Gå til innhold

PMDG 2010, dette kommer!


Anders Henriksen

Anbefalte innlegg

  • Svar 163
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Logisk nok nei..

Sliderne er der for å tweake best mulig variasjon mellom de ulike instillingen det gir best mulig grafikk for din maskin.

 

Har man en maskin som takler alt gir ikke max pinne best grafikk om du tror det, men en fin justering av de alle.

 

Den sterkeste og tøffeste mannen i gata, griner som oftest lettest. Sånn har det vært så lenge jeg kan huske.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du innrømmer at du hadde falt for fristelsen til å prøve FSX.

Koser meg med 15-100fps i FSX. Og så flyter faktisk 15 fps mye penere i FSX enn 15 FPS i FS9.

Men jeg skal komme med en innrømmelse her, jeg kjører ikke sliderene helt til høyre, ihvertfall ikke alle :)

 

Takk for deltagelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier både FSX og acceleration, det er derfor jeg kommer med mine kommentarer, helt basert på egne erfaringer også.

 

Der ser du.. du klarer ikke å kjøre FSX på fullt, du utnytter ca 20% av hva som er mulig i dette produktet på grunn av at det ikke klarer å støtte moderne hardware skikkelig.. men enkelte er fornøyd med det dårligste, andre har litt høyere forventninger og krav. og dersom du har så høy FPS i FSX, så har du samme grafikk som FS9 og hva er da poenget?

 

Uansett, kos deg med din poengløse simulator :) og takk for deltagelsen til deg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her er kjære deg at FSX har en mye mer avansert motor enn FS9. Og jeg er sikker på at om ikke så alt for lenge til har jeg en maskin som lar meg utnytte FSX fullt ut.

 

Kjører nok ikke 20% tror jeg. Her er settingene mine:

 

Settings1.jpg

 

Både lensflare(som jeg syns er kunstig-har ikke lensflare i øynene mine) og Lightbloom benyttes ikke. Grunnen til at DX10 modus ikke er inne er trøbbel med en del sceneries som ikke er DX10 kompatibelt. Men hvis jeg bruker den får jeg bedre framerate.

 

Settings2.jpg

 

Her er det vel ikke noe mer å trykke på.

 

Settings3.jpg

 

Her kan det vel være bittelitt å hente men det er ikke mye synelig på scenery

 

Settings4.jpg

 

Her er det vl ikke noe mer å trykke på heller. Bruker værdata fra eksternt program.

 

Settings5.jpg

 

Grunnen til den lave setting på trafikk er at jeg bruker Ultimate traffic 2 og den bruker en helt annet måte å generere trafikk i simulatoren.

 

Med disse settingene har jeg god flyt og har det kostelig når jeg er ute og flyr, enten VFR i Canada og Alaska, eller MD-11, Level-D767, eller andre fly mellom store flyplasser verden over.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott 5 fps du har Tom :cool:

 

Det er jo "alt" FSX klarer, hehe....

 

Nei folkens, Det finners horder av folk som idag kjører på settings i FSX som langt overgår hva FS9 kan vise frem og som kjører dette med en meget akseptabel FPS.

 

Er nok en ide å holde seg oppdatert på hva som skjer og hva som er mulig å få til med dagens komponenter.

 

Dessuten setting på kun 1 tredjedel fra venstre overgår jo FS9 allerede, så alt over blir jo mye bedre en FS9 på settings på max :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mildt sagt forbausende når noen fremstiller dagens situasjon som at en Ci7 på 4,2Ghz ikke fint er i stand til å kjøre FSX. Siden det samtidig nevnes endeløse timer med tweaking, mistenker jeg at man har falt for eget grep, og tweaket seg til ruin.

 

Det er etter mitt syn i hovedsak to fatale feller det er lett å havne i når man går fra FS9 til FSX:

 

1. Man er vant til, og har en forventning om, at alle ytelseskritiske slidere kan stå helt til høyre, uavhengig av addons, samt hvor og hva man flyr.

