Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 163
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Så veldig lovende ut dette her! :) Men når de blir slippet må man nesten ta med en klype salt..

 

Angående FS9 så kan PMDG på ingen måte glemme totalt fs9.. De vet nok at store deler av simmer`ne forsatt bruker den plattformen, og de trenger nok pengene..

  • Premium Medlem
Skrevet

Hmmm?? Det er vel ikke snakk om å glemme FS9, men flere og flere utviklere ser det meningsløse med å bruke så mye resurser på å lage 2 forskjellige modeller. Framtida ligger i FSX, så det må være bedre å få etternølerne med seg over i utviklingen som går framover, enn å bruke unødig mye resurser på det som er en forlatt teknologi :cool: .

Skrevet

Nei, nå går det over alle støvelskaft her. Hva skal man med en 737NGX til FS9, når man allerede har en PMDG 737 til FS9? Er det så vanskelig å skjønne at X'en i NGX står for FSX?

Jeg skjønner meg mindre og mindre på de av dere som syter om FS9 modeller hele tiden. Har bare en ting å si til det - Bli med på fremtiden dere også :)

Skrevet

Vel hvorvidt det kommer til FS9 eller ikke vet jeg ikke, men det jeg vet av erfaring er at det å si at det ikke kommer er en ting, men det er fortsatt godt mulig at det kommer til FS9, ref PMDG MD11.

 

En annen sammenligning er jo Konsoll vs PC hvor spillutviklere sier at de kun lager til konsoll og et halvt år etterpå kommer det ut på PC. Eller?

 

 

That beeing said, PMDG 747-800, NGX, Dash8 og 777, hvor mye bedre kan det bli?

Skrevet

Det de vel har sagt i klartekst er at de vil vurdere det senere, og at de ikke gjerne vil gjenta tabben med MD-11 for FS9. Hvordan de har tenkt å vurdere dette er ikke godt å si, og det kan ikke være en enkel oppgave. Som gruppe er det ingen tvil om at FS9 folket lager mye støy og det ropes og skrikes, men ordtaket "put your money where your mouth is" er bokstavelig talt dekkende for problemstillingen PMDG tydeligvis sliter med.

 

MD-11 har solgt bra til FSX, konverteringen til FS9 har derimot vært et økonomisk taps-prosjekt. Hvorfor skulle det bli noe anderledes denne gangen?, hvor mange nye betalende FS9 brukere har det kommet til siden sist?

 

I tillegg er det jo også slik at jo mer tilpasset FSX, jo mer jobb blir det å konvertere til FS9. Og når jeg ser meg rundt i cockpit på Jetstream-J41 så sier jeg; Ja takk, mer spesialtilpasning for FSX på fremtidige modeller takk!

 

Over til flyene; jeg er litt forvirret når det gjelder 747-8. Syns ikke det var mange dagene siden jeg så bilder her i kaffekroken av Boeings nye 747-800 cockpit. Den var i stor grad hentet fra 787, og jeg nevnte at det ville vært uhorvelig snasent å få den modellert fra feks PMDG.

 

Men ser at PMDG ikke har tenkt å gjøre noe med cockpit, så da ble jeg litt i tvil her. Er 747-8 noe annet enn 747-800, og/eller vil de bli levert med både ny og gammel cockpit, eller hvor er det jeg faller av lasset her? :blush:

Skrevet

Har også sett bildene over 747-800 cockpits og den var nesten identisk med 787 med store glasspanler. Tror neppe vi får se det fra PMDG, men man kan jo alltids håpe :)

Men en 787 fra PMDG ville jeg ha satt umåtelig stor pris på.

PS. Til FSX :)

Skrevet

Med fare for å gjenta meg selv, tror PMDG NGX for FSX vil være en invistering uansett, dog finnes det ikke skikkelig maskinvare i dag til å håndtere FSX uten at det koster flesk.

 

Men den som venter på noe godt, venter ei forgjeves.

Skrevet
Fred Solli

Har også sett bildene over 747-800 cockpits og den var nesten identisk med 787 med store glasspanler. Tror neppe vi får se det fra PMDG, men man kan jo alltids håpe

Men en 787 fra PMDG ville jeg ha satt umåtelig stor pris på.

PS. Til FSX

Nja, det er visstnok ikke lov å håpe på noen ny cockpit og mer glass i den nye 747 fra PMDG, det er det bestemt at det ikke blir. Men det er derfor jeg lurer litt på om det finnes flere modeller i virkeligheten.

 

Syns vel når sant skal sies det virker litt rart hvis PMDG hiver seg på nye fly som bare tilfredstiller screenshot-entusiastene, og som har en cockpit som ikke i det hele tatt likner på den virkelige. Riktignok skal det sies at lengde, "kontaktpunkter", og cockpit plassering, vil gjøre at den føles litt anderledes ved landing og taxi, men er det realistisk å fly en 747-800 med 747-400 cockpit, er vel hva jeg lurer på?

