en varighet paa minst en mnd pr gang.

 

Men jeg har planer om og ta henne til Norge i et par mnd til sommeren paa turistvisum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Vedder en hundrings på at du ender opp i Nannestad med Volvo stasjonsvogn, kortklipt puddel og et vagt minne om den gangen du kunne fly så mye du ville.....

 

:grin: :grin: :grin:

 

Steinar, ta med deg dama nordover, så skal vi ordne Volvo og FS-mimrestund ...., kortklipt puddel dropper vi :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var morsomt Steinar, snakk om "skyte" gullfuglen -

denne kan jo fort utvikle seg til en ganske lang og

interessant trip-report. Og med kanskje x antall besøk

til Thailand fremover, så blir det vel bra med trip-

reports her også da?? :grin: Da får du jo mulighet

til å prøve alskens kombinasjoner, med uttalige selskap

og flytyper - he he!

 

(PS: si fra hvis jeg bør være med en gang, som "anstand" -

den jobben tar jeg uten å mukke.. he he)

 

 

Gofi: he he, ingen fare - regnet med det var en

spøk! Ja Volvo har forandret seg de seneste årene,

og med den nye (lille) 1.6-motoren til bl.a. V70 -

er prisen t.o.m i Norge akseptabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...