 

2. Istedenfor å bare akseptere at punkt 1 ikke er realistisk, og sette de ytelseskritiske slidere ned ett hakk og fly med det man har, så lar man de stå, og begir seg ut på den endeløse veien med mer eller mindre brukbare tweaks, for å prøve å kompensere for overbelastet hardware.

 

Både FS9 og FSX kan vel begge på hvert sitt vis kalles utfordrende, og etter dagens mål dårlig lagde programmer, men det aller største problemet med FSX på en ny maskin i dag, vil jeg likevel si ligger i hodet til brukeren. Veldig mange av oss har rett og slett svært vanskelig for å akseptere at "det kunne sett enda bedre ut". Det er tilsynelatende mye lettere å slå seg til ro med svært glissent autogen med slideren på maks i FS9, enn å rent faktisk få dobbelt så mye med slideren på Normal i FSX, men da vel vitende om at det kunne vært enda mer "hvis bare..."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott video Tom, Sony Vegas gjør underverker ser jeg.

 

Uansett så har jeg ikke sett noen vodeoer av deg ved store flyplasser som KJFK, EGLL med PMSG's egen B747-400, så det beviser egentlig at jeg har rett.. man kan umulig kjøre dette med alt på fult, dessuten hadde du heller ikke alle settings på fult i denne videoen heller..

 

Takk for at du beviste mitt poeng, tom :) FSX er kun en VFR sim

 

EDIT: kommet inn mange svar etter det videoklippet til Tom.

 

Jeg ser fortsatt ikke pmdg's 747 i FSX med frame rates over 30, og jeg tviler sterkt på at Fred klarer å kjøre FSX med til og med disse settingene med en god FPS, det er uansett ikke bevist og alle jeg har utfordret til å bevise det har ikke klart det, eller ikke en gang prøvd.

 

Nok en gang: FSX er ikke en verdig avtager etter FS9, rett og slett gordi at det er den samme grafikk motoren som ikke klarer å utnytte dagens hardware til det maksimale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt: ny hobby, nye muligheter. Er lei av alle frustrasjonene FSX har skapt

 

Håper din neste hobby blir noe som ikke har med fly og fly simulatorer å gjøre, da har jeg helsen din i tankene..

 

Dine ytringer her blir for meg bare krisemaksimering skapt av din egen frustrasjon og fortvilelse, ergo noe jeg ikke kan diskutere videre i seriøs grad..

 

Avslutter med å si hade bra og lykke til med din neste hobby, håper den blir problemfri..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Mathias, det kan vel være andre som ser innteresse i å debatere for og imot de forskjelige plattformene. Att de begge har sine fordeler tilsier jo att begge har sine støttespillere. Jeg feks, ser pr dd, ikke att FSX tilfredstiller en som vil lære seg mestr mulig realistisk luftfart gitt de begrensingene FSX har i sitt system. Att det ser veldig snasent ut fra oventil er greit nok, men å måtte kneble alt av trafik og andre nyttige addons for å i det hele tatt få en viss flyt tilsier att FSX ikke er alles beste venn.

 

Det er av nytte for de som skal videreutvikle denne hobbyen vår att de hører hva vi brukere sier så att en og annen er drittlei denne dabatten får de bare svelge.

 

Jeg var en svoren FSX bruker, men i dag er den sjelden framme. Og alt jeg har kjøpt siste året med unntak av 41 n til PMDG er for FS9. Jeg ser att AES skal ta høyde for FSX kompatibilitet i sin planlagte nye plattform og bra er det. Men vi har nå en gang begrensinger både i Hardware, samt Veslemjuks sære egenart så att enkelte ber om FS9 versjoner er ikke anna enn forståelig. Ja enkelte av oss vil si att det er helt på det rene all den tid vi har lagt ned så mye penger i disse addons som vi har gjort. Spiller ingen rolle om Veslemjuk lagde en animasjon film versjon av flightsim når den har så til de grader begrensinger i seg.

 

En fugl kvitra i øret mitt en gang att Linux ville være himmelriket for oss simmere og den hadde sikkert rett. Selv er jeg ikke så god på software att jeg kan si hverken det ene eller det andre men en ting kan jeg si. FSX og FS9 har to forskjelige bruksområder gitt de begrensingene de begge har i seg.

