Gå til innhold

Tripraport Oslo-London-Dubai-Bangkok


Steinar Grindstein

Anbefalte innlegg

OK Folkens.

 

Omsider har jeg tatt meg tid til og få ferdigstilt denne Trip Raporten. Og før dere spør og graver for mye. Ja jeg har lagt hun thaijenta bak meg ;)

 

Men så la oss gå tilbake til 2.februar 2010 på LGW. Der skulle jeg stige ombord i det jeg mener er verdens peneste passasjerfly, nemmelig en Boeing 777. Nermere bestemt en 772ER tilhørende Emirates.

 

Etter diverse andre tripraporter her inne ifra akkurat dette selskapet hadde jeg ettervert fått høye forventninger til disse fire kommende flighter med dette selskapet. Og de ble i allefall ikke på flightene LGW-DXB-BKK gjort til skamme.

 

Jeg bodde på Hilton Airport Hotel Gatwik, noe som betydde at jeg måtte ta en buss til den andre terminalen. Dette gikk som smurt. Var tidlig ute. Knapt tre timer for avgang. Incheck gikk raskt og greit, og etter og ha besvart de vanlige spørsmålene om hvem som hadde pakket bagasjen osv gikk ferden imot sikerhetskontrolen som også gikk greit. Fant meg en trivelig cafe med utsikt over flyplassen. Mens jeg satt der kom den enne etter den adre BA B777 inn og parkerte:colgate: Jeg bestilte meg egg og Bacon til frokost mens jeg satt der. Dette måltidet smakt grusomt.

 

Alle fire flightene var 100% full på økonomi. Hvordan det var frame blant de med større lomebok en undertegnede skal jeg la være usakt.

 

Gaten åpnet en liten time før oppsat avgang, og jeg beveget meg ettervert imot denne. Og gjett hva som møtte meg der, jo et nydelig syn.

 

Nemlig en Boeing 777 ifra Emirates som sto og smilte til meg.

IMG_0021.jpg

 

Vell ombord var det påtide og sjekke benplassen, og den var mer en god nok.

IMG_0022.jpg

 

Capteinen kom på høytalleren og kunne fortelle at vi ville bli omlag 15 minutter sen ifra gate pga ny slott tid som følge av mye trafikk over London.

 

Desverre var ingen av flightene med det nye ICE systemet. Så jeg måtte klare meg uten widescreen og med kun 600 kanaler :crazy:

IMG_0023.jpg

 

Når vi først er inne på ICE systemet til Emiratene, Hva i all verden skal dette ilustrere?

IMG_0040.jpg

 

Før avgang kom dem gjenom cabinen og delte ut varme kluter. For en herlig start på en flytur;)

 

Vell oppe i lufte hva det tid litt snacks. Her kunne man velge mellom alkoholholdige og alkoholfrie drikker. At gratis utenom champagne som kostet omlag 12nkr. Snacket besto av en pose med nydelige nøtter.

IMG_0029.jpg

 

Omlag 90 minutter ut i flighten kom lunchen som besto av en tunefisksalat som forrett og carrykylling med ris til hovedrett. Det hele smakte nydelig. Og ja. vi fikk stålbestikk:old

 

Matbrettet

IMG_0032.jpg

 

Forretten:

IMG_0033.jpg

 

Hovedretten:

IMG_0034.jpg

 

Via ICE systemet til Emirates kunne vi blant annet følge framdriften på flighten:

IMG_0036.jpg

 

Landet på tid i DXB

 

Turen DXB-BKK kommer om ikke så mange minuttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DXB-BKK 2 februar 2010.

 

Turen mellom Dubai og Bangkok ble omlag 40 min sen pga sent innkomet fly. Dette var en nattflight, og jeg tar med et fåtall bilder. Det skulle nemmlig vise seg at denne flighten ble opperert av en B773ER med noen digre GE90 motorer. For noen mugger:old

 

Også på denne flighten ble det delt ut varme kluter, men dette kom først etter at vi var i lufta. Antar at dette skyldes at man hadde dårligere tid en vanlig pga av vi var sen.

 

Benplassen var minst like bra som i flighten tidligere på dagen.

IMG_0042.jpg

 

Middagen på denne ble det samme som jeg fikk på turen LGW-DXB. Dette har dere jo alt sett bilder av, så det skipper jeg.

 

Håpper like godt fram noen timer, og dagslyset begynte og komme. Det ga meg mulighet til og ta bilde av det enorme vingespenne på en B773ER.

IMG_0045.jpg

 

Og ikke for og glømme GE90 muggene da!!

IMG_0046.jpg

 

Ettervert fikk vi beskjed om at alle måtte trekke ned skjermen forann vinduet, og dem satte på moodlighningen. (tror det hva det det het) Vakkert var det i allefall.

IMG_0047.jpg

 

På denne turen hadde vi meget heftig medvind. den lå over tre timer på godt over 100km i timen. Dette resulterte i at vi faktisk landet på BKK 10 minutter før rutetid.

 

Hjemturen kommer i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...