 

Ellers er jeg helt enig med deg Fred, en 787 fra PMDG ville jeg ikke nølt med å kjøpe. (Dog ikke med resirkulert 737NG cockpit :grin: )

Skrevet

Når det gjelder 747-8, så var dette et prosjekt et par av utviklerne hos PMDG jobbet på, mens 737NGX prosjektet sto helt stille fra Oktober til Desember i fjor. Dette skal visstnok ha vært på grunn av tidsskjema konflikter med Boeing, som de samarbeider nært sammen med.

 

PMDG utelukker heller ikke at 747-8 modellen skal bli komplett etterhvert, men siden det fysiske utseendet/størrelsen er det eneste Boeing kan bekrefte for øyeblikket, vil det forløpig ikke bli noe annet enn denne lille utvidelsen. Det positive er at, siden modellen er optimalisert på lik linje med MD-11, kan man forvente bedre FPS også på 747 :)

Skrevet

Fred, ikke vær så asosial at du kun vil inkludere visse simmere.

Hvorfor dette behovet etter å segregere opp miljøet mellom de "smarte,gode" som har forlatt FS9 og alle de "dumme sytepavene" som ikke har gått over til FSX??

 

Jeg kan gi deg noen tall Fred.

 

For 2009 i VERDENS STØRSTE VA,DVA-Delta Virtual airline.

Så er tallene som følger:

246.000 timer fordelt på 98.677 legs ble flydd i 2009.

Av disse ble:

65% flydd med FS9

34.3% flydd med FSX

0.5% flydd med FS2002

0.2% flydd med noe annet

 

DVS. det er nesten dobbelt så mange av oss som fortsatt bruker FS9.

Grunnene er tallrike,men økonomi er vel en stor faktor.

En annen tidsfaktoren man orker å bruke på tweaking time etter time for fortsatt å ha kun 15 ujevne frames.

En annen er at det fortsatt er STOR manko på scenery og fly til FSX.

Det er en av mine grunner til å fortsatt fly FS9.

Jeg har lenge sagt at jeg legger ikke FS9 på hylla FØR det fins en 737 i FSX.

Nå som vi i løpet av året kan sitte med en 737,748,757 og 777, så ja da skal jeg også lukte på en switch såfremt det foreligger ny CPU-teknologi som kan kjøre FSX bedre enn i7.(Ja jeg har en på 4.2ghz,som ikke engang gir meg en halv frame bedre ytelse enn min "gamle" E8600 på 4.5)

 

Til sist, beklager veldig off topic,men når denne Fred figuren til stadighet langer ut slag og spark til alle disse "idiotene" som allerede ligger død med sin utrangerte FS9,

så var det på sin plass.

  • Premium Medlem
Skrevet

Nå synes jeg du bør tenke gjennom en gang til hva du lirer av deg Tommy, Fred har da ikke sagt noe du trenger å hisse deg opp over. Hvis du ikke makter å bli fornøyd med FSX med den PCen du innehar, så blir du ALDRI fornøyd med FSX. Men hvis du er happy med FS9, så er det helt OK. Det er ingen som har noe i mot DET. - Men la det nå ikke gå ut over uskyldige ;) .

Skrevet
Jeg har lenge sagt at jeg legger ikke FS9 på hylla FØR det fins en 737 i FSX.

 

Jeg tror det er mange som oss... ;)

 

FSX har såpass mange fordeler at jeg fremtidlig utvikling burde skje for den simulatoren.

Skrevet

Jeg tok en B767tur (level-D) i FSX i helga. For oss som suser oppe i de tynne luftlag time etter time tilbyr ikke FSX noe som gir turen det extra man burde forvente i et såpass nytt spill kontra fs9. De gangene man virkelig for full glede av FSX er mens man er on ground, og under innflyvning.

 

OK. Det er supert at ting ser flott ut i lav høyde. Men det er da ikke alle som suser rundt i tretopphøyde med ww2 fly i 130 til 200knots fart.

 

Har sakt det før, og sier det igjen. FSX er best egnet til VFR turer i lav høyde. flyr man store pasasjerfly har ikke FSX noe nytt å tilby som ikke FS9 har, med untak av muligheten av forbedret systemsimulering. Men her gir FS9 veldig mye gjennoom diverse addons som Level-D og PMDG, og kansje Airsimmer når de kommer med sin Advanced A320 pakke.

 

Men utviklinga vil på et tidspunkt tvinge oss over til FSX. Men jeg lar meg ikke tvinge over før en rekke ting er påplass. Og pr dato er det minst et år til noe av dette er på plass. Og da tenker jeg på T7. For meg er ikke Wilco et tema en gang.

 

Men jeg fryket at både T7 og Dash8 ifra PMDG blir et rent FSX produkt :cry:

Skrevet

Kan ikke fatte og begripe hvorfor de skal gidde lage en fs9 versjon av disse nye flyene da de tapte penger på md-11 konverteringen....

Hjelper ikke at mange fs9 fanboys roper og skriker om at det er verdens undergang hvis produktet ikke blir lansert for fs9....de må kjøpe det også :whistle:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...