 

Jeg ser gjerne att PMDG lager en FS9 versjon av 777 og regner med att de gjør det også. De andre er jeg ikke så opptat av pr dato. En Dash til trenger jeg hvertfall ikke. Og den oppgraderte 747.8 vil nok bli som 747,4 jeg har, en ensom fugl i FSX en sjelden gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da en utrolig sær diskusjon. Dette blir som å kjøpe seg bil...ville dere kjøpt en 2004 modell med masse ekstrautstyr,hvis dere kunne fått en 2010 modell til samme pris? neppe! Jeg ville da tro at det hadde skjedd en teknisk utvikling på 6 år. Jeg for min del koser meg med FSX,og savner ikke PMDG 737 nevneverdig så lenge jeg har MD-11.Kjører sliderne med omtrent samme settinger som Fred,og driter i framerates som så mange henger seg opp i,så lenge alt flyter som det skal. Og det gjør det.Ikke har jeg noe spesillt rå maskin heller.For dere som elsker å se bakover,kan dere huske på visa til Ole Paus....alt var mye bedre under krigen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du beviste mitt poeng, tom FSX er kun en VFR sim

Jeg skal innrømme at jeg sliter litt med å lage en video som gir et riktig bilde av opplevelsen. Mest fordi FRAPS stjeler litt for mye resurser og dreper flyten en hel del, og det er også problematisk å få gjengitt kvaliteten både i ren bildekvalitet, og ifht syncronisering av FPS.

 

Men her er en snutt fra 3D-cockpit og etterpå utvendig MD-11 ved landing på Fly Tampa KaiTak: [size:8pt](Filmene er i HD inne på tuben)[/size]

 

[video:youtube]

 

Og her et realtime opptak av innflyvning og landing på Atlanta, verdens mest busy airport. Det er default scenery, men med GEX og UTX for USA/Canada.:

 

[video:youtube]

 

Hvis man lurer så finnes det nok av videoer som er langt bedre enn de jeg har laget, og som i det minste burde vise at det slett ikke er uforenelig å fly airlinere i FSX. Selv gjør jeg stort sett bare det, men nei alt er ikke på fullt, så akkurat sliderne "ser bedre ut" i FS9 hvis det er det som er det viktigste. Så fort jeg kommer meg i cockpit og ser ut av viduet og ikke i settings menyen, så kommer nok FSX best ut av det i mine øyne. :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals
Problemet er jo at denne tråden ikke omhandlet FSX vs FS9, man trenger ikke å spore av tråder som omhandler addons til fs bare fordi man er missfornøyd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for de videoene Christian, setter pris på at du iallefall prøver å motbevise meg :) men som sag er ikke de vidoene med alle sliders max. Når jeg kjører en simulator, så vil jeg bruke alle finessene den har å tilby, det skal strengt tatt ikke være nødvendig å kompromissere annet for å få bedre FPS. Dette gjelder spesielt når det er over 3 år siden lanseringen av FSX og hardware har fortsatt ikke noen sjanse til å gjøre dette.

 

Helt fantastisk hvor elendig enkelte kan være når det gjelder å utvikle software.. dette må være et klasse eksempel på hvordan å ikke designe et spill/simulator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig... Vær så snill, skaff deg din egen tråd hvis du skal diskutere FS9 vs FSX. Bruker forstatt selv FS9, men ikke kom her å si at det ikke finnes hardware for å dra FSX, fordi det gjør det. Min 3 år gamle maskin (Med ALT på max) drar PMDG MD11, med FS Dreamteam JFK, GEX, FEX, og UT Usa på ca 15-20 FPS. Og som andre har presisert over her, 15 FPS i FSX tilsvarer 20-25 FPS i FS9.

 

Sorry, men hvis du ikke er interesert i FSX, så er det flott for deg! Det finnes mange tusen addons til FS9, men FSX er framtiden, slik er det bare.

 

Og kan vi være så snille å legge den diskusjonen til sides nå, og heller NYTE bildene av HUDen til NGXen? :D *sikle*

 

EDIT: Jo, by the way her er HWen min som drar FSX fint:

 

Intel C2D E6600 @ 3GHz

Nvidia GForce 8800GT

4GB RAM

Windows 7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl Mathias: du har nesten de samme specs som meg, og jeg vet for et faktum at min PC ikke klarer å kjøre FSX på fullt.

 

Det er ikke noe jeg forventer av min nåværende hardware heller, men når jeg ser på dagens topp moderne hardware, så er heller ikke det istand til å kjøre FSX på fullt.

 

Så unnskyld om jeg betviler dine utsagn, men jeg finner akkurat det veldig vanskelig å tro, Karl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for de videoene Christian, setter pris på at du iallefall prøver å motbevise meg men som sag er ikke de vidoene med alle sliders max. Når jeg kjører en simulator, så vil jeg bruke alle finessene den har å tilby, det skal strengt tatt ikke være nødvendig å kompromissere annet for å få bedre FPS. Dette gjelder spesielt når det er over 3 år siden lanseringen av FSX og hardware har fortsatt ikke noen sjanse til å gjøre dette.

 

Helt fantastisk hvor elendig enkelte kan være når det gjelder å utvikle software.. dette må være et klasse eksempel på hvordan å ikke designe et spill/simulator.

Jo vær så god. :)

 

Jeg ser at du fremdeles nekter å forstå hensikten med slidere. Jeg aksepterer og forstår at du ikke liker det, men du tar rett og slett feil i dine teorier om hensikten med dem. Hvis tanken var at alle skulle stå på fullt, så hadde vi ikke hatt noe behov for dem.

 

Jeg skal si meg enig i at FSX er et skrekkens eksempel på software, men det har ingenting med slidere å gjøre. Skrekken ville vært om du fikk det som du ville, slik at FSX bare ville passet på en bestemt kategori hardware, og med en gitt forhåndsbestemt mengde addons. Jeg ville da forlengst ha "bunnet" alle slidere, og når det nå er flere år til noe nytt og bedre kan ventes, så ville jeg vært stucked med det halvdårlige utseende de måtte satset på for å tekkes de som ikke skjønner ideen med instillingsmuligheter.

 

Men jeg tolker deg da dithen at du rett og slett ikke er interessert i hvordan det faktisk ser ut, det spiller ingen rolle så lenge slidere ikke står på 100%?

 

Er du etter samme prinsipp missfornøyd med stereoanlegget ditt fordi det skurrer med volumet helt på fullt? (Nei takk, da bruker jeg heller telefonen, som høres helt jævlig ut hele tiden, men som tåler volumknappen på maks)

 

Vil du returnere grafikk-kortet ditt fordi det ikke går an å kjøre et eneste normalt spill med 32x AA? (Hva skal man med en innstilling i driveren som ikke kan brukes til hva jeg vil, da går jeg heller tilbake til Geforce-4 som har færre instillingsmuligheter)

 

Hvorfor i helsikke går hovedsikringen hvis jeg prøver å dra 10 Ampere ut av alle strømkursene i huset mitt samtidig? (Da tror jeg heller jeg vil leve uten strøm, når det ikke kan utnyttes til fulle)

 

Ser du ikke at dette er en helt absurd tankegang..?

Du må jo se på hva du faktisk får -resultatet, og ikke blindt og på trass henge deg opp i brukergrensesnittet til en .cfg-fil, eller hvor stort hoppet er fra forrige versjon. FSX er dårlig laget, men det er en gave at jeg fremdeles har mer å gå på med scenery instillinger. :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

point taken, Christian, selv om det er litt satt på spissen :)

 

Jeg trenger nok en pause fra Flightsim, frustrasjons nivået med FSX blir bare høyere og høyere, desto mere jeg prøver å få det til å fungere.

 

Og når en i tillegg ikke vil få sjansen til å bruke PMDG's kommende 737 i FS9, da øker det frustrasjons nivået enda mere.

 

Nei, nå er det dags for en lang pause fra dette. Når hobbyen går fra nytelse til frustrasjon som dette, er det på tide å gi seg